What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, September 23, 2012

*Update blogowy*

Nie wiele się działo u mnie pod względem robótkowym w ostatnim tygodniu - zajmowało mnie robienie świątecznych kartek ale jakiś mały update blogowy się należy bo jeszcze mi blog mchem zarośnie :)
Na tygodniu szwędając się po zagranicznych blogach wypatrzyłam taką jedną superową książkę z motywami skandynawskimi do haftowania - prawdziwy smakowity kąsek dla miłośnika Skandynawii takiego jak ja :)))  i dawaj szukać  tej ksiażki po necie :))) w końcu wypatrzyłam ją w jednej z francuskich ksiegarń internetowych i oto Motifs Scandinaves Tradionnels (autor: Valerie Schira) jest już moja! Ogromnie się cieszę z tego zakupu bo ta ksiażka to wspaniała kolekcja motywów z Norwegii, Szwecji, Danii, Islandii i Finlandii i wspaniały okaz do craftowej biblioteczki.


Kilka przykładowych fotek z motywami :) podoba mi się to w niej, że książka proponuje różne kombinacje kolorów wartych wypróbowania. Dużo jest też motywów indywidualnych do zgromadzenia własnego samplera.







Ludowe serducha i kwiaty...


Renifery i inne leśne zwierzaki - dokładnie to co lubię :)))




Z wielką przyjemnością będę przebierać w tych książkowych motywach. 

W bombkowym klimacie tylko tyle, że nadal powstają kolejne skórki, na drutach mam 41-szą bombkę ale jak zwykle wykańczanie odkładam aż mi sie uzbiera sterta :) wiec nie mam gotowych do pokazania.
Musiałam domówić sobie 4 świeże motki wełny Heilo bo tej kremowej idzie mi najwięcej - przesyłka przybyła z Holandii 


Przy okazji pochwalę się też pięknym skandynawsko wyglądajacym talerzem - ogromna patera z centralnym motywem kuropatwy na gruszy (partridge in the pear tree, kto zna stara angielską piosenkę świąteczną - 12 days of Christmas, będzie wiedział o co chodzi ;P) wypatrzona przeze mnie przez okno wystawy w Broughton Shopping Park :)


a tu skórki:


i aktualna bombeczka na drutach :)


Swoje zdobycze i urobek bombkowy zgłaszam na 58-my odcinek Twórczego Weekendu. Linkowanie prace hand-made do czwartku. Serdecznie zapraszam!!!


20 comments:

  1. Kapitalna książka. Strasznie Ci zazdroszczę. Talerz też super wygląda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki. jeszcze do niedawna sama nie wiedziałam, ze takowa książka istnieje. ominełoby mnie takie cudo :)))

      Delete
  2. Świetne bobczasy. Podziwiam Twoje samozaparcie do robienia tego samego :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. wciąż trwam w swoim zaparciu. bombko o dziwo mnie nie nudzą - każda jest inna, każdą można wykonać wg własnej kombinacji kolorów, poza tym fajnie widzieć jak kolekcja rośnie :)

      Delete
  3. uwielbiam folkowe wzorki
    rzeczywiscie ksiazka perelka


    btw na stronce play.com znajdziesz nowe i uzywane ksiazki czesto taniej niz w sklepach

    ReplyDelete
  4. dolaczam sie do Orin, mi by sie chyba przejadlo

    ReplyDelete
  5. Świetna książka.Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  6. I znowu będę Ci zazdrościła książki ;)
    Już 41 skórka to bliżej jak dalej. Czekam w takim razie na powypychane i grubaśne ;)

    ReplyDelete
  7. Piękna książka! I piękne wzorki z niebieskościami wypatrzyłam!
    Świetnie nowe skórki się zapowiadają, chętnie bym zobaczyła wszystkie razem w zimowej scenerii.

    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  8. Superowa książka z super zawartością. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  9. ksiązka pełna inspiracji !!!
    a talerzykiem znalezionym jestem zachwycona, czerwień idealna na nadchodzace świeta :D

    ReplyDelete
  10. fajna bomba sie szykuje :) pewnie do kompletu ;)

    ReplyDelete
  11. Miałam przed laty ciąg na wzory skandynawskie - w hafcie i dzianinach. Jak się tak napatrzę u Ciebie na te wzory, to jeszcze weżmie i mi wróci. ;)

    ReplyDelete
  12. Książka dla miłośniczek haftu to skarb!
    Podziwiam Cię za dyscyplinę w dążeniu do celu ... wysiadłabym przy dwudziestej:)

    ReplyDelete
  13. Uparciuch z Ciebie widzę :) Ale działaj działaj, taki komplet na choince lub świątecznym stole będzie istnym cudem :) Talerz wspaniały, chociaż ja bym wolała niebieski ;P
    Książki gratuluję, wiem jak to jest kiedy się coś wypatrzy i nagle człowiek doznaje olśnienia ^^
    Pozdrawiam,
    Ingree

    ReplyDelete
  14. Wspaniała kolekcja, wyobrażam sobie, jaka to satysfakcja, gdy bombek przybywa!

    ReplyDelete
  15. Książka wspaniała - będziesz miała co roić jak już skończysz bombeczki :))
    Poczekam jak wypchasz skórki i pokażesz w całej okazałości, bo zapowiadają się świetnie :))A talerz schowaj dobrze, bo Ci go porwę :))

    ReplyDelete
  16. Ale boska książka. Też chcę:)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)