What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Friday, May 29, 2020

Lis Franek

Od dawnien dawna marzyłam o zrobieniu lisa jako szydełkowej zabawki. A że bardzo podobaja mi się te długonogie proste maskotki postanowiłam, że już czas na mój pierwszy liskowy charakter :)
I tak powstał Frankie, the fox a po polsku nasz rodzimy Franek...


Wzór z którego skorzystałam znaleźć można na stronie Amigurumi Today. Jest darmowy na stronie, ewentualnie mozna zakupić pdf do wydruku za niewielką opłatą.


Wzor jest prosty do zrobienia, nic w nim skomplikowanego. Jedynie jest trochę zabawy z paskami jesli chce się aby układały się one równo i nie było uskoków. Kto szydełkuje, wie dobrze, że te uskoki w kolorach to zmora szydełkujących.


Lisek jakoś tak urzekł mnie swoją prostotą. Wśrod tysięcy wzorów na szydełkowe maskotki, te najprostsze podobają mi się właśnie najbardziej :) Nie przepadam za tymi przesłodzonymi, z podoklejanymi rzęsami, z brokatowymi oczami, niemiłosiernie podkolorowanymi, z podoczepianym bógwico... To nie moja bajka :P


Gdybym mogła być dzieckiem poraz drugi, wybrałabym właśnie takie zabawki dla siebie, a Wy? Czym chętnie bawiliscie się w dzieciństwie? Ja nigdy nie byłam specjalnie "lalkowa", moimi lalkami były misie :)


W lisach kocham ten kolor pomarańczowy. Jego odcienie, połączenie z białym i czarnym. W ogóle bardzo lubię włóczki o miedzianych odcieniach. W sklepie to właśnie one najszybciej zwracają moją uwagę. Wszelkie rudości, rdza, pomarańcze, miedzie - wszystko takie ciepłe, ogniste...


Lisi charakter zasługuje na coś z leśnej scenerii ;) Dobrze, że mam jeszcze przy sobie niektóre z moich choinkowych drzewek.



Mówi się, że lisy to przebiegłe zwierzęta ale czy te oczy mogą kłamać??! :)


No spójrzcie tylko! Czy nie mam racji? :) 



Franio bardzo przypadł do gustu mojej znajomej i w planach mam już kolejnego lisiorka :) 


Razem z Franiem żegnamy sie z Wami. Miłego weekendu wszystkim i kreatywnych chwil. 

Dziękuje za wszystkie pozostawione komentarze. Chociaż nie zawsze odpowiadam na nie to czytam je bardzo skrupulatnie. Sprawiacie mi radość swoimi odwiedzinami.

9 comments:

  1. Wspaniały lisek, pięknie się prezentuje !
    Zachwyca mnie precyzja wykonania i estetyka Twoich prac :)
    Pozdrawiam ciepło.
    K.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, staram się jak mogę. Nie lubię niedopracowanych rzeczy 🙂 po prostu wstydziłabym się je pokazać.

      Delete
  2. Świetny lisek !Zrobiłaś mu niezłą sesję fotograficzną :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję. Już niedługo kolejna lisia sesja 😃

      Delete
  3. Uroczy lisek :) a sceneria leśna .... bajka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję bardzo 🙂 cieszy mnie, że się podoba.

      Delete
  4. Franek zachwycający! Wygląda rewelacyjnie! Też lubie te lisie kolory...są takie energetyczne :-)
    pozdrawiam :-)

    ReplyDelete
  5. Dziękuję 🙂 to z pewnością bedzie nie pierwszy i ostatni "Franek" w mojej twórczości. Będzie więcej rudości.

    ReplyDelete
  6. Przeuroczy lisek:) Pozdrawiam:)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)