What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Saturday, June 23, 2012

*Bombki skandynawskie: "Selbu" 17/55 i "Three Leaf Clover" 18/55*

Dla tych co im się jeszcze nie znudziło oglądanie świątecznych bombek :P Kolejne gałki w światecznej kolekcji - bombki wydziergane w zeszłym tygodniu:


Wzorek o nazwie "Selbu", jak piszą autorzy, podobno popularny wśród norweskich rękawic :) Dosyć fajny, skandynawsko wyglądający, jak będę mieć pod koniec roku trochę wolnego czasu, może do niego wrócę aby wydziergać wersję czarno-białą :) 

 ("Selbu" 17/55)

I trójlistna koniczynka (spodobał mi się ten wzorek, kojarzy mi się trochę z kartami do gry a trochę z Irlandią, gdzie koniczyna jest kulturowym symbolem), którą to dziergało mi się trochę hmm... że tak powiem... nerwowo z racji tego, że we wzorku występują długie floats - to te takie długie sznurki wełny na lewej stronie dziergadła powstające gdy przeskoki z koloru na kolor są rzadkie :) i które to się przeciąga, upycha i ciągle poprawia. Bałam się, że przy zbyt luźnej wełnie (a tej nie żałowałam) splot wyjdzie rozlazły ale miło się rozczarowałam bo po napełnieniu poliestrem bombka pięknie sie wypełniła i wszystko wygląda gładko i równo! Yay! 

("Three Leaf Clover" 18/55)

I obie bombeczki razem wiszące obok siebie :)



A teraz u mnie na "tapecie" bombeczka z geometryczną poisencją w wersji "Norge" :) Nad tym wzorkiem zatrzymam się na chwilę bo bardzo mi się podoba i chciałabym wydłubać jeszcze inne wersje kolorystyczne z tym schematem :)


To ostatnie zdjęcie troszkę nieaktualne już, bo własnie na drutach mam niebiesko-biała wersję poisencji :)) do zobaczenia już wkrótce!
A tymczasem rozpoczał się 45-ty odcinek zabawy w Twórczy Weekend. Dołączcie i pochwalcie się swoim rękodziełem! Zapraszam!

19 comments:

  1. Cudne te bombki. Szczególnie ta z koniczyną mi się podoba.

    ReplyDelete
  2. W tym roku będziesz musiała kupić naprawdę dużą choinkę, żeby się te wszystkie bombki zmieściły :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Licze po cichu na to, że będzie to żywa choinka. Tylko takiej potrzebuję :)

      Delete
  3. Świetne są, przy tej z koniczyną opłacałoby się po prostu wykorzystywać jakieś tej czerwonej i pionowo przeciągać :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuje. Nie da się pionowo przeciągać nitki bo taki wełniany wzór się robi linia po linii i to w kółko zgodnie z ruchem wskazówek zegara :)

      Delete
    2. Ja wiem, że to się robi na okrągło, zastanawiałam się tylko gdybyś miała wiele maleńkich moteczków to może byłoby łatwiej. Ale to może tylko w mojej głowie :)
      pozdrawiam

      Delete
  4. Twoje bombki są fantastyczne ! I nie ważne, że upal za oknem! Dziergaj dalej a ja będę podpatrywać , może się nauczę...? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuje. Ale o jakim upale mówimy? UK deszcze zalewają, u nas pogoda póki co... październikowa :) już dawno przestałam się przejmować, że robię coś poza sezonem :))) poprostu idę za głosem serca i tworzę to na do aktualnie mam ochotę :)

      Delete
  5. Zabombkowałąś się na dobre :)) Będziesz miała najpiękniejszą choinkę. Pozdrawiam serdecznie :))

    ReplyDelete
  6. Fantastyczne! Pewnie, że się nie znudziły! A obok bombek na choince powieś koniecznie... figę z makiem :D :D :D

    ReplyDelete
  7. Jak zwykle fajne :)

    http://anek73.blox.pl

    ReplyDelete
  8. No i kolejne śliczności wymodziłaś!
    Ta z koniczyną też skojarzyła mi się z treflem :)
    Czekam na poinsecję...

    ReplyDelete
  9. Świetne są!!! o kurczę! tak sobie właśnie wyobraziłam całą choinkę w Twoich bombeczkach:D Ale by była milutka i śliczna :)))

    ReplyDelete
  10. A ja uwielbiam te twoje biało-czerwone bombki :)
    Bo mi święta właśnie w tych kolorach się kojarzą :)

    ReplyDelete
  11. Cudne są te bombki ! Kiedyś (najpierw muszę się nauczyć robić na drutach) na pewno je wydziergam.

    ReplyDelete
  12. Same piękności. Aż żal, że jakoś nie mogę się przekonać do drutów :P

    ReplyDelete
  13. Jesteś niesamowita! Mogę oglądać je w nieskończoność :)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)