What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, May 23, 2010

Dla mamy / Mother's Day

Oj dawno mnie tu nie było! :) Czas nadrobić zaległości. Oto co zrobiłam dla mamy na zbliżający dzień matki :) wyhaftowałam lawendową zakładkę oraz kartkę z różami :) Moja mama jest wielbicielką róż więc mam nadzieję, że zaskoczę ją tą kartką. Na płótnie zastosowałam poraz pierwszy cieniowanie tuszem oraz kredą.Muszę przyznać, że nad tymi różami spędziłam trochę czasu, dziubdziałam i dziubdziałam te krzyżyki a potem jeszcze ten backstitch, którego tu pełno. Ale warto było, bo bardzo mi się ten schemacik podoba :P

ps. Schematy na haft wstawię jutro po zeskanowaniu, jeśli ktos będzie miał ochotę :)

* * * Here is what I've crafted for my mum for the coming Mother's Day in Poland - I cross stitched a lavender bookmark and a card with roses. My mum loves roses, so I hope she will like it :)
For the 1st time I experimented with a cat's eye ink and chalks to get some shading. I spent quite a long time to complete this stitch; xxx by xxx, knot by knot, back stitch mm by mmm but it was worth it as I love this rosy design  :) Anyway I also do enjoy a slow, relaxed stitching ;)


edit: na Wasza prośbę wstawiam schematy krzyżykowe :)

 


A jeśli chodzi o cieniowanie to już wyjaśniam, nic prostszego :P białą aidę poprostu "przybrudziłam" na brzegach tuszem do papieru z serii cat's eye a pacynką (aplikatorem do makijażu) pocieniowałam tło między haftem skoordynowanym kolorystycznie różem i fioletem ze zestawu kredy do cieniowania papieru, chociazby takim jak TEN przykładowy. I to wszystko! :) Voile!

13 comments:

  1. Oj,to prawda !Długo Cię nie było ale warto było poczekać!Piękne prace ,no i te xxx ?!Cieniowania wyszły idealnie !

    (ja tez nad czyms pracuje..ale pewnie troszke mi zejdzie ;-P)

    ReplyDelete
  2. Piękny prezent, szczególnie lawendowa zakładka przypadła mi do gustu:) Może niebawem spróbuje swoich sił w tej technice. Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  3. Prześliczne:)
    Mama napewno będzie zadowolona

    ReplyDelete
  4. Przepiękne obie prace, ale karteczka mi się szczególnie podoba. Zdradź szczegóły tego malowania płótna, bo mnie to strasznie ciekawi :)

    ReplyDelete
  5. Mama sie ucieszy! Takie sliczne rzeczy stworzylas dla niej!!!

    ReplyDelete
  6. Przepiękny prezent - ślicznie wyhaftowany :)

    ReplyDelete
  7. padlam z wrazenia
    ZJAWISKOWE

    ReplyDelete
  8. Przygotowałaś cudną niespodziankę, mama na pewno będzie zadowolona :).
    Ja dla swojej też zrobiłam karteczkę i upiekłam ciasteczka :).

    ReplyDelete
  9. Zapomniałam dodać, że z wzroków chętnie skorzystam :).

    ReplyDelete
  10. Wpadam z rewizytą i jakie cuda tu widzę:-)
    Piękna ta kartka!
    A w kwestii technicznej, cieniowania robione prze haftem? A ta kreda? pls, objaśnij...:-)

    ReplyDelete
  11. Dziękuję wszystkim za przemiłe komentarze. Motywujecie mnie do dalszego haftowania!!! :-*

    ReplyDelete
  12. WOW, cudo, pięknie wyszło :), a schematy to wrzucaj od razu bez pytania ;)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)