What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Wednesday, August 13, 2014

Książkowe bliźniaki

Książkowo dziś znowu u mnie będzie. Lubię się dzielić z Wami książkami, tzn postami o książkach :P he he he. Może one kogoś zainspirują, zaciekawią, zachęcą do nowej techniki albo poprostu zaspokoją ciekawość :) Przyznam, że sama osobiście bardzo lubię czytać i przeglądać blogowe recenzje książek, zwłaszcza tych craftowych :D i dlatego dużo szwędam się po amazonowych stronach internetowych więc jeśli takowe książki posiadacie, piszcie, dzielcie się, pokazujcie!
Takie dwie oto książki sprawiłam sobie jakiś czas temu. Ta sama autorka, Carol Meldrum, podobne okładki, podobne tytuły, ten sam styl wydania, krótko mówiąc książki-bliźniaczki, dla tych co nie mogą się zdecydować czy szydełko czy druty dziś wieczorem :)


Charakterystyczną cechą tych książek, są małe 30 minutowe projekty do wykonania, idealne dla tych co szybko się nudzą i wymiękają przy dużych czyli dla mnie :) Każda z książek zawiera po 60 propozycji, na pierwszy rzut oka widać, że nie są one trudne i z odrobiną chęci można odszyfrować drutowe i szydełkowe skróty (język ang). Pierwszy raz natknęłam się na 30 minute knits w bibliotece, oczywiście wypożyczyłam do domu, żeby się przyjrzeć bliżej i jak się okazało jest to całkiem sympatyczna dla użytkownika książka.


Spis treści w książce jest trochę nietypowy, bo obrazkowy dzieki czemu szybko można wybrać co nas interesuje :) 

Projekty podzielone są na dwie duże grupy: łatwe i średnio zaawansowane :)


Oto kilka najfajniejszych wg mnie projektów:
sympatyczne zimowe czapunie dla... elfów LoL Byłyby fajną dekoracją na święta na choinkę, stół, czy kominek :)


Coś do kawy, trochę w morskich klimatach, wielkanocny kurczak, jajo i amerykanska rybka sardynka :) (Agnieszka Aeljot, Twoja? :P)


Bardzo podobają mi się te dziergane owoce, podobnie jak i ptaszki :)


Girlanda z ptaszków - idealna nie tylko na wiosnę ale i na cały rok, podobnie jak terakotowa doniczka w dzierganym rękawie :)


Mam ochotę taka wydziergać... ale nie mam jeszcze terakotowych doniczek :)


Bunting w paseczki i mięcutkie kocurzysko do  towarzystwa małemu :) Butki też są sympatyczne.


Zawsze chciałam mieć taką przytulna zimową czapę z pomponem :) czas się wziąć za coś takiego :)


 A w szydełkowej wersji książki...


...takie oto projekty do wyboru:


Coś dla dziecka, coś dla siebie, coś na prezent...


I parę co ciekawszych jak np ten wiszący wazonik ze słoika typu kilner na wiosenne gałązki


Trochę leśnej scenerii :) Muchomorki skradły mi serce, podobnie jak żołędzie, poziomki i choinki :)


Sówki, myszki, jeże, lisy, koty, co kto lubi ...


Przegląd ogólny projektów z książki:


Spodobał mi się bardzo ten zygzakowy mug hug - chociaż mam już inny mug hug to chyba zrobię sobie świeży do pracy na nadchodzący rok szkolny :)


propozycje poduszek z szydełkowymi ozdobami:


I jeszcze trochę szydełkowych różności. Bardzo spodobała mi sie ta poduszka z naszywanymi serwetkami. Chciałabym coś takiego wykonać w przyszłości. Ciekawostką jest, że w tym projektcie wykonuje się jedną serwetkę pełną natomiast dwie pozostałe robi się niepełne i na koniec naszywa ułożone jedna na drugą, w ten sposób unikając kolorowych prześwitów i zgrubień :) Pomysłowe i bardzo oryginalne!


Tyle dobrego na dziś :) Polecam Wam ten lekturki :) Jeśli spodobały Wam się te książki, to obie bez problemu znajdziecie na amazon.com lub amazon.co.uk Miłego przeglądania! :)

6 comments:

  1. Moje typy to sardynka i kość :)

    ReplyDelete
  2. Ta pierwsza jest już wydana w Polsce, kosztuje ok. 20 zł. Chyba ją kiedyś przeglądałam, ale jakoś nie zapadła mi w pamięć.

    ReplyDelete
  3. Fajne pozycje. Niestety mnie ani szydełko, ani druty nie lubią :/

    ReplyDelete
  4. Ach ale cudaki, fane ksiazeczki a ile rzeczy by mi sie przydalo haaha

    ReplyDelete
  5. Piękne książeczki, bardzo mi się podoba obrazkowy spis treści:)
    Chyba się skuszę i kupię.
    Uwielbiam Twoje książkowe posty, są super!

    ReplyDelete
  6. Super! Kurczaczki i ptaszki rewelacyjne!

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)