What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, September 30, 2012

*Zimowo, samplerowo*

Widzę, że dziewczyny facebookowe wyciągają swoje płotna i zaczynają świąteczne projekty a jeszcze inne rozprawiają się ze swoimi ufokami, to i ja powróciłam "podhaficić" kolejną część mojego zimowego samplera z reniferami. Na tygodniu skończyłam drugi górny ozdobny pasek a teraz wyszywam ostatnią cześć - ozdobny dół. He he he. Świra można dostać przy tym układzie gwiazdek i śnieżynek - krzyżyki rozstrzepane są po całym płótnie a nic mnie tak nie denerwuje jak pojedyńczy krzyżyk w odosobnieniu od innych. Nie chce przeciągać białej nitki na tyłach płótna bo jest ona widoczna poprzez dziurki materiału i każdy pojedyńczy krzyżyk muszę rozpoczynać od nowa. 
Tak wygląda sampler na dzień dzisiejszy:



Jak się mocno sprrrrrężę to niedługo skończę i bedę mogła brać sie za wyszywanie skarpety :)))
Na tygodniu przyszedł do mnie nowy Cross Stitcher :)


i nie zawiodłam się na zawartości. Prawdziwy rarytas znalazł się w nim dla mnie, miłośnika Skandynawii :))) szwedzkie koniki Dala - są cuuuudne! Na mur beton wyszyję!


Myślę też o wyszyciu 2 czerwonych ozdób - snieżynki i gwiazdki jako motywy na kartki z tego świątecznego wieńca :)


Jeśli mieszkacie w UK i kochacie skandynawskie akcesoria to pędźcie szybko do księgarni po nowy numer Craftsellera - w tym miesiącu do własnoręcznego zrobienia girlanda z biało-czerwonych serduszek oraz seria cudnych papierów skandynawskich:


Pochwalę się - mam okazję znać nieco bliżej autorkę tej girlandy. Jest nią Wendy M. z Warrington. Wendy od jakiegoś czasu odwiedza mój blog After Hours... w ramach zabawy Hand-made Monday. Jest to bardzo pracowita i twórcza osoba. Na jednym ze swoich blogów pisała o tym jak projektowała girlandę dla magazynu i jak sama stwierdziła w komentarzu - po części byłam dla niej inspiracją. (I was thinking of you when I was designing this garland...)


Wiedząc, że ja sie kocham w norweskich czerwonościach, Wendy dała mi wcześniej "cynk" o tym, że oprócz girlandy serduszkowej w nowym wydaniu CS pojawi się też seria fajowych papierków w skandynawskiej stylistycze. Jak tylko Craft Seller trafił na półki w księgarniach, popędziłam go szybko zakupić :)))
A oto świateczne papierki do wykorzystania







Są świetne! Aż mi ich szkoda pociąć! 
A teraz zmykam doglądać jacket potatoes w piekarniku! Dziś smakowity obiad! :))

12 comments:

  1. Oj zazdroszczę ze względu na konika.
    Podziwiałam haft na FB ale co szkodzi i tu pochwalić :) Brawo, zwłaszcza za cierpliwość bo doczytałam skąd masz wzór ;)
    Przyznam się, ze odgapiłam w podobny sposób Twoją kartkę skandynawską na Boże Narodzenie i mam w najbliższych planach jej wyszycie ;)

    ReplyDelete
  2. Piękny hafcik!! czuję małe ukłucie zazdrości, gdy patrzę na te Twoje gazetki, wczoraj byłam w empiku i już miałam w ręku cross stitcher, świąteczny, ale z żalem go odłożyłam, uznałam, że nawet taka fantastyczna gazetka nie jest warta 38 zł z ogonkiem. Ech to moje skąpstwo...

    ReplyDelete
  3. Sampler podobał mi się już na fb, ale tu też pochwalę :)
    Fajny pomysł z gazetki na te serduszka z guzikami :)

    http://anek73.blox.pl

    ReplyDelete
  4. Dużo grzebaniny z tymi xxx, ale jaki piękny efekt!! Warto się pomęczyć :D

    I nowości prasowe piękne, a koniki w szczególności!

    ReplyDelete
  5. Ale piękne XXX - śliczny haft :) ewa

    ReplyDelete
  6. Sampler wychodzi super!
    Ozdoby na wieniec z CS też mi się podobają i będę je haftować. Zrobię sobie taki wieniec na dekoracje do sklepu.
    No a wieniec z serduszek też jest fajny!!! Zainspirowałam się :D Zrobię sobie taki do sklepu tylko drewniane serduszka zastapię kartonikami w odpowiedzni kolorze. Podobne serduszka już zeszłej zimy zrobiłam z masy solnej, ale one będą za ciężkie:P
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  7. Śliczny sampler, a gazet zazdroszczę, choć kilka sama kupiłam kiedyś i mam całkiem sporo wzorów. Ostatnio jednak kartki zabierają mi raczej czas i na haft mało zostaje. Pozdrawiam i już się nie mogę doczekać Twoich koników :)

    ReplyDelete
  8. Samplerek wychodzi ślicznie - doskonale Cię rozumiem jeśli chodzi o pojedyncze krzyżyki - też je UWIELBIAM (szczególnie czarną nitką na białej kanwie)!!!
    Zakupów prasowych (jak zwykle) Ci zazdroszczę, papierki skandynawskie cudne są - też szkoda byłoby mi je pociąć :))
    Poczekam na koniki :)

    ReplyDelete
  9. Cudny skandynawski wzór. Papiery w gazetach wspaniałe.

    ReplyDelete
  10. Wyszywanie widzę idzie do przodu :) Oby tak dalej! :) A gazetek zazdroszczę, mnie nasze ceny skutecznie odstraszają od takich cudeniek...
    Pozdrawiam,
    Ingree

    ReplyDelete
  11. Hafcik boski... a gazetka z takimi papierkami miodzio... może wiesz jak zachować ostrokrzew w świeżym wyglądzie, mam gałęzie na balkonie i niestety schnąc nie wyglądają już tak fajowo...

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)