What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Wednesday, June 01, 2011

Zakładka dla mamy

Na dzień Matki. Dla mamy. Taka oto prosta ale świeża, lekka, wiosenna zakładeczka do książki :) To był zestaw hafcikowy z jednego z wydań z Cross Stitch Crazy :)


A oto wzorek dla Was. Może ktoś się skusi... na następny rok :)  chociaż własnej mamie można przecież dawać prezenty cały rok, nieprawdaż?



Wyszyłam też karteczkę dla mamy ale nie mam aktualnie zrobionego zdjęcia więc pokaże przy następnej okazji :)

9 comments:

  1. Zakładeczka urocza jestem przekonana że jej się spodoba - bo mi bardzo - jest taka radosna. Za wzorek dziękuję - przyda się - pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  2. Prezent uroczy i praktyczny :).
    Zauważyłam, że masz na zakładkach i haftowanych karteczkach (jajka) powycinane ząbki. Czy masz do tego specjalne nożyczki? ostatnio myślę o takim zakupie i nie wiem czym się kierować przy wyborze, aby potem cięły mi materiał a nie tylko papier.

    ReplyDelete
  3. Glinko, dziękuję :) moja mama dostała już kiedys ode mnie zakładkę ale jej nie używa (wrr...) bo stwierdziła, że tamta jest za ładna aby jej używać i schowała ją do pudełka. Mam nadzieję, że ta okaże się bardziej użytkowa.

    Chaga, dzięki.
    Ząbkowane płotno? Używam do jego cięcia tzn pinking shears czyli takich właśnie specjalnych nożyc, które zakupiłam do moich tkanin. Ten rodzaj cięcia jest nie tylko ozdobny ale zapobiega strzępieniu się płótna. Warto zainwestwować w takie nożyce :) i używać je tylko do tkanin bo papier je szybko stępi.
    Inne rodzaje cięcia płotna (np te faliste) uzyskuję używając takiej specjalnej linijki z falistym wzorem. Odrysowuję na płotnie ołowkiem a potem wycinam precyzyjnymi nożyczkami. I oto cały sekret.

    ReplyDelete
  4. Zakładka wyszła bardzo fajnie... Mam nadzieję, że ta wyląduje w książce :P :D

    ReplyDelete
  5. Dzięki za podpowiedź odnośnie nożyc, chociaż myślę że nie będzie tak łatwo kupić odpowiednich w rozsądnej cenie :)
    Książkę"Blackwork a new approach" Brendy Day - dodałam też do chomiczka, możesz tam wejść do zakładki "Blackwork". Adres jest na moim pasku bocznym ( http://chomikuj.pl/chaga5?b=1 ). Przyjęłam zasadę, że wrzucam tam haftowane wzory, żeby każdy kto chce mógł z nich skorzystać, jak się coś spodoba :).

    ReplyDelete
  6. Orin, dzięki, ja też :)

    H. i P. - dziękuje :)

    Chaga, obawiam się, że te nożyce nie są nigdzie tanie, czy w PL czy w UK, ale warto odżałować raz pieniądze i kupic solidne. Dla kogos, kto szyje taki sprzęt to podstawa :) Podobnie jak rotary cutter, czyli ten obracający się na kółeczku nożyk, dobrej jakosci, tnie idealnie. Też niestety nie jest tani.
    Dziękuję za info o wzorkach w Chomiku. Zaraz się tam udam :)

    ReplyDelete
  7. Wpadam do Ciebie z daleka i w zachwyt.Uwielbiam twoje posty bogate w krzyżyki, grube ćwiartki, mulinki i inne.Cieszę sie,że udostepniasz niektóre wzory i pokazujesz ciekawe pozycje do kupienia.Twój blog jest absolutnie zachwycający.Pozdrawiam

    ReplyDelete
  8. Ach, no i zapomnialam pochwalić tą piękną zakladkę powyzej:)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)