What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Tuesday, December 17, 2019

Skandynawskie Choinki

Jak szkoda, że nie mieszkam gdzieś w Skandynawii. Miałabym pod dostatkiem natury i skandynawskich lasów. A skoro się nie ma to co się chce to można spróbować to sobie wyczarować :D O, tak właśnie! Zrobiłam sobie skandynawski szydełkowy lasek :P Od dawna chciałam coś takiego wykonać i nareszcie udało mi się ruszyć z tym projektem. 



Pracowałam nad nim systematycznie od tygodni, stopniowo dodając nowe choinki.


Trochę czasu zajęło mi zebranie samych materiałów - drewno, mech, mini doniczki terakotowe, farba "betonowa" w sprayu, biała glina, patyczki modelarskie, etc. T-ż pociął dla mnie specjalnie gałąź drzewa z ogrodu a mini doniczki z terakoty wygrzebałam gdzieś w zakurzonym centrum ogrodniczym i wtedy wiedziałam już na co mi się przydadzą :) Tym sposobem pozyskałam naturalne materiały za darmo ;) 


Najpierw powstały te trzy choinki w skandynawskich kolorach bieli, czerwieni, potem jeszcze niebiesko-szara...


Po nich dołączyły zielone... nie mogłam się oprzeć tym soczystym kolorom lasu.



Jedną z nich ozdobiłam przyszywanymi cekinami i koralikami bo stanie sie ozdobą stołu wigilijnego w Polsce. Podaruję ją rodzicom :)


Każdy cekin i koralik został recznie przyszyty. Jest z tym trochę zabawy ale jestem zadowolona z efektu. Chodziło o to aby choinka błyszczała na złoto. 


Nawet ozdobiłam ją z dwóch stron :) bo jesli stanie sie ozdobą stołu każdy kto przy nim siedzi będzie mógł ja podziwiać z różnych stron :D 


Poprzyszywałam również najmniejsze gwiazdkowe cekiny - takie "dziubdziusie", dosłownie ;) Myślę, że fajnie sie uzupełniają z wiekszymi gwiazdami.


I na koniec powstały jeszcze 3 w szarościach - nie mogłam się oprzeć tej kombinacji. Powstały z myślą o moim polskim domu. Lubię taką prostotę. 


Do nich dałam hand-made'owe drewniane guziki, koraliki oraz waxed cord - taki nawoskowany sznurek. Bardzo mi się podobają te szare, od razu stały sie moimi ulubionymi :)




Teraz myślę o stworzeniu jesiennej wersji lasu - bo kocham wszelkie jesienne projekty. Ale to już pozostanie wyzwaniem na nowy, przyszły rok. 

Wzory na choinki z których korzystałam to:

choinka z zaokrągleniami - ogólnie dostepny wszystkim i dobrze znany wzór z Pinterestu (nie wiem, kto jest jej oryginalnym autorem, wpisałam po prostu: choinka i dalej linki mnie zaniosły ostatecznie do jakiejs strony). Wzory na nią można też znaleźć na YouTube. 

choinka gładka - wzór płatny od Kamlin ze strony LoveCrafts

tyle na dziś, dziękuję za odwiedziny i wszystkie pozostawione komentarze :)

Pozdrawiam 

Titania

11 comments:

  1. Piękne choineczki :) Faktycznie masz cały las... Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  2. Wspaniała ozdoba stołu będzie. Pięknie wykonane i ozdobione. Prosta, a jakże efektowna dekoracja. Cekiny, guziki, nawoskowany sznureczek to fantastyczny pomysł. Pozdrawiam serdecznie :-)

    ReplyDelete
  3. Trzeba przyznać, że wymiękam po każdym Twoim wpisie! Masz tak cudne te szydełkowe i drutowe projekty, że zawsze ślinotoku dostaję od patrzenia na zdjęcia! Teraz też...siedzę i ślipię i wzdycham...szydełkowy las... przepiękny on Ci...
    pozdrawiam :-)

    ReplyDelete
  4. Ale cudny lasek powstał. Jestem zachwycona 😊

    ReplyDelete
  5. Bardzo starannie wykonane. Są urocze.

    ReplyDelete
  6. Świetne ozdoby i własnoręcznie zrobione :) Wesołych Świąt! Pozdrawiam !

    ReplyDelete
  7. Prześliczne choineczki!!! Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  8. Śliczne, bardzo mi się podobają.

    ReplyDelete
  9. Piękne choinkowe dekoracje!!!
    Wszystkiego najlepszego, najzdrowszego i najradośniejszego w nowym 2020 roku:))

    ReplyDelete
  10. Przecudne choineczki, muszę sama takich spróbować

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)