What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Tuesday, December 29, 2020

Robiny wróciły :)

Świąteczne ptaszki - z angielskiego robins - z polskiego rudziki. Wróciły jak bumerang w tym roku :) Są małe, słodkie i każdy je lubi. W tym roku wykonałam kolejną ich porcję na zamówienie. 

Najpierw powstały 3 i od razu rozfrunęły się w świat :) 


Lubię do nich powracać. Szybko i przyjemnie się je robi :)


Skorzystałam ponownie ze wzoru od Lybo z Etsy. To mój ulubiony model ale w przyszłosci mam plany na inne, nowe robiny :)


W zeszłym roku powstała ich całkiem spora gromadka. Pisałam o nich w grudniu 2019 - klik!


A potem ktoś poprosił o kolejne i znowu wyciągnełam brązową i pomarańczową włóczkę :) Kombinacja tych kolorów idealnie oddaje realne kolory upierzenia rudzika.


I powstało kolejnych pięć...


Wiecie co lubię najbardziej z nimi robić? Uwielbiam je wieszać na choinkę. Fajnie to wygląda - taka choinka obsiądnięta przez małe ptaszki  :) 


Nawet udało mi się zabrać kilka do swojego domu w Polsce. Tam zawisły na moim niedużym drzewku. 


W ogóle jestem fanką drzewek ubranych w duża ilość naturalnych ozdób. Stronię od przeładowanych plastikowymi bombkami choinek. Lubię naturalne drzewka udekorowane raczej skromnie na biało i czerwono w skandynawskim stylu, z duża ilością drewnianych elementów. 

A wy? jaki jest wasz ulubiony sposób ubierania choinki?


Robinki nadają się też idealnie jako "tagi" do większych prezentów. Można je ozdobnie uwiązać przy podarunku. 


Mama poprosiła mnie o zrobienie kolorowych ptaszków w formie robina wiec chyba ich produkcja szybko się nie zakończy :)


Już pracuję nad kolejną, kolorową partią :) 


Jedną z rzeczy, które bardzo lubię odnośnie wzorów szydełkowych to fakt, że można je urabiać i przerabiać jak nam pasuje :) Czasami wystarczy tylko podmiana kolorów albo kilku szczegółow i z tego samego wzoru jesteśmy w stanie wyczarować coś odmiennego. Magia :)))


Kto wie czy w krótce zimowe ptaszki nie staną się wiosennymi? :) 


Zajrzyjcie tu wkrótce aby się przekonać :)

W międzyczasie pozdrawiam Was gorąco. Końcóweczka roku już tylko przed nami. Przegońmy już ten 2020 aby zrobić miejsce nowemu rocznikowi 2021- oby okazał się szczęśliwy dla każdego. 

7 comments:

  1. Świetne te rudziki! I jaką im cudną aranżację zgotowałaś:))
    Choinka - u nas pełen eklektyzm na bogato;))

    ReplyDelete
  2. Cudne!!! Robinki są prześliczne. Zdjęcia zjawiskowe. Magicznie jest u Ciebie - z wielką przyjemnością zaglądam i podziwiam, bo szydełko dla mnie to Kosmos - nieznane światy:)))
    Czekam na ptaszki wiosenne. Ale tak sobie myślę, że sikoreczki tez na choince cudnie by się prezentowały:) Moja choinka jak u Mamelka - na bogato, ale rękodzieło przeważa:)))
    Szczęśliwego Nowego Roku! Uściski

    ReplyDelete
  3. Przeurocze ptaszki, klimatycznie u ciebie.Moja choinka jest różnorodna , przewaga bombek mojej produkcji, od dzieciństwa lubię jak na choince coś się dzieje i gdy jest bajkowa.Docenia to moja wnusia, która uwielbia przeglądać każdą bombkę z osobna.Pozdrawiam cieplutko i życzę Szczęśliwego Nowego Roku

    ReplyDelete
  4. Cudne! Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    ReplyDelete
  5. Piękne ptaszynki 😍 piękne rzeczy dziergasz.
    A u mnie dzisiaj za oknem przysiadł gil, niezmiernie mnie to uszczęśliwia, ze w wielkim mieście są takie perełki, cud natury.
    Uwielbiam biało- srebrną choinkę mam zestaw własnych bombek, śnieżynek i aniołków. W tym roku jest naturalna, ale córka wybrała czerwień i złoto.
    Szczęśliwego Nowego Roku.

    ReplyDelete
  6. Ale śliczne, piękny klimat i zdjęcia!
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, samych radosnych chwil! Tina:)

    ReplyDelete
  7. Ptasia gromada jest absolutnie rewelacyjna :)
    Wspaniałości w Nowym Roku!

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)