What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Saturday, April 14, 2012

Jajca dwa :)

Dwa jaja sobie zniosłam .... to znaczy się usupłałam na drutach :P przez ten mijający tydzień ferii. Wiem, że już po Wielkanocy (i, że już można zacząć robic coś na boże narodzenie ;-P) ale ja tak bardzo chciałam spróbować wzorków jajkowych z wielkanocnej książki Arne & Carlos, że nie mogłam oprzeć sie pokusie kiedy mamuska73 zaproponowała, że podzieli się ze mną swoimi schematami :) Miałam się jej chwalić postępami no to sie chwalę swoim urobkiem :)

Chciałam zrobić fotę jajec w tle z dekoracją wielkanocną ale zanim się gapnęłam to "decor" już do pudła  odesłałam, i do zobaczenia za rok :) Wobec tego fota na tle dostanietych kartek wielkanocnych.


Najpierw powstało jajo turkusowe, robiłam je na metalowych drutach bo bambusowe miałam w tym czasie zajete i stresowałam się cały czas bo wełna mi się na nich cały czas ślizgała przez co sciągałam ściśle oczka ile się dało. Tak wiec pierwsze jajco, trochę krzywuśne ale krzykliwe i kolorowe.



Drugie, biało czerwone, z kogutkiem :) Lepsze w kształcie i ogólnie w wyglądzie ale i tak nadal muszę ostro trenować na drutach



i oba razem :)



Zabawne jest to, że aktualnie u mnie Boże Narodzenie spotkało się w jednym punkcie z Wielkanocą :) bo jednocześnie robię jajka na jednym komplecie drutów i kule norweskie na drugim :)  Przy okazji możecie podejrzeć jak powstaje kolejna, ósma bombeczka:


Wciągam się, nabieram rozpędu i widze, że druty odciągają mnie od haftów i innych rzeczy...

Wczoraj zamówiłam nową dostawę włóczki - metaliczną włóczkę Lame Rebecca o którą wcale nie tak łatwo, bawełniane włóczki Patons na inne upatrzone w gazetce jaja z wplatanymi koralikami oraz oryginalną norweską wełnę Heilo, dokładnie taką z jakiej robią kule Arne i Carlos. Chciałam poczuć w rękach dotyk skandynawskiej wełny od Dalegarn :) Heilo przybedzie aż z USA bo w UK nie można tej wełny znaleźć a sprowadzenie jej z hAmeryki wyniesie i tak taniej niż od samego producenta Dalegarn z Norwegii. Do najtańszych ona nie należy ale czego człowiek nie zrobi jak mu bardzo zależy :)

I na koniec pokazuje to co ucieszyło mnie w sobotni ranek - nowy numer Cross Stitchera pełnego cudnych projektów. Uroczy jest też sam dodatek - freebie czyli 4 karteczki, kopertki, mulinka i płotno na sympatyczne hafciki.


Bardzo podoba mi się ten retro haft z maszyną do szycia :)


Dla miłośników herbatek i filiżanek też coś sie znajdzie :)


Zdecydowałam się na te hafciki do słoiczków! Moje słoiczki już czekaja i zamówię dziś mulinkę. Wzorki są idealne szkoda tylko, że są zaledwie dwie propozycje wzorków


no i oczywiscie diamentowy jubileusz królowej EII można celebrować wyszyciem tej oto pięknej korony królewskiej w barwach flagi brytyjskiej.


i na koniec maleństwa  - małe kartki z pawiami retro - urocze prawda? :)


Sobotni wieczór to tradycyjnie czas na zabawę w Twórczy Weekend. Dziś to 35 odcinek zabawy. Zapraszam wszystkie artystyczne dusze pragnące się pochwalić swoją twórczością :) Linkowanie do wtorku do północy.

44 comments:

  1. Coraz ładniejsze Ci te jaja wychodzą:)

    ReplyDelete
  2. Jaja boooskie! a zakupów zazdroszczę :P (jak zwykle ;-)

    ReplyDelete
  3. O jaaa... Jajca są bezbłędne! Pawie również śliczne.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :) Na pawiki mam ochotę, nie powiem :)

      Delete
  4. o rany ten kurczak jest bezbledny
    JAK?? laczysz klolory i to jeszcze na wiecej niz na 2 drutach jest poza moim pojmowaniem

    dziekuje za przeglad gazetki retro hafcik i herbatka wygladaja na warte zakupienia gazetki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki :)
      Łączenie kolorów robi się przez doczepienie drugiego koloru nitki do tej nitki podstawowej i raz przerabiasz oczka białe a raz czerwone, w zależnosci od potrzeby :)

      Delete
  5. Fajne jajca. Niedługo to nawet kartki będziesz na drutach robić :D

    ReplyDelete
  6. najfajniejsze ze te bombki i jajka nigdy się nie potłuką :) wzory mnie zaskakują jak to ogarnąć te kolory jeszcze czyli kolejne nitki do ogarnięcia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakt, są miękkie i nietłukące się :)
      czasami z nitkami jest prawdziwa plątanina, im więcej kolorów tym trudniej :)

      Delete
  7. Bombki wyszły bombowo. Wzorek z imbryczkami jest śliczny, a najbardziej zazdroszczę słoiczków, ja jakoś nie mogę takich upolować.
    Pozdrawiam słonecznie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doriss, witam u siebie :)
      jeśli mieszkasz gdzies w UK lub masz możliwość przyjazdu to znajdziesz takie słoiki albo w internecie albo w centrach ogrodnicznych, dużych supermarketach typu: Asda living, Tesco Plus Home, lub w sklepach z wyposażeniem do kuchni :)

      Delete
  8. Cudne jaja.
    Mnie też kusiły przez cały okres wielkanocny hafty bożonarodzeniowe ale jakoś mi teraz przeszło ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja już planuję kolejne świąteczne kartki na BN :)
      jak za wczasu zrobię to jestem spokojna :)

      Delete
    2. U mnie podobnie: jak zrobię wcześniej to mam co wysyłać ;) Zresztą wolę hafty na BN niż Wielkanoc. Nie wiem czemu...Może przez moje umiłowanie dla czerwonej muliny ;)

      Delete
  9. Ta turkusowa wariacja jest śliczna.
    A wzorki w gazetce piękne szczególnie z maszyną do szycia i filiżankami.A te pawie są przeurocze.Pozdrawiam i życzę wspaniałej niedzieli!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekuję :) też lubię te turkusową bombkę ale trochę nie pasuje mi kształt wiec pewnie ja jeszcze powtórzę :)

      Delete
  10. jaja świetne!
    teraz z niecierpliwością czekam na cross stitchera w polskich empikach :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :)
      chyba warto zaczekać na tę gazetkę, jest pełna pomysłów :)

      Delete
  11. śliczne jajeczka. na następną Wielkanoc będzie jak znalazł do dekoracji:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :) do nastepnej wielkanocy powinnam byc juz lepiej przygotowana, przynajmniej pod kątem wełniano-bombkowym :)

      Delete
  12. Super te jajeczka :) A gazetka też ciekawa,będziesz miała co robić :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki :) ja zawsze mam co robić :) zwłaszcza jak są gazetki

      Delete
  13. Jajca zniosłaś wspaniałe - może kształt tego turkusowego dałoby się troszkę poprawić przez dopchanie środka??
    Bombeczka też świetnie się zapowiada i bardzo zazdroszczę Ci Cross Stitchera, bo podobają mi się maszyna i herbatka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Turkusowe było pierwsze i fakt, za mało dałam wypełniacza :-/ dlatego też drugie jest już bardziej dopracowane :)

      Delete
  14. Marta, ja podziwiam Twoją rozpiętość robótkową! Jajka wyszły świetnie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nir, wiesz, ja po prostu ewoluuję i dojrzewam do technik, które mnie kiedyś wcale nie interesowały :) jakoś tak naturalnie drytftuję w ich kierunku :)

      Delete
  15. Piękne i kolorowe jajeczka. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  16. Sliczne jajca:))
    Pozdrawiam Asia

    ReplyDelete
  17. Jajeczne bombki! Świetny pomysł!
    Ale myślałam, że trzymasz się bieli i czerwieni, a tu kolorki widać :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bombki głównie biało-czerwone lub biało-czarne, w ich przypadku trzymam się oryginalnego schematu z ksiażki
      a jajka są kolorowe wiec korzystam z doboru włóczki :)

      Delete
  18. piekne jajka ci wyszly;zaraz polece zrobic kilka skanwo,bo czasu ci u mnie jak na lekarstwo

    a moze wiesz gdzie kupic takie nakretki na sloiki z dzirami na haft?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamuska, pokazuję specjalnie dla Ciebie :)
      no i czekam na te skany, czekam bo wzorki coraz bardziej mnie intrygują

      jeśli chodzi o słoiczki to ja nigdy nie widziałam samych nakretek w sprzedaży, jeśli już to słoik z nakrętką. wątpię też aby pasowały do innych słoików bo tego typu nakrętki są jakby inne, dopasowane indywidualnie do słoika. Swoje kupiłam w sklepie z wyposażeniem do domu. Ot po prostu trafiło się, że stały na półce.

      słoiki które pokazałam sa produkcji "Kilner"

      Delete
  19. Mój mózg nie ogarnia robienia na 5 drutach..... z 2 radzę sobie ledwo co. A jaja świetne i bombki również. Zakupy miodzio.
    Czekam na efekty słoiczkowe.....

    ReplyDelete
  20. Zawsze mnie intryguje, jak można robić takie małe rzeczy na drutach i jeszcze tam dziergać wzorki różnokolorowe. Ale jak widać można. Świetnie Ci to wychodzi :)
    ps. dołączyłam do wspólnej zabawy w Twórczy weekend, mam nadzieję, że nie pokręciłam niczego i nie narobiłam bałaganu ;)
    Pozdrawiam cieplutko

    ReplyDelete
  21. Turkusowe to prototyp jak Adam ... ewa już doskonalsza wyszła:) Świetna jesteś w pięciu drutach (mnie robótka przy każdej próbie spadała więc dałam sobie spokój:)).
    Gazetka świetna a kartki z pawiami urocze.

    ReplyDelete
  22. Jajeczka wyszły Ci super :).

    Chyle ukłony nad Twoimi zdolnościami :).

    Gazetka faktycznie fajna :).

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)