What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Saturday, December 26, 2020

Sekret skrzata

Witajcie :) Od dawien dawna zapatrywałam się aby zrobić na szydełku skrzata, takiego klasycznego skandynawskiego w czerwonościach i z brodą :) Nareszcie udało mi się tego dokonać w tym roku :) Proszę Państwa oto skrzat. Skrzat, który ma swój sekret. 

Tam tam tam! Oto jego tajemnica :)

Wielofukcyjny gość. Jest on jednocześnie dekoracją i ozdobnym ubrankiem na butelkę wina :) 

Świetnie się sprawdzi w roli głównej ozdoby świątecznego stołu, barku alkoholowego albo ozdobnego prezentu. 

Z czapą na "głowie" jest on nieco wyższy niż standardowa butelka wina, ok 35-38 cm. Ten konkretny  skrzat był zamówieniem dla znajomej z pracy więc niestety musieliśmy się rozstać :( ale na mur beton będą kolejne w przyszłym roku bo chciałabym zrobić dla siebie i dla rodziny kilka nowych. 

Planuję je wykonywać na przestrzeni przyszłego roku. Chociaż łatwo się go robi to jednak swoje trzeba odsiedzieć. Nad tym pierwszym zeszło mi kilka dni ale pierwsze koty za płoty. Wzór rozpracowany i z następnymi pójdzie już szybciej. Oczyma wyobraźni widzę gromadkę gnomów w różnych kolorach i wariantach :)

Wzór na tego skrzata pochodzi z Etsy od Hooked by Noelke. Można go dodatkowo dekorować do woli. Ja wykonałam dla niego listki ostrokrzewu z jagodami. Zdecydowanie brakowało mi tu czegoś zielonego. :)

Na dole dałam mu białe obrębienie ściegiem "crab stitch" oraz drewniany tag :)

Bardzo podobają mi się jego białe rękawice - takie małe, urocze :) No i poraz pierwszy robiłam czesaną brodę. Okazuje się, że stoi za tym cała technika zamiany włóczki z powrotem w przędzę. Czyli proces odwrotny do przędzenia wełny.


Zdecydowanie jedną z moich ulubionych cech tego skrzata jest jego naturalnie skręcony kapelusz. Nadaje mu to trochę wygląd czarodzieja. Magia szydełka i strategicznie rozplanowanych przyrostów :)


Jak Wam się widzi? :) Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego te skandynawskie gnomy nie mają oczu? Albo może je mają ale w domyśle pod czapką ;) Takie wyjaśnienie znalazłam w internecie: otóż według legend z ich oczu można wyczytać  dużo tajemnic i dlatego zasłaniają je czapką :) O proszę! A ja zawsze myślałam, że one mają być takie... gapiowate, że im czapa na oczy zachodzi :D :D :D


A tymczasem ja i mój skrzat żegnamy się i pragniemy życzyć Wam wszystkim tutajzaglądaczom i tutajkomentatorom :) 

Zdrowych (przede wszystkim) i spokojnych świąt, 

wspólnego biesiadowania w gronie rodzinnym, 

radości, pokoju i miłości 

oraz błogosławieństwa od Dzieciątka Jezus na każdy dzień roku. 

Pozdrawiamy cieplutko i dziękujemy za pozostawione życzenia :)

6 comments:

  1. Piekny skrzacik, mnie też sie bardzo podoba ta broda jest świetna a i rękawiczki faktycznie cudne :)
    Święta jeszcze trwają więc życzę Ci aby były spokojne i zdrowe a Nowy Rok niech przyniesie tylko dobre rzeczy , Wesołych Świąt :)

    ReplyDelete
  2. super pomysł i wykonanie :)
    Wesołych Świąt

    ReplyDelete
  3. Rewelacyjny skrzacik!!! Pozdrawiam gorąco:)

    ReplyDelete
  4. Rewelacyjny! Tajemnicy o oczach także nie znałam:) Chociaż po Świętach już, czas świąteczny jeszcze w nas - miłego świętowania.
    Serdeczności:)

    ReplyDelete
  5. Wspaniały! Czapka robi robotę:)
    Wszystkiego najlepszego po świętach. I wiele dobrego na ten nowy rok:) Byś miała czas na relaksujące rękodzieło i na zawodowe sprawy. Wszelkiej pomyślności:)

    ReplyDelete
  6. Skrzat jest cudny i aż się zaśmiałam jak zobaczyłam jaką skrywa tajemnicę hihi :).

    Też się zastanawiałam dlaczego nie mają oczu :).

    Super pomysł na prezent :).

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)