What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Wednesday, July 30, 2014

The Ultimate Alphabets. Cross Stitch collection.

Doczekałam się! Świeżo wyjęte dziś ze skrzynki pocztowej :) Nowa kolekcja alfabetów od wydawnictwa Future Publishing już niedługo trafi do sklepów i saloników prasowych w UK. Moja była na przed-zamówienie.


Oto co można się spodziewać po wydaniu: 48 różnych alfabetów plus projekty typu samplery, metryczki i propozycje haftowanych prezentów :)


I bardziej szczegółowo:



Pokażę co ciekawsze - czyli właściwie większość :)
Bardzo fajny jest ten żeglarski sampler - ciekawe barwy i w ogóle nietypowy bo stosunkowo rzadko spotyka się samplery morskie takie jak ten.  Mozaikowa ramka dodaje mu jeszcze morskości :)


Colour Pop - równie ciekawy samplerek, prosty i szybki do wyszycia, taki trochę jesienny z tymi jabłkami, dużo nasyconych kolorów :)


I mój ulubieniec - bezsprzecznie. Letnio, truskawkowo, soczyście. Ciekawe szczegóły, zachwycają mnie szczególnie te cieniowane drzewka i truskawkowa ramka oraz alfabet i w ogóle kolorystyka całego projektu. Aż się chce wyszywać od razu.


Równie fajny "chłodny" samplerek w zieleniach, niebieskościach i fiolecie - nietypowe połączenie. Bardzo delikatny i oryginalny :) 


Trochę fantazyjnej czcionki aby móc ponaszywać monogramy i napisy :)


Równie fantazyjne czerwoności - bardzo fajny i stylowy jest ten alfabecik :) Także idealny na poduszkowe i bieliźniane monogramy :)


Fantazja fantazją ale nie ma to jak fajna prosta czcionka. Bardzo lubię takie proste ale stylizowane litery jak te poniżej :)



Piknikowe klimaty :)


Delikatnie, kobieco i różano :)


Dla fanów Scrabble :)


Celtycka ozdobna czcionka - zawsze mi się taki podobały chociaż nie miałam jeszcze okazji wyszyć coś w tej tematyce :)


Piękny ślubny sampler w delikatnych fioletach. Zwróćcie uwagę na ciekawą stylizację tego samplera. Delikatny ale robi wrażenie zwłaszcza kiedy oprawiony na biało.


Równie ciekawy sampler ślubny, tym razem słodko i na lnie :)


Uwielbiam kratkę gingham a ta w brązach mi sie wyjątkowo podoba :) Nie za słodka, nie za stereotypowa, w sam raz!


Więcej maluchowych projektów :) ciekawe dodatki w tym samplerze w postaci tag'ów


Coś dla pań lubiących osobiste napisy na własnym sprzęcie :)


Tabliczki do pokoju dzieci dla dziewczynki i chłopca. Podoba mi się ta prosta czcionka na ciemniejszym tle.



I jeszcze coś w niebieskościach dla chłopca :)


W magazynie oprócz projektów są też dodatkowe info pages czyli różnego rodzaju wskazówki, rady jak zszywać, jak wyszywać, jak dobierac litery itp. 



To tyle odnośnie kolekcji alfabetowej. Mam nadzieję, że ten post się komuś przyda :) Magazyn możecie  zamówić tu: KLIK! Jeszcze przez ten tydzień można zamówić ze zniżką jeśli podacie kod SUMMER30. Mnie się udało :) Przesyłka w obrębie UK była darmowa :D

17 comments:

  1. Gazetke juz widzialam, ale tylko metryczki wpadly mi w oko, jakos nie ciagnie mnie do alfabetow, ale fajnie, ze dla Ciebie idealna! A ja wlasnie wrocilam z zakupow mlecznych z tez wyczekiwana gazetka halloweenowa:D Takie mam (nie)szczescie, ze sklep z tanim mlekiem i Joann sa obok siebie:P Mykam przegladac moja gazetke!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jak mam wybór - metryczki czy alfabety to wolę alfabety bo bardziej uniwersalne :) z dzieciowych projektów na ogól podobają mi się tylko te wyjątkowe bo ja za słodkimi rzeczami to aż tak nie przepadam... z wyjątkiem słodyczy, of course :)

      Delete
    2. Ja tam bardzie patrzylam na elementy w tych wzorach, z metryczek sporo mozna rozczlonkowac i uzyc do czegos innego. Alfabety malo przydatne jak dla mnie. Ale kazdy lubi co innego:)

      Delete
  2. Cudne takie alfabety. Kiedyś wyszyłam metryczkę córeczce koleżanki. Mam gdzieś - niestety tylko część - przedwojennego alfabetu. Widać haft krzyżykowy jest wiecznie modny!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haft krzyżykowy przeżywa teraz swój renesans z tym że zmieniły się projekty, z tych klasycznych (czasem nudnych) polnych kwiatów w wazonach i koni na łakach na te bardziej nowoczesne, przyciągające oko i dobrze, że tak sie własnie stało! :)

      Delete
  3. Oj, fajnie są te Twoje gazety. Kiedys specjalnie dla Ciebie pokażę mój obrazek krzyżykowy, który wykonałam w wieku 10 lat. Uśmiejesz się!! Niemniej, jak oglądam te Twoje samplery, to aż mam ochotę pohaftować. Póki co szycie górą, ale kto wie... Może dla wytchnienia??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marta, pokaż koniecznie, jestem bardzo ciekawa :) Nie ma nic śmiesznego w dziecięcych projektach, tak własnie rodzą sie przyszłe pasje i zainteresowania :)
      a jeśli chodzi o hafcikowe projekty, to wcale nie musisz rzucać się od razu na głęboką wodę z jakimś mega-samplerem, spróbuj wyhafic parę mini-hafcików (literki, monogramy, słowa, małe motywy) i ozdobić nimi swoje puszki :) to bedzie kolejny atrakcyjny sposób na puszkę po mleku :)

      Delete
  4. Bardzo ciekawa gazetka! Ogromnie podoba mi się sampler ślubny, ten pierwszy w białej ramce, jest bardzo subtelny i ten z cieniowanymi drzewkami - truskawkowy też!
    Pozdrawiam!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj tak, ten truskawkowy to gwiazda okładki magazynu :) niewątpliwie przyciąga oko

      Delete
  5. Najbardziej podoba mi się alfabet Scrabble :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja uznałam, że sam z siebie taki beżowy jest trochę nudny ale hafcony na jakims fajny tle może być ciekawym projektem :)

      Delete
  6. Czerwone monogramy są bajeczne, a i literki z pluszakami są ciekawe...lubię takie kolory!

    ReplyDelete
    Replies
    1. zgadzam się co do literek, czerwone są naprawdę fajne :)

      Delete
  7. Scrabblowy alfabet jest super! Dziękuję za pokazanie gazetki. Ja jestem alfabetycznie zakręcona i pobiegłam i też kupiłam tą gazetkę:) A do tego jeszcze jedną "Fayne Ehittaker" z obrazkami AOY. Jestem w nich zakochana. Żadnego jeszcze nie wyhaftowałam ale gromadzę i gromadzę schematy a nawet zestawy do haftu. Na dwóch gazetkach dostałam ponad 5 funtów rabatu! Okazja! Tak sobie tłumaczę moje zakupy:)
    Chciałam też sprawdzić jak wygląda sprawa z zakupami w tym wydawnictwie, bo kolejną prenumeratę Cross Stitchera planuję zamówić właśnie u nich. W Polsce wychodzi to dwa razy drożej. Wszystko poszło idealnie i będę u nich prenumerować.
    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super! Cieszę się, że link i post gazetkowy się przydał. Tak myślałam, że może spodobają Ci się te alfabety. Rzeczywiście ta ich strona z gazetkami jest kusząca, człowiek chciałby zamówić wszystko. Ja staram się ograniczać ostatnio bo naprawdę mam dużo subskrypcji i coraz cześciej unikam kupowania tych tzw hafcikowych kolekcji bo wiem, że spora część powtarza się z regularnej subskrypcji więc nie ma sensu kupować ponownie. Kod summer30 jest wazny do konca tygodnia wiec trzeba się spieszyc. Każda zniżka sie liczy. Ja miałam zniżkę z kodu i bezpłatną dostawę więc też się ucieszyłam.
      Fajnie, że zamówiłaś Cross Stitchera. A od kogo subskrybowałaś CS wcześniej?

      Delete
    2. No pewnie, ze takie posty czy linki gazetkowe się przydają. Czasem człowiek czegoś szuka jak głupi a tak jest o wiele łatwiej.
      Ja na razie mam prenumeratę Cross Stitchera u polskiego dystrybutora INTERNEWS. Dopiero jak mi się skończy, tak gdzieś po nowym roku, to zaprenumeruję CS w Anglii. Jest o połowę taniej. Kiedyś nie miałam odwagi ani doświadczeni a w takim kupowaniu za granicą, ale teraz się już "wyrobiłam" i nie taki wilk straszny:)

      Delete
  8. Masz nosa do ciekawych gazetek! Sporo ciekawych projektów jest w tej zaprezentowanej:)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)