What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, February 19, 2012

Świąteczny sampler i inne czerwoności :)))

Ta dam! Mam przyjemność ogłosić, że mój świąteczny czerwono-biały sampler na poduszkę został ukończony :) Tak właśnie wygląda po zdjęciu z tamborka i usunięciu linii pomocniczych. Projekt nazywa się Christmas Heart Sampler a jego autorką jest Karen Brittan, dokładnie ta sama pani, która zaprojektowała TE karteczki co widać wyraźnie po elementach samplera.


To znaczy hafcik dobiegł końca ale projekt dla mnie jeszcze się nie zakończył :) Aktualnie jestem w trakcie poszukiwania jakiegoś ładnego świątecznie wyglądającego materiału na poszewkę poduszki :) Haft zostanie odprasowany i wymierzony do szycia. To będzie moja pierwsza poszewka w życiu :) W końcu nadszedł czas aby zacząć wykonywać jakieś praktyczne i "życiowe" projekty :)
Może ktoś doradzi jaki materiał byłby do tego najlepszy? Chodzi mi o coś bardziej błyszczącego i elegantszego niż bawełna/kreton ale nie chciałabym aby pruło się jak diabli podczas szycia...

W temacie innych czerwoności... Jak chomik robię już zapasy na przyszłe święta :)))) z ebaya zamówiłam parę cudnych czerwono-białych tkaninek na haftowane świąteczne bombki, których nie udało mi się wykonać na ostatnie święta. Najbardziej spodobały mi się te z konikami Dala :) oraz w krateczkę 


turkusowy materiał w kwiatową łączkę też się załapał do zdjęcia :)


i ostatni czerwony cukierasek - książka, która dawno już chciałam mieć -  Scandinavian Designs in Red and White. Craft and Sew 55 Beautiful Project for the Home.


Od razu wypatrzyłam w niej tę oto komódkę i nabrałam ochoty bo w sobotę w Ikei widziałam bardzo podobne drewniane skrzyneczki, w sam raz na pomalowanie :)


i zastawa fajansowa z muchomorami też mnie zachwyciła :) Moze sobie kiedyś taką sprawię :D


Tyle chwalenia się :) Wracam trenować na drutach :) Dziękuję wszystkim pozostawiającym dobre słowo pod notką :)

Twórczy Weekend, odcinek 27, dla tych co lubią się pochwalić :))) Zapraszam!

25 comments:

  1. oj wszystko mi sie podoba... poduszka bedzie swietna a jakie cudne materialy! Lubie ogladac zakupy innych choiciaz zawsze slinka leci...

    ReplyDelete
  2. Sampler wyszedł rewelacyjnie, teraz tylko szyć podusię :) A zakupy no cóż cudne i strasznie zazdroszczę :)

    ReplyDelete
  3. hi, hi - a twoje drutowanie też w bieli i czerwieni?

    Poduszka będzie świetna - z materiałem nie doradzę. Ja po prostu poszłam z haftem do sklepu z materiałami i nadotykałam się, naprzymierzałam, aż wybrałam właściwy - ale ciepły i miękki, bo lubię miło się przytulić :)

    Kubeczki w muchomorki są the best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oczywiście, że włóczka biała i czerwona ale nie tylko :)

      Delete
  4. Sampler cudny, ale materiały jeszcze lepsze :) Komódkę jak stworzysz to pochwal się :)

    ReplyDelete
  5. Ty to potrafisz wypatrzyć cuda! Masz oko! Tkaniny mrrrrrr, mruczę z zachwytu i pożądania :)))

    ReplyDelete
  6. Super! Gratuluje skonczenia! A nie pasowałaby do niej któraś z tkanin co własnie kupiłaś? Mnie by jakaś krateczka podpasowała:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a wiesz, że brałam to już pod uwagę, myślałam o jakiejś delikatnej kratkowej ale ostatecznie waham sie jeszcze, najbardziej zależy mi na jednolitej tkaninie bez żadnego wzoru, to sam haft ma być tutaj w centrum uwagi :)

      Delete
  7. Sampler wyszedł pięknie.Materiały cudne!!!A komódka w książce bajkowa.Moje dzieci byłyby taką zachwycone.Pozdrawiam serdecznie!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. no to nie ma na co czekać, odgapiaj wzór :) sprawisz im radość :)

      Delete
  8. Śliczna poduszka będzie. A komódkę to sama bym chętnie sobie kupiła i pomalowała;)

    ReplyDelete
  9. sampler sliczny, wydaje mi sie ze material jaki bedzie pasowal to ten z pierwszego zdjecia - pierwszy w drzewka i ptaszki. w ikei sa takie drewniane komodki, tez mam taka i pomalowana w swoje wzorki :)

    ReplyDelete
  10. Sampler wyszedł pięknie, materiały cudne - nie szyjąca jestem, ale kocham czerwony kolor :))
    Bardzo mi się podoba zastawa w muchomorki.
    A drutujesz też w czerwieni??

    ReplyDelete
  11. Sampler wspaniały! Ja również uwielbiam haft krzyżykowy i jestem twoją wielką fanką. Jeżeli chodzi o tkaniny to zazdroszczę i ruszam na podbój ebaya. Może mi też uda się ucelować takie cuda. Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. wobec tego witam swoją wielbicielkę :)
      ebay to kopalnia skarbów

      Delete
  12. Samplerek wyszedł rewelacyjnie. Mnie też coś ostatnio do samplerów ciągnie, ale tych wielokolorowych i właśnie się za jakimś rozglądam:)) Na widok książki i materiałów w oczach mam morderczy szał z zazdrości;)
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  13. Piękny hafcik, świetna poduszka będzie:) Materiałów trochę zazdroszczę ... no i książka mi się podoba.
    Miłego dnia ... pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  14. Ajjj... Już sobie wyobrażam tą poduszkę... Będzie piękna. I w ogóle chciałam powiedzieć, że moja mama mi zajrzała przez ramię, jak oglądałam to Twoje cudeńko i też jest zachwycona :) I w związku z tym chciałam się spytać, czy mogłabyś nam przesłać wzór?
    Aha... Bo przeglądałam te swoje czeluście komputera i jakbyś potrzebowała cyrkowej literki "D", to oddam w dobre ręce :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amlai, bedziesz haftować? :)
      dziękuję za literkę "d", już ją mam :)
      zostaw email kontaktowy

      Delete
    2. Generalnie to do krzyżyków mam dwie lewe ręce. A już siara totalna bo od zeszłego roku robię takiego fantastycznego kota w filiżance i nie mogę go skończyć - to brak czasu, to co innego robię, to mi się nie chce. Zawsze jakaś wymówka się znajdzie ;p I ten wzór to moja mamisia chce zrobić(ja jej będe ewentualnie pomagać :D)
      amlai@wp.pl
      Dziękuję ślicznie ;)

      Delete
  15. Sliczny samplerek, super materialki i cudna ksiazka:))
    Pozdrawiam Asia

    ReplyDelete
  16. szalejesz kobieto!! a sampler jest cudny! gratuluje cierpliwosci!

    ReplyDelete
  17. Istne biało-czerwone szaleństwo...

    ReplyDelete
  18. kurde do ikei mam daleko
    takie muchoory tam maja?? boze drogi musze je miec
    sampler boski i wcale nie dlatego ze w czerwieni ;)

    a ja sie usmiecham po schemacik cyrkowego alfabetu
    gwelwch yn dda :D

    bodzierwa@wp.pl

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)