What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Saturday, June 22, 2013

"Kfiatki"

Nadal ćwiczę się w szydełku. Zostawiłam na chwilę dzierganie próbek. Tym razem uczę się szydełkować kwiatki :) Zawsze chciałam je umieć - są przydatne - można je użyć jako ozdobę do kartek. Wyciągnęłam więc archiwalne magazyny Mollie makes i odszukałam w nich proste tutoriale na szydełkowe kwiatki i kwiatkowe girlandy.


Próbuję akturalnie rozgryźć tójwarstwowy kwiatuch :) Chociaż większość osób woli schematy graficzne, ja najpierw ćwiczę się w interpretowaniu instrukcji szydełkowych w języku angielskim.


Zrobione "kfiatki"  odkładam do słoiczka :) Niektóre jeszcze nieporadne i kulawe ale coraz bardziej nabierają kształtu.





Jestem właśnie na etapie wypróbowywania różnych typów włóczek o różnych grubościach. Bardzo podoba mi się włóczka bawełniana - kwiatki fajnie z niej wychodzą :) Włoczka nie jest włochata więc widać w nich ładnie splot szydełkowy.


Zainspirowana projektami z ksiązki Eriki Knight, kupiłam sobię na próbę bawełniane włóczki z naturalnych odcieniach :)


i cable knitting needles - druty do robienia "aranów" - tak na przyszłość :)


A dzisiejszy wieczór spędzam na dalszym haftowaniu moich retro kwiatków :) Pozdrawiam i miłego wieczoru.

Serdecznie zapraszam na blogowy "hop" wszystkie twórcze kreatywne dusze, które chcą się pochwalić innym swoim rękodziełem. To już 84-ty odcinek Twórczego Weekendu :)Linkowanie do piatku do północy.

10 comments:

  1. Śliczne kwiatki, wiele rzeczy można później z nich wyczarować.
    Masz rację, że z bawełnianego kordonka najlepiej wykonuje się takie maleństwa, ja też takiego używam. Zapraszam i pozdrawiam!
    http://magicznesploty.blogspot.com/2013/03/diy-szydekowy-kwiatek.html#comment-form

    ReplyDelete
  2. Tak na bawełnie widać wszystko i można oczy cieszyć ;))
    Super książka - zazdroszczę - ja dużo musiałam sama i tak myślę że takie książki to fajna sprawa.
    Uściski balerinka.

    ReplyDelete
  3. Trójwarstwowy kwiatuszek to motyw irlandzki :) Ja zaczynam od tego najmniejszego, średni i największy powstaje ze słupków reliefowych - szydełko wkłuwane od tyłu ;) Kwiatuszki wychodzą ślicznie z tej kolorowej bawełny :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    ReplyDelete
  4. Super kolorowe kwiatki! Jeszcze trochę poćwiczysz i cała łąka wyjdzie :D

    ReplyDelete
  5. Superowe kwiatki i świetne kolorki

    ReplyDelete
  6. Ale kolorowo :) piękne są

    ReplyDelete
  7. Cudne kolory! Też muszę się nauczyć robić takie trójwarstwowe kwiatki! Kiedyś próbowałam, ale niespecjalnie mi to wyszło:)

    ReplyDelete
  8. Śliczne kwiatuszki :).

    Ja niestety nie umiem szydełkować. Nawet nie znam podstawowych oczek :(.

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)