What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Wednesday, February 05, 2014

Szydełkowo

Jejku, wieki mnie tu nie było! Minęły święta, minął Nowy Rok i tak mnie pochłonęło robienie świątecznych kartek, że na inne robótki już zabrakło czasu. Ale ja oczywiście jak bumerang - powracam na stare blogowe śmiecie ;) Oto czym zajmuję się ostatnimi tygodniami: szydełkiem. To moje trzecie podejście do teorii szydełka i jak do tej pory najbardziej pogłebione. Nareszcie zaczęłam widzieć podobieństwa i różnice pomiedzy poszczególnymi typami oczek. Rozpracowałam angielskie słownictwo i w końcu  mam swoją szydełkową mantrę: ch, dc, htr,tr, dtr, trtr...ch, dc, htr,tr, dtr, trtr...

Bardzo spodobała mi się ta girlanda gwiazdkowa więc zabrałam się za nią:


Można ją dziergać w kolorach świątecznych na choinkę bądź kominek ale może też być w innych kolorach. Wszakże gwiazdki to uniwersalny motyw.


Gwiazdki szydełkuję z organicznej bawełny Sincere. Zdjęcia robótek pochodzą z mojego Instagramu :) takie artystyczne, wyblaknięte :) Lubicie Instagram?

12 comments:

  1. Ale fajowe!! Nawet na Wielkanoc by się zdały:) Śliczne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki :) na wiosnę marzę bardziej o kwiatkowej girlandzie :) trzeba by sie rozejrzec za projektem :)

      Delete
  2. Pomysłowa ta girlanda. Twoje gwiazdki są super
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Czekam na zdjęcia całej girlandy :)
    ps. może podzielisz się doświadczeniem z rozpracowywaniem zagranicznych wzorów?
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Już niedużo mi pozostało do końca girlandy :)

      a co do rozpracowywania zagranicznych wzorów, to tu nie mam jako takiego sekretu, ja po prostu trzymam się od początku ang książek i co się z tym wiąże angielskiego słownictwa. nie tłumaczę sobie na polski. wystarczy poczytac trochę teorii dla początkujących. każda książka będzie zawierać wyjaśnienia skrótów i jak juz sie je pozna, czytanie opisów nie jest takie straszne :)
      jakby co to służę tłumaczeniem ang skrótów.
      trzeba tez wziąć pod uwagę, ze terminologia brytyjska/kontynentalna różni się nieco od terminologii amerykańskiej.

      Delete
  4. Ładnie wychodzą gwiazdki.
    Instagramu nie lubię, wolę Pinterest ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję :)
      ja lubie oba: instagram i pineterest - ostatecznie oba mają inne charaktery

      Delete
  5. ja mało nowoczesna jestem, ale coś mi tam się o uszy obiło z tym instangramem czy jak mu tam :) to podobne do photoshopa :)
    szydełkowe twory pikne :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeee photoshop to jednak inna bajka niz instagram chociaż oba służa temu samemu celowi: edytowaniu i urabianiu zdjęć :)

      Delete

Share Your Love, Leave a Comment :)