What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, January 31, 2021

Percy, the pudding.

Pudding. Pewnie nie raz słyszeliście to angielskie słowo. Ma ono kilka znaczeń, które krążą wokół kulinariów, głównie deserów, słodkości. W kulturze brytyjskiej jest też coś takiego jak Christmas Pudding - specjalny odświetny deser zrobiony z rodzynek, bakalii, przypraw, łoju i alkoholu. Mega słodki. 


Jest on też jedną z ikon świąt BN, serwowany na odświętnym stole z gałązką ostrokrzewu, polany brandy i podpalony. Często pojawia się też jako ozdoba choinkowa. 

Taki właśnie pudding był inspiracją dla Alison North z Kornflake Stew aby stworzyć nietypową postać w postaci puddingowego chłopca. A że wszystko co nietypowe przyciąga mnie jak magnes, nie oparłam się puddingowi z wełny i zrobiłam Percy'ego. Moja pierwsza praca szydełkowa od tej projektantki i z pewnością nie ostatnia.

W piżamce, w ciapkach z dzwoneczkami i ze słodką laską cukrową. Uosobienie Cozy Christmas - coś co uwielbiają Brytyjczycy - święta w domowych pieleszach.

Percy zrobiony jest w całości z włóczki Scheepjes Stonewashed. Nie mogłam dostać w sklepie wszystkich oryginalnych kolorów z jego wzoru więc użyłam swoich ulubionych włóczek i nie żałuję swojej decyzji. Bardzo podoba mi się w tym przecierkowym wydaniu :)

Ostrokrzew wieńczy jego czapeczkę z "lukru"...

Przy robieniu Percy'ego, zachwycałam się tymi maleńkimi kapciami :D Urocze, prawda?


A tak wygląda "naburmuszony" :) to chyba z tego powodu, że już po świętach ....


Miejmy nadzieję, że nie będzie sie tak burmuszyć przez cały rok...


Rozmiarowo ma on około 37 cm i dzieki kapciom potrafi stać samodzielnie :)


Miałam okazję zaprezentować Percy'ego w facebookowej grupie dla fanów wzorów K. S. i bardzo sie spodobał tamtejszym członkom oraz samej autorce wzoru. 
Kolejne zabawki w stylu Kornflake Stew już powstają. Coś czuję,że to będzie moja ulubiona seria. Jaka będzie kolejna, ciiiii... nie powiem. To tajemnica. Dowiecie się wkrótce :) 

Miłego tygodnia wszystkim.

Titania


5 comments:

  1. Kapciochy obłędne :-) Zresztą nie tylko one, cały puddingowy chłopak jest szalenie słodki :-)

    ReplyDelete
  2. Wielce oryginalna persona z tego słodkiego kawalera :-)
    Uwielbiam Twoje prace szydełkowe!
    Pozdrowienia wieczorne :-)

    ReplyDelete
  3. Świetna szydełkowa praca! Pozdrawiam bardzo gorąco:)

    ReplyDelete
  4. Zawsze zastanawiałam sie z czego składa sie to ciasto, mylnie kojarzylam z budyniem :)
    A budyniowy pan wzbudził mój zachwyt !

    ReplyDelete
  5. Ha ha ha! Rewelacja! Cudny jest:)))

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)