What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, June 17, 2012

*Mały przerywnik - zakładka "Read Me"*

W tym tygodniu zrobiłam sobie mały przerywnik tzn zatęskniłam za xxx i wyhaftowałam sobie barwną zakładkę retro, która była jako freebie w najnowszym numerze CrossStitchera :) Taka zakładka to w sumie coś małego, co nie oderwie mnie na dłuższą chwilę od mojego wielkiego bombkowego projektu. Poza tym wszystkie inne zakładki jakie do tej pory zrobiłam posłałam w świat wiec ta, tym razem, będzie dla mnie :)


Wzorek bardzo mi się spodobał, jego autorką jest Emily Peacock, słynna designerka w hafciarskim światku. Wzór oddaje typowe cechy projektów E. Peacock - styl typu współczense retro,  geometryczność, kolor, kontrast, mocne kontury, prostota. 





Wzorek ten oprócz zachwytu wśród czytelniczek CrossStitchera i miłośników haftów E. Peacock, wzbudził też pewne poruszenie na facebookowej stronie CrossStitchera. Interweniowała nawet sama autorka haftu, Emily Peacock. Chodzi o ten post, w którym czytelniczki zaczęły narzekać na to i owo związane z dodatkami do gazetek w postaci darmowych haftów itp. Otóż okazało się, że popełniono błąd i do zestawu włożono kawałek Aidy o za małym numerze HPI i po wyszyciu nie mieści się on na dołaczonym kawałku papieru, na którym należy umieścić haft. 
Również i u mnie był błędny kawałek aidy ale zanim spostrzegłam się, że to zły rozmiar płotna, mój hafcik był już w połowie wyszyty :-/ na dodatek zabrakło mi bordowej nici mimo, że byłam z nią wyjątkowo oszczedna. Na szczęście miałam swoją własną o bardzo podobnym odcieniu i wykonczyłam literę a różnice w nitce są tak minimalne, że prawie ich nie widać. Swój hafcik umieściłam na własnej zakładce, bo rzeczywiście nie mieścił się na tej, który był w zestawie. 
A tutaj wydanie CrossStitcher'a a którym mowa :)


i projekt samej zakładki :)


inne cudowności jakie wpadły mi w oko to ten przepiękny hafcior z balonem, również zaprojektowany przez E. Peacock


Camper Van'y to też modowe szaleństwo w UK:


Bardzo spodobały mi się również te karteczki - fajna czcionka, wibrujące kolorki, przyciągający uwagę design


 i coś dla miłośników symboli brytyjskości:


To oczywiście nie wszystkie projekty z CrossStitchera, ja tylko pokazuję te co mi najbardziej wpadły w oko. Jeśli macie na nie ochotę, pędzcie do najbliższego sklepu po gazetkę :P

Rozpoczął się właśnie Twórczy Weekend (44) na który serdecznie wszystkich zapraszam :)

10 comments:

  1. śliczna zakładka. fajne kolorki:)

    ReplyDelete
  2. bardzo kolorowa,tak jak lubie

    ReplyDelete
  3. ślicznie wyszła ci zakładeczka, też mam ją w planach ale będzie musiała poczekać, uwielbiam tego typu przerywniki :D

    ReplyDelete
  4. Fajna zakładka :D
    A takiego niebieskiego VW mieliśmy :D

    ReplyDelete
  5. Prześliczna zakładka, wszystko dobrałaś idealnie.
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  6. zakładka rewelacyjna - zachęca do czytania :)
    Inne projekty w tym numerze też są świetne.

    ReplyDelete
  7. Wyjątkowo ciekawe i cenne pozycje książkowe macie w UK.
    Te literki są wyjątkowo radosne ..... śliczna zakładka!

    ReplyDelete
  8. Wesoło, kolorowo, wspaniale :) Miły dla oka i ducha przerywnik :)

    ReplyDelete
  9. Fajnie wyszła, a numer zachęca do siebie
    Też juz widzę w nim kilka rzeczy które umieściłabym na swojej liście krzyzykowej

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)