What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, March 02, 2014

Girlanda gwiazdkowa (2) - finisz!

Jaki jest Wasz ulubiony dzień na pisanie blogowych notek? Robocze dni tygodnia? Czy wolicie leniwe weekendy? Niedziela i sobota to moje ulubione dni na blogowanie - można z kubkiem kawy, herbaty czy innego napoju wyskokowo-inspirującego (tak jak własnie w moim przypadku) ;) zasiąć spokojnie przed komputerem i pisać, pisać, pisać... W ten deszczowy niedzielny dzień postanowiłam podzielić się z Wami zdjęciami mojego sfinalizowanego projektu szydełkowego: gwiazdkowej girlandy :) Chociaż mokra i zimna pogoda uniemożliwiła mi zaplanowane obfotografowanie gwiazdek w plenerze, sesja foto odbyła się w domu ;) jakoś daliśmy radę przy tej niepogodzie. A więc produkt końcowy prezentuje się o tak:  (uwaga będzie dużo zdjęć!!)
Poniżej plątanina gwiazdek - niektóre widzicie od przodu a niektóre od tyłu :)


 Wszystkie gwiazdki dziergane są z bawełny- Freedom Sincere i Lerke Dalegarn


Ostateczna liczba gwiazdek: 15, czyli stanęło tak jak przewidywał oryginalny projekt :)


Tutaj tymczasowa prowizoryczna prezentacja przy półce kominka :) (niecierpię zdjęć z lampą błyskową)


I drugi koniec girlandy przytrzaśnięty domkowym lampionem ;)

 Przy lepszej pogodzie pokażę całość w plenerze :)

A tak wyglądało blokowanie gwiazdek - robiłam to poraz pierwszy w życiu więc nie byłam do końca pewna jak wyjdzie ostatecznie. Gwiazdki uparowane żelażkiem z dodatkiem skrobii w spray'u i przyszpilone lewą stroną do deski do prasowania :) Wiem, że niektóre robótkujące osoby blokują swoje rzeczy rozłożone na podłodze na ręcznikach, styropianach itp rzeczach. W moim przypadku kocie pazury by szybko znalazły obiekt to zabawy tak więc trzeba było chronić projekt na odpowiednio bezpiecznej wysokości :)



Wyszło nieźle. Jestem zadowolona. Może bliżej świąt pokuszę się o podobną girlandę z dodakiem choinkowej zieleni... To właśnie dzięki tym gwiazdkom w końcu zajarzyłam ostatecznie różnice i podobieństwa pomiędzy poszczególnymi szydełkowymi słupkami i nauczyłam robić bez pomocy opisów z książek. Jupiii! :)
A tak spędzałam wczorajszy wieczór - dziergając z resztek pogwiazdkowej bawełny, pierwsze wielkanocne jajko na drutach:


Chociaż nie zamierzam stronić od kolorów, w tym roku marzy mi się właśnie dziergana dekoracja jajkowa w kolorze pasteli i au naturel ;) Początki już poczyniłam :)

Z zakupowych nowin: mam 3 nowe kolory t-shirt'owej włóczki Boodles! 



Strasznie mam ochotę na żółto-biały koszyk! :) Koniecznie coś energetycznego i słonecznego.

I na koniec mój niedzielny zakup - zrobiłam sobie prasowy prezent. Na półce w Tesco dojrzałam ten oto fajny numer Simply knitting z dużą ilością inspirujących wiosennych projektów. 
Generalnie unikam wszelkich gazetkowych przeglądów bo to oznacza siedzienie godzinami przy komputerze i obrabianie zdjęć :P ale ten numer jest wyjątkowo ciekawy więc pomysłałam, że może ktoś bedzie zainteresowany tym co jest w środku :) W aktualnym numerze są 3 dodatki:


Schemat na ogrodowego skrzata (śliczny!!! coś na przyszłość do spróbowania)... Ten skrzacior niezmiernie mi się podoba. Jestem pod wrażeniem jak ładnie można skomponować ze sobą dziergane elementy.


...schematy na fajne pastelowe jajka i... bambusowe druty do ich zrobienia :)

 No to teraz do roboty! :)))

A tak wygląda okładka magazynu:


Uwielbiam kiedy magazyn ma dużo interesujących mnie projektów. Ten zaliczam jako bardzo udany.


Chociaż na ogół nie jestem gorącym zwolennikiem dzieciowych projektów, kiedy widzę takie jak ten, mam ochotę chwycić za druty... Ten lisek jest wrabiany techniką intarsii.


Takim sweterkiem też bym nie pogardziła :) Ostatnio szaro-żółte połączenia są bardzo modne.


No ale płaszczyk dla leśnego elfa i kolor tej włóczki skradł mi serce :)


I coś na co mam ochotę: koronkowe upiększenia domu :) szczególnie podoba mi się oplotka na wazon i abażur na lampę. Bardzo kobieco i romantycznie.


I na koniec fajna kolekcja dzierganych przedmiotów w stylu fair isle - takie projekty lubię najlepiej :)


Żeby czajnik się nie zaziębił ;)


Żeby kaktusom nie było nudno! (Świetne połączenie wzorku z terakotową doniczką!)


Podkładki pod kubki - zbyt ładne aby zaplamić!


Cudne oplotki na kubasy - muuuusze je zrobić!


No a skoro zbliża się sezon wiosenno-jajkowy, w magazynach coraz więcej projektów typu: egg cosy.


I świetna torba dziergana na drutach :) Sympatycznie wygląda z tymi pomponami, nie sądzicie?


Jest też ładna czapa - spodobał mi się na niej wzorek. Muszę kiedyś wydziergać jakąś czapkę dla tż-ta. On je wiecznie albo gubi albo zostawia w różnych miejscach. U tż-ta zużycie czapek jest większe niż zużycie benzyny! LOL


 I na koniec coś o czyms marzę już od jakiegoś czasu to ceramiczna miska na włóczkę :)

Na Etsy można wypatrzeć wspaniałe wzory misek. Niestety są dosyć kosztowne więc ten zakup będzie musiał u mnie jeszcze poczekać! :)

Ech! Koniec laby. Jutro do pracy! Miłego tygodnia.
Dzięki za komentarze x X x

22 comments:

  1. super girlanda, a ubranka na doniczki ekstra. Ciekawe co będzie z tej włóczki dzianinowej?

    ReplyDelete
    Replies
    1. z Boodles powstaną kolejne koszyki :) (patrz, poprzedni post)

      Delete
  2. Hahah uwielbiamy jaja na miekko i tak coraz bardziej mysle o takich ochraniaczach :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. w necie jest mnóstwo projektów czapek na jajka :) wyszywane xxx tez sa popularne

      Delete
    2. za xxx sie raczej brac nie bede do włoczki mi zdecydowanie blizej :P

      Delete
  3. Gwiazdkowa wyszła rewelacyjnie! Może powinnaś pomyśleć o jajkowej ;)
    A zaplamienie podkładek ma swój plus - jest okazja do zrobienia nowego zestawu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki. zgadłaś moje myśli - o jajkowej też myślałam :)

      Delete
  4. Też się czaję na zrobienie girlandy, twoja wyszła super. Chyba kupię tę książkę, z której pochodzi wzór. Są tam jeszcze jakieś inne szydełkowe wzory?
    Uwielbiam brytyjskie gazetki, szkoda, że w Polsce tak ciężko jest je dostać :( Zakochałam się w tym zielonym płaszczyku. Nie umiem robić na drutach, ale to doskonały motywator, by się nauczyć. O tak, muszę skombinować ten wzór :D
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, to jest ksiązka w całości szydełkowa (Ros Badger, "Hook, yarn and crochet") projekty sa fajne, zróżnicowane i w miarę łatwe do wyknania. Koszyk z poprzedniego postu również pochodzi z tej książki. Polecam :)

      Delete
  5. Girlanda wyszła bardzo fajna :)
    Inspirujące zakupy, teraz tylko siedzieć i dziergać :)

    ReplyDelete
  6. Cześć, mam Cię i tu.
    A już miałam Ci donosić, że ktoś Twoje zdjęcia kradnie ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie, to tylko ja kradnę własne zdjęcia z jednego blog na drugi
      tamten ang blog jest "całościowy" i pisany dla szerszej publiczności, moje polskie blogi sa porozdzielane tematycznie :)

      Delete
  7. Świetna gwiazdkowa girlanda i fajne pomysły na ocieplacze doniczek i kubeczków

    ReplyDelete
  8. girlanda wyszła świetnie, aż troszkę grudniem zapachniało:))) A tu zaraz będzie fajne jajo! swoją drogą, krochmal zawsze się przydaje:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki :) zdecydowanie przechodzę teraz na tryb wiosenno-wielkanocny :)

      Delete
  9. Girlanda świetnie się prezentuje a Twoje gwiazdeczki są takie foremne!
    Gazetka bardzo ciekawa.

    ReplyDelete
  10. WOW! W głowie mi się zakręciło od tych wszystkich cudnych projektów!

    ReplyDelete
  11. gwiazdki śliczne zresztą tak jak i inne Twoje prace, przesyłam link http://garncarstwo.net.pl/?misy-na-wloczke-inaczej-yarn-bowi,38 do misek na włóczkę, kiedyś napisałam do faceta, zrobi każdą jaką sobie wymyślisz i chyba cena bardziej przystępna, a ja z braku laku wykorzystałam na ten cel duży fajansowy ażurowy świecznik /taka kula z dużą dziurą u góry/ całkiem dobrze się sprawdza, coś w tym stylu http://decorade.pl/decory_539_swiecznik-azurowy-
    pozdrawiam
    sasanka-ela

    ReplyDelete
  12. Dni tygodnia nie mam - u mnie blogowanie trwa wówczas gdy dziecki mi "pozwolą" :))
    Girlanda świetna. Pozdrawiam serdecznie :)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)