What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, April 22, 2012

Skórki

Drutowo, druciano, druciasto ... u mnie ostatnio. Podczas gdy inne blogowe dziewczyny szaleją z szydełkami i granny squares ja tradycjnie płynę pod prąd ;P Tylko to mnie zajmuje - wełna, patyki, bombki norweskie i jajka :) Czasami tak jest, że najbardziej bawi nas sam proces tworzenia bardziej niż technicznego wykańczania ... toteż w tym tygodniu same włóczkowe "skórki" pokazuję :)


Przez ten mijający tydzień  udało mi się wydziergać dwa bombczasy i jedno jajo :) Wczoraj, kiedy robiłam zdjęcia z rana jeszcze było tak: 3-kolorowa bombka zrobiona do połowy



Ale jedno posiedzenie wieczorne i udało mi się ją zakończyć. 


Zakochałam się w tym nowym wzorku i chociaż robi się go nieco dłużej to zatrzymam się przy nim na jakiś czas bo w mojej głowie powstaje już wizja kolejnych wariantów kolorystycznych:


Do zrealizowania tego potrzebna bedzie mi metaliczna włóczka, której to oszukałam sie jak głupia w internecie ale w końcu znalazłam i zamówiłam - GGH Yarn Rebecca Lamé - złota i srebna - dokładnie taka sama, oryginalna, jaką polecają "Miszczowie" :))))  Dziś wieczorem zamierzam zacząc kolejną bombeczkę z użyciem tej metalicznej włóczki. Na pewno bedzie z niej extra wow factor :)



W tym tygodniu otrzymałam też inna przesyłkę która zawierała włóczki marki Patons i koraliki do nawleczenia na wełnę, z odpowiednio dużymi otworami. To moje przygotowania do projektu: jajka na drutach z koralikami i bez :) czyli będzie jeszcze trochę Wielkanocy :P



i na koniec piękną książke sprawiłam sobie - Nordic Knits - z projektami inspirowanymi Skandynawią i wzorami Fair Isle. Wiele z nich wykonanych jest z grubej włochatej wełny, ma taki "chunky finish" i w naturalnych kolorach. Zakochałam się w nich i chcę nauczyć się ich robić.


Nie powiem, że poduchy mnie nie urzekły ;) Prostota i rustykalność mają swój urok. Fajnie byłoby zarzucić nimi łóżko :)




A co powiecie na takie ciepłe skarpeciory? Ja jestem zmarźluch wiec na pewno z takowej propozycji skorzystam :)


Albo ocieplacze kostek? Idealne na wędrówki z psem po mokrych polach w chłodne poranki (póki co u mnie psa brak)


Komu torbę typu "messenger"?


A może bieżniczek ze skandynawskim motywem? Ten fiolet jest cudowny!!


...do pary z podkładkami...



no i do tego nieodłączne ocieplacze na kubaski :) W zimowych i jesiennych numerach magazynów była na nie moda i pewnie powróci z nową zimą pod koniec roku :)



W ksiażce można tez znaleźć projekty kamizelek i chust, czapek i rękawiczek. Na razie o takich formach użytkowych jeszcze nie myślę bo dla mnie to wyższa szkoła jazdy a ja dopiero raczkuję we włóczkowym świecie :)

Dziewczyny, zapraszam na Twórczy Weekend. Dziś 36 odcinek zabawy. Pokazujemy swoje prace, chwalimy się i odwiedzamy inne ładne miejsca w sieci. Wpadnijcie i zobaczcie co w tym tygodniu zdziałały inne zdolne dziewczyny. Linkowanie trwa do środy włącznie. Zapraszam!

24 comments:

  1. NO i BOMBA :) najważniejsze żeby mieć przyjemność z dziergania, ja za niedługo czapkę zaczynam ,
    Zdjęcia z książki są FAN-TA-STY-CZNE !!!!
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. Nieustannie podziwiam Cię za pracę pięcioma drutami!!! Bombelki śliczne, a następne z metaliczną włóczką też z pewnością będą wspaniałe. Ciekawa też jestem tych jajek z koralikami - będę zaglądać.
    Książka super - podobają mi się poduchy (w moich kolorach), skarpety też są fajne (znów kłania się umiejętność robienia na czterech drutach :(( ) i podobają mi się też te ocieplacze na łydki - dobrze, że nie mam psa, a kota wyprowadzać nie trzeba :)

    ReplyDelete
  3. Piękne skarpetki!

    Książkowe inspiracje też są piękne, szczególnie skarpetki i torba!

    ReplyDelete
  4. hi, hi - pomyślałam, żeby napompować zdechlaczki, no, nadmuchać :))
    Czekam z niecierpliwością zimy (brrrr) ale tylko po to, aby zobaczyć wszystkie bombki razem.

    ReplyDelete
  5. widze ze ty masz podobnie do mnie;zrobic to i owszem ale wykonczyc to juz czasem gorzej;bomby cudne i napisz mi prosze czy doszly w koncu wszystkie e-maile i gdzie kupilas te wloczki,plizz
    ja dalej szydelkowo szaleje

    ReplyDelete
  6. ta ksiazka jest super. Prawie wszystko mi sie z niej podoba, ale umiejetnosci u mnie brak :( Bombki wychodza Ci rewelacyjne...

    ReplyDelete
  7. Ja już się boję wchodzić na Twoje blogi :P ..no bo ile można zazdrościć :P..kurka..mega wszechstronna jesteś!

    ReplyDelete
  8. Śliczne bombki. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  9. Widzę że pokochałaś druty.Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  10. Ale dajesz bombowo !!! Śliczności.

    ReplyDelete
  11. Chylę czoła:) Dla mnie zmiana koloru przy robieniu na drutach to wciąż czarna magia...

    ReplyDelete
  12. Nawet jako skórki prezentują się dobrze. A książka naprawdę świetnie prezentuje.....
    ale dla mnie 2 druty i jedna nitka i tylko prawe lewe to i tak za dużo..... Więc wpadam do Ciebie pooglądać i podziwiać prace 5 drutami i z wrabianiem wzorów......

    ReplyDelete
  13. Nie dziwię się, że nowy wzorek Cię zachwycił. Warianty kolorystyczne fantastyczne - ten z zielenią i czerwienią i ten z metaliczna włóczką - rewelka! Zresztą, wszystko, co tu pokazałaś, mnie zachwyca!!!
    Mogę sobie tylko pomarzyć o tak pięknych ozdobach...

    ReplyDelete
  14. Ta kolorowa bombka jest rewelacyjna!! Ładny stosik skórek Ci rośnie :) Książka super, podoba mi się ta torba... Masz niezłe tempo z tymi bombkami i jajkami :)

    ReplyDelete
  15. jakie super skarpety i ocieplacze na łydki. super.
    a bombki jak zwykle śliczne. jajeczka też :))

    ReplyDelete
  16. Rewelacyjne te bombeczki, już wyobrażam sobie obwieszoną nimi choinkę, CUDNA będzie!!!
    Czekam z niecierpliwością na to co wyczarujesz z tych pastelowych niteczek:)

    ReplyDelete
  17. Sliczne bombeczki i jajo:)) ksiazka super, przesliczne wzory w niej sa:))
    Pozdrawiam Asia

    ReplyDelete
  18. Ale jaja :) i bombeczki super :)

    ReplyDelete
  19. Bombasy zawładnęły Tobą całkowicie... ale widzę coraz bardziej skomplikowane wzory. I kolorki inne będą niż biel i czerwień:)Zapasy włóczki się powiększają. No to się nazywa połknąć bakcyla...

    ReplyDelete
  20. dajesz czadu
    piekne motki, te pastelowe jak i metalowe :)

    ReplyDelete
  21. Znalazlam ksiazke z bombkami:) Nie wiem czy znasz, ale sa nieco inne, bo maja koraliki.
    http://www.joann.com/beaded-ornaments-to-knit/xprd274947/

    ReplyDelete
  22. Bomba bomby! Jak Ty z tymi 5 drutami dajesz radę, ja z dwoma mam zagwozdkę:)

    ReplyDelete
  23. I nie mam wyjścia, nadal podziwiam ;) za te drobne wzorki na drutach! Przepięknie tworzysz. Dzięki za fajne fotki z superksiążki :)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)