What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, February 26, 2012

Bombki Skandynawskie: "Snow Crystal" (1/55)


Proszę bardzo! Dziś oficjalnie, moja pierwsza właściwa bombka Snow Crystal na drutach wg przepisu z książki Arne and Carlos :) Nie jest jeszcze idealna jak te oryginalne ale przyszłe na pewno będą coraz bardziej dopracowane bowiem napieram coraz większego rozpędu w tym drutowaniu. I tak cieszę się niezmiernie, że udało mi się rozpracować schemat oraz okiełznać dwie plączące się nitki i trzymać się idealnie wzoru jednocześnie manewrując pięcioma patykami :) Trochę walczyłam z wełną bo ta lubiła się rozdwajać na mniejsze włókienka co nie pomaga wcale a wcale przy robieniu, ale z racji tego, że to pierwsze kulki na drutach wiec metoda prób i błedów :) Pewnie minie jeszcze trochę czasu zanim rozeznam się jaki typ wełny najlepiej mi się sprawdzi przy robieniu, do nastepnej użyję wełny akrylowej. Ta której użyłam wydawała mi się trochę sztywna po "zdrutowaniu" a ja na dodatek mam tendencję do ścisłego robienia oczek wiec splot dosyć zwarty :) Na tym etapie raczkowania relaxed knitting chyba raczej nie wchodzi w grę, za to drutowanie z językiem na wierzchu tak! :))) 


Zaczęłam już drugą bombkę, wełna: akryl, kolor kremowy i czarny, dokładnie tak jak w przepisie u "Miszczów" :D Jeszcze nie wiele widać, dopiero sam początek :)


Na liczniku: 54 bombki do końca :) Może się wyrobię do świąt.

Niedzielne popołudnie to czas na zabawę w Twórczy Weekend. Zajrzyjcie i zobaczcie kto i co zdziałał w tym tygodniu! Przyłaczcie się :) W tym tygodniu 28 odcinek zabawy :)

29 comments:

  1. Jak dla mnie bombka wspaniała, wiem że siężko manewrować aż tyloma drutami, podziwiam i gratuluję wytrwałośći.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję, fakt, nie jest to zbyt wygodne ale wydaje mi się, ze to wygląda gorzej niż jest w rzeczywistości :)

      Delete
  2. Świetna! Za jakiś czas to wszyscy będę się zabijać, żeby Twoje bombki nabyć, bo już do takiej wprawy dojdziesz :)

    ReplyDelete
  3. Świetnie Ci wyszła ta kulka!
    Podziwiam za udane manewrowanie tyloma drutami - ja się nigdy nie nauczyłam :(
    I jeszcze jeśli mogę Ci coś doradzić: skora jak sama piszesz mam tendencje do ścisłego przerabiania oczek powinnaś używać grubszych drutów wtedy splot będzie luźniejszy.
    Poczekam na kolejne :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki,
      wiem, wiem o tym, żeby dobierac większe druty jak ktoś robi ścisłe oczka :) ksiązka też to zasugerowała. problem w tym, że ten rozmiar drutów 3 mm b. mi oodpowiada i bombka rozmiarowo fajnie wychodzi. może się skuszę na druty 4 mm i bedą kapkę większe bo druty 5 mm dają już trochę za dużą, jak dla mnie bombkę :)

      Delete
  4. Zacięłaś się na te bombki :)))
    Czekam na kolejne!

    ReplyDelete
  5. Fantastyczna jest ta bombka. Ja osobiście dużo (kiedyś) robiłam na drutach, lecz na 4 robiłam tylko raz i bez dalszej chęci drutowania czteroma. Uwielbiałam robić norweskie wzory i też mogę się pochwalić kilkonastoma swetrami zrobionymi taka techniką. Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję :) można gdzieś zobaczyć te norweskie sweterki? :))

      Delete
  6. Bombka jest cudna. Ja też jak już dziergam to bardzo ciasno. Staram się poluzować, ale potem znów to samo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To i u mnie to samo :) powtarzam sobie: relaaaaax! i co? jeden rządek luźniejszy ale w następnym wszystko jest już ciaśniejsze, czasami aż ciężko druta wsadzić :)

      Delete
  7. Bombka niesamowita i te wzory wplecione, aż nie wierzę że to drutowe początki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. a jednak ... :) zapewniam Cię, że moja wiedza na temat drutów jest nadal bardzo podstawowa ale trening czyni mistrza :)

      Delete
  8. swietna jest!! masz zaciecie kobieto! podziwaim i trzymam kciuki za dalsze welniane twory;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oj uparłam się na te bombki, uparła Paulina :)
      jak to mówią: jak się chce to wszystko można :))

      Delete
  9. Super bombka:))trzymam kciuki za nastepne:))
    Pozdrawiam Asia

    ReplyDelete
  10. Fajna bombka :) Ciekawa jestem kolejnej :)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  11. No to przepadłaś z kretesem wciągnięta na maksa w drutowanie :))) Ale efekty coraz lepsze!! Jestem pod ogromnym wrażeniem!
    I "cóś mi się zda", że kiedy zaczniesz robić troszkę luźniej (na początku napięcie i sztywność palców są większe, niż po dojściu do wprawy) i gdy zastosujesz odpowiedniejszą włóczkę, która nie będzie miała tendencji do rozkręcania (może po prostu anilana), to łatwiej będzie ją mocniej wypchać i nadać idealnie kulisty kształt...
    Ale zawile napisałam :)))
    Pozdrawiam cieplutko!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki za rady, wezmę je pod uwagę :)
      włoczka akrylowa póki co mi się sprawdza ale chciałabym wypróbować też i inne.
      Wszystko dopiero przede mną :)

      Delete
  12. Fajnie wyszla! Jesli nie przepadasz za walka z piecioma drutami, to polecam metode Magic Loop,ktora wymaga tylko dwoch drutow na dluzszej zylce i jest diabelnie latwa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki za podpowiedź. Wiem o jaki produkt chodzi :) oglądałam je nawet w sklepie ale wciąż nie mam pojecia jakich użyć.
      Skuszę się kiedyś na te druty. Póki co popatyczkuję się z tymi moimi :)))

      Delete
  13. Bombka jest super :).

    Trzymam kciuki za pozostałą 50-tkę :).

    ReplyDelete
  14. Śliczna i podziwiam takie umiejętności.

    ReplyDelete
  15. łał! nawet nie zdawałam sobie sprawy, że można nawet bańkę na choinkę zrobić na drutach!!!
    świetna! :)

    ReplyDelete
  16. rewelacyjne bombki. szkoda że nie umiem robić na drutach. Twój tamborek jest rewelacyjny pierwszy raz widzę taki na stojaku.

    ReplyDelete
  17. Piękna jest już pierwsza a jak ich będzie ponad 50-siąt to dopiero będzie efekt!!!
    Potrafię na drutach ale ... ale nie na pięciu:)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)