What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Wednesday, May 06, 2020

Tęczowy Zawrót Głowy czyli Covid-19 w UK

W takich to dziwnych i niepewnych czasach przyszło nam żyć. Chyba nie ma już zakątka świata, gdzie by nie dotarł ten wirus. Długi lockdown daje się wszystkim we znaki i każdy radzi sobie jak może. Społeczeństwa wymyślają różne kreatywne sposoby jak przetrwać tą pandemię. Odpowiedzią Brytyjczyków na koronawirusa są pojawiające się w oknach wielu domów tęcze. Dosłownie zaroiło się tu od malowanych, robionych i klejonych łuków tęczowych. Tęcza ponownie stała się symbolem pozytywnego myślenia o przyszłości, dobrych czasów, słonecznych dni oraz trzymania się razem w niedoli. Znudzone siedzieniem w domu dzieciaki wyklejają nimi całe okna. Przejeżdżając ulicami można zobaczyć ich setki. Zrobiło sie kolorowo, wiosennie a do tego niesłychanie słonecznie. 
Oczywiście w internecie zaroiło się od wzorów na tęczę i ja również nie mogłam się oprzeć pokusie zrobienia sobie takowej. 



Wzór o tytule Rainbow of Unity jest darmowy i do pobrania na stronie Kerry Jayne Designs



Zrobiłam najpierw jedną tęczę dla siebie. Znajoma z pracy zobaczyła, zapragnęła dla siebie, potem ktoś inny jeszcze i zaczeło się :) Z jednej tęczy zrobiły się 4...


W oryginale pompony są różnokolorowe ale ja uparłam się na białe imitujące chmurki ;) wydaje mi się, że biel ładnie podkreśla 7 kolorów tęczy.


Przy ładnej pogodzie sesja foto w ogrodzie była nieunikniona :)


Sami spróbujcie. Są łatwe, szybko się je robi. Do robienia pomponików polecam jednak pompom maker bo nie wyobrażam sobie robienia tylu pomponów tradycjną metodą - kółka z tektury.


Tęcze są też fajnym sposobem na zużycie skrawków wełny. Nic się nie zmarnuje.


Muszę przyznać, że bardzo mi się spodobało robienie tych dekoracji.


Od jednej tęczy do drugiej... Kiedy Laura Sutcliffe z LauraLovesCrochet opublikowała darmowy wzór na breloczek wiedziałam, że skończę na ich masowej produkcji :) I kolejne zamówienia:


Powstało pierwsze 6 bryloczków, które rozeszły się już w świat.


Małe, zgrabne, kolorowe...


Zrobienie jednego zajmuje mi około 40 min w relaksującym tempie :)


Miałam okazję pozużywać na nie małe kłębki kolorowych włóczek, które były dodatkami do kupowanych magazynów i które nagromadziły mi się przez ten czas...


Te breloczki są teraz bardzo popularne zarówno wśród dorosłych jak i dzieci. Coś czuję, że jeszcze długo się z nimi nie pożegnam :)


I jak to zwykla bywa, że szewc bez butów chodzi, na dzień dzisiejszy z tęczowych wyrobów nie zostało mi nic. Caluśkie 0. Niemniej cieszy mnie ich popularność. Będę musiała poraz kolejny wykonać coś dla siebie :) 
Kolejne tęcze już w natarciu. Szykujcie się :)

Miłego wieczoru życzę. Trzymajcie się. 

7 comments:

  1. Śliczne te Twoje tęcze :)
    U nas dzieciaki wyklejają okna uśmiechniętymi buźkami (jak emotki), bo tęcza jest niepoprawna politycznie.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    ReplyDelete
  2. Zachwycona jestem Twoimi tęczami :-) Cudne są, kolory fantastyczne, pełne energii i uśmiechu...
    serdeczności posyłam :-)

    ReplyDelete
  3. Przepiękne tęcze stworzyłaś. Idealne :)

    ReplyDelete
  4. Cudne Twoje tęcze! Te większe i te małe :-)
    Wnoszą sporą dawkę optymizmu i uśmiechu w tę paranoiczną sytuację... barwiąc nam zszarzały nagle świat pięknymi kolorami :-)

    ReplyDelete
  5. Sliczne te tecze z pomponikami :)

    ReplyDelete
  6. Jako, że nie oglądam telewizji, a i na Internet czasu mam mało to nie spotkałam się z symbolem tęczy w ostatnim czasie i tym znaczeniu. Przyznam jednak, że pomysł zacny, a i robótki piękne. Gratki!

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)