What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Wednesday, February 26, 2014

Chunky Crochet: koszyk na drobiazgi

Co Wam bedę długo kazać czekać na efekty szydełkowania włoczką Boodles! :) Proszę bardzo, oto zrobiony przez mnie pierwszy koszyk na szydełku w wersji xxl :) Zasiadłam do niego wczoraj wieczorem, a że włóczka pokaźnej grubości to szybko przybywa urobku. Moje pierwsze wrażenie szydełkowania dużym szydełkiem jest zupełnie inne niż szydełkowanie precyzyjne - niby wszystko robi się tak samo a jednak inaczej sie odbiera zmysłami taką sztywną grubą teksturę :)

Przykładowe wykorzystanie koszyka :)
 

Koszyk ma ok. 20 cm średnicy, ok 10 cm wysokosci i 66 cm w obwodzie :) Robiony był half treble'm, białe wykończenie double crochet'em  :) (nie wiem jaki jest tego pl odpowiednik, może ktoś podpowie, bo ja z pl terminologią szydełkową i drutową jestem trochę na bakier :P)


Na ten koszyk zużyłam jakies 3/4 szpuli. Wykończyłam na biało aby nie było za smutno :) Przy limitowanej liczbie kolorów trzeba trochę kombinować :) Białe wykończenie bardzo mi sie podoba :)


Jeśli chodzi o wzór, to korzystałam z tego projektu: Storage Basket z książki Ros Badger Hook, Yarn and Crochet. Użyłam jednak grubszej włóczki i większego szydełka.


Ze względu na rozmiar rosnącego koszyka, celowo opuściłam 3 rundy oczek bo nie chciałam aby wyszedł zbyt wysoki :) A tak wyglądają moje ulubione bawełniane włóczki  Lerke w koszyku :) Zdecydowanie potrzebuję więcej takich koszyko-misek :D Oddzielny na włóczki, oddzielny na kordonki...


Kolejne koszyko-miski już niedługo na blogu.Jak widzicie, dużo pomysłów do zrealizowania :) Planuję też osobny koszyk na wielkanocne jajka z włóczek :) 
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pozostawione komentarze. xXx

14 comments:

  1. świetnie wyszło :) ja ostatnio przy okazji przeprowadzki robiłam czystki w szafie i ze starych tshirtów popełniłam ten słynny na blogach tshirt yarn - ale ostatecznie wylądował w koszu, bo przeszkadzały mi strasznie te koszulkowe szwy :) muszę się rozejrzeć za Boodles, bo naprawdę fajnie to wygląda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki :) nigdy nie brałam się za produkcję tshit yarn'u i raczej to nie dla mnie. skorzystam wygodnie z oferty gotowej włóczki - tak będzie szybciej :)
      oprócz Boodles, na rynku jest jeszcze włóczka materiałowa Hoooked Zpagetti i Hoopla :)

      Delete
  2. Double crochet to po prostu słupek :-) super ten koszyczek muszę spróbować :-) pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki. na samym poczatku zaczełam od polskiej terminologii ale myliło mi się z odpowiednikami angielskimi. od tamtej pory trzymam sie tylko jednej, angielskiej :)

      Delete
  3. Poszło migiem! Fantastyczny koszyczek :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he no, poszło sprawnie :) ogromnie ciekawiło mnie aby spróbować :D

      Delete
  4. Na terminologii się nie znam:) Robię jak mi się podoba:) A koszyczek jest super!

    ReplyDelete
  5. Szybko poszło i efekt świetny! ;) A moje włóczki w reklamówkach po szafach pochowane... ehh.

    ReplyDelete
  6. Efekt fantastyczny!!! Super, super, białe wykończenie pasuje idealnie:) Już czekam, co dalej zmajstrujesz:)))

    ReplyDelete
  7. piękny koszyk. sama też zbieram się do kupienia grubszej włóczki, żeby wydziergać jakiś szydełkowy koszyk

    ReplyDelete
  8. double crochet to po polsku słupek - z jednym nawinięciem :) Koszyczek wyszedł świetnie i jaki użyteczny!
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  9. Koszyczek wyszedł czaderski - czekam na kolejne :)) Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  10. Ale super! Efekt wspaniały, kolorki prześliczne :)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)