What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Saturday, April 12, 2014

Joelle Hoverson "more Last-minute Knitted Gifts"

Kolejny post książkowy :) Mam nadzieję, że Wam się nie znudziło :P Chciałam Wam dziś przedstawić kolejną ciekawą książkę z projektami na druty - More Last-minute Knitted Gifts autorki Joelle Hoverson. Wygrzebałam ją na amazonie, skuszona uroczą okładką zajrzałam do środka i od razu zakochałam się w projektach : Jak się okazało, jest to druga część tej książki, tejże samej autorki. Charakterystyczna jest twarda oprawa, piękne profesjonalne zdjęcia, podział na dziergane podarunki ze względu na długość czasu i kilka ewentualnych wyjaśnień co do technik robienia na końcu książki.
Ze względu na czas wykonania, podarunki dzielą się na: mniej niż 2-godzinne; 2-4 godzinne, 4-6 godzinne, 6-8 godzinne, więcej niż 8-godzinne. Przy każdym projekcie jest słowny opis i rekomendowany typ włóczki a w niektórych przypadkach różne wersje rozmiarowe. Przeglądając nieco uważniej książke zauważyłam, że nie jest to raczej książka dla początkujących i z góry zakłada, że robotkująca osoba posiada już pewną wiedzę. W książce jest 30 różnych projektów różnego charakteru, począwszy od ozdobnych rzeczy a skończywszy na prezentach użytkowych takich jak swetry czy koce. 


Jedynym z pierwszych projektów, który od razu wpadł mi w oko przy przeglądaniu książki jest ten oto robiony na drutach koszyk. Fajna odmiana od tradycyjnych szydełkowych koszyków i misek. Bardzo zachwyciła mnie włoczka z której został on wykonany -  Blue Sky Aplacas Cotton (100%). Mam ostatnio upodobanie do bawełnianych włóczek koloru naturalnego. W książce sa 3 warianty kolorystyczne i rozmiarowe: naturalny, kawowo-beżowy i zgniło-zielony :)


A co powiecie na taki sweterek dla dziecka? Kolejna atrakcyjna propozycja z włóczki w naturalnym kolorze :) Koleżanka z pracy posiada bardzo podobny sweter właśnie w takim stylu i kolorze. Kiedy go nosi do pracy nie mogę oderwać od niego oczu :))) jest dziergany grubą wełną na rozmiarowo dużych drutach. Splot wygląda niesamowicie. Zachwyca mnie sama prostota tego projektu.


Soczyste wiosenne hand-warmers :) kocham taką zieleń.


  

A może przytulne rękawy na kubki do porannej kawy? Wykonane są z jakiejś egzotycznej wełny Manos del Urugway Wool Clasica Naturals. Nie mam pojęcia skąd taką zdobyć ale cudnie się prezentują na tej białej porcelanie idealnie oddając odcienie kawy. Zgadzam się więc ze słowami autorki: "I used Manos del Urugway's Wool Clasica Naturals for these because the colors reminded me of coffee with various amounts of milk".  Perfecto! Czy to zdjęcie nie robi Wam apetytu na dobrą kawę?


O dziwo, w książce znalazły się też propozycje dwóch bombek na choinkę ;) Hej, Arne and Carlos, macie konkurencję!!!


No ale ze wszystkich projektów zawartych w książe, te oto elfowe czapy skradły mi serce!!! Muuuuszę takie wykonać! Tekstura włóczki - niesamowita! Te zwężenia, te zgrubienia, te odcienie! Typ włóczki użytej: Hand Jive Nature's Palette Thick/Thin Merino. Cudowne!


Nawet mój tż się uśmiechnął na widok takiej czapy :)  Chciałabym taką wykonać dla takiego jednego chłopca z klasy. Czerwona idealnie by mu pasowała. Wyglądałby w niej jak jakiś skandynawski gnom ogrodowy :)))


Piramidkowe saszetki na zapachowe mieszanki. Idealne do szaf i szuflad jako środki przeciwmolowe albo zapachowe. Moja mama się lubuje w takich akcesoriach więc będzie to okazja wykonania dla niej takich zawieszek. Lubię takie małe projekty.


Skarpety i skarpetki. Dla dużych, małych i tych najmniejszych. Czy nie są piękne w tych pastelowych kolorach?


Ten szal wygląda baaardzo przytulnie i ma atrakcyjny ażurowy wzór. Marzy mi się coś z takiej grubej wełny.


Czapki dla całej rodziny. Tutaj klasyczna propozycja z żeberkami (ribbing)


 Coś ładnego na stół - wełniane podkładki. Obustronne.


A może dziergany dom?  Świetnie połaczone tekstury wzorów - inny na dach i inny na ściany.


Pulowerki z literkami. (Alfabety!!!)


Mata do zabawy dla dziecka w energetycznych kolorach :)


I ten cudny kocyk w równie energizujące kolory żółci, pomaranczu, czerwieni i różu.


 Na konću książki autorka przedstawia propozycje atrakcyjnego pakowania prezentów.  Zamiast tradycyjnych wstażek do prezentów, wełna.


A co powiecie na takie proste ale urocze tagi? :)


Albo wełniany folkor? :)



Fajne prawda? Niby nie wiele trzeba a jednak fajnie się prezentuje :)


Polecam tę książkę. Jeśli macie możliwość, kupcie ją. Nie pożałujecie.

2 comments:

  1. Uwielbiam tę pasję, a jaką opowiadasz o kolejnych książkach. Zawsze tu u Ciebie ciekawie, inspirująco, kolorowo, niebanalnie, ze smakiem. I tylko jeden ogromny ból, że dla mnie te cuda wydawnicze niedostępne :(
    Najserdeczniejsze pozdrowienia :)

    ReplyDelete
  2. Zachwyciły mnie projekty z prezentowanej przez Ciebie książki głównie dzięki temu jak o nich piszesz. Zdjęcia są śliczne. Pozdrawiam

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)