What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Friday, May 30, 2014

Wzorki własne (1) Pierwsze próby.

Mojej zabawy iStichem2 ciąg dalszy. Proszę bardzo, oto efekty klikania w kwadraciki siatki komputerowego "płótna" na ekranie monitora :) Zostawiłam chwilowo przypadkowe "doodle" na rzecz bardziej konkretnych elementów samplera i zaczęłam tworzyć wzorki całkowicie z własnej głowy, linijka po linijce, jak mi przyszło do głowy :) To będzie taki mały "bank" moich schematów, gotowych do użycia w razie potrzeby.
Są to 100% moje schematy, więc satysfakcja tym większa :D Moja zasada, którą się aktualnie kieruję: wzorki małe, proste, o charakterze samplerowym, z elementami skandynawskimi (surprise! surprise!)
Pierwszy pasek wygląda tak:


(zaczęłam monochromatycznie a skończyłam kolorowo)

Cały schemat jest na tyle długi, że nie mieści mi się na ekranie a ja produkuję, produkuję i produkuję :P Na boku widać pojedyńcze eksperymentalne wzorki, które jeśli uznam za satysfakcjonujące, wstawiam w linie samplera. Druga cześć schematu wygląda tak: 

(koniecznie chciałam mieć jakieś tulipany, zające, sowy oraz renifery :P)

Do tej dolnej części schematu zapożyczyłam biedronki i kwiatki bezpośrednio tuż nad biedronkami ze zbiorku schematów oferowanych przez program a niebieskie ptaszki na dole też zapożyczyłam z banku schematów ale urobiłam na własną modłę :P Takie ptaki są bardzo częstymi motywami samplerów. Kto je często wyszywa, będzie wiedział o czym mówię. 
Próbowałam też stworzyć własnego folkowego renifera :) Wiadomo, że w sztuce ludowej nie tylko kolory ale i proporcje pomiedzy kształtami i kończynami są często bardzo uproszczone przez co postacie tak naiwnie wyglądają ale powiedzcie mi szczerze, czy ten renifer ma bardziej sylwetkę renifera czy psa? LOL Im dłużej mu sie przyglądam tym bardziej tracę moje obiektywne spojrzenie i nabieram przekonania, że to raczej wytwór ewolucyjny pomiedzy parzystnokopytnymi a psowatymi. Co byście radzili zmienić w proporcjach? Pogrubić? Odchudzić? I w którym miejscu?


Tak czy inaczej, ogólnie rzecz mówiąc jest to bardzo relaksujące zajęcie, ta cała zabawa w klikanie kolorowymi "pikselkami" :) Nawet kiedy niespodzianie inspiracja przyjdzie do głowy, można otworzyć program i szybko utrwalić schemat na siatce. Polecam to zajęcie, szczególnie kreatywnym osobom :D

11 comments:

  1. Piękne wzory! Malutkie brązowe reniferki są fantastyczne - podbiły moje serce :) A temu dużemu, folkowemu pogrubiłabym udka, bo troszkę za chude wydają się tylne nogi :)

    ReplyDelete
  2. Najbardziej podobają mi się reniferki :)

    ReplyDelete
  3. Ale zabawa z tym programem. Super sprawa:) A co do reniferka, jest faktycznie coś na rzeczy. Moim zdaniem głowa jest za duża w stosunku do reszty, przez co nogi wydają się za chude. Cofnęłabym je też trochę do tyłu. Za to rogi piękne. Powodzenia!!!

    ReplyDelete
  4. Świetne wzorki stworzyłaś i najważniejsze, że dobrze się bawisz przy ich tworzeniu.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    ReplyDelete
  5. Bardzo fajny samplerek, widzę, że nie zapomniałaś o sówkach :D Reniferkowi na dole odchudziłabym nogi, szczególnie ten fragment od kolan do racic, może nawet troszkę je wydłużyła, poza tym super wyszedł, rogi najfajniejsze :P

    ReplyDelete
  6. Genialnie Ci to wychodzi! :)

    ReplyDelete
  7. Twórcza, przednia zabawa! Szczególnie spodobały mi się ptaki na dole drugiej części schematu :)

    ReplyDelete
  8. Świetna zabawa z projektowaniem! Śliczne gwiazdy!
    A renifer, faktycznie, ma coś z nogami nie halo:) Odchudziłabym je niżej a pogrubiła wyżej. Żeby były takie szersze uda. Rogi za to ma ekstra!

    ReplyDelete
  9. Fajnie Ci wychodzi to projektowanie.
    Renowi może bm trochę wydłużyła ciało, żeby rogi nie były dłuższe....A rogi super wymyśliłaś.

    ReplyDelete
  10. Super Ci idzie, piękne wzorki tworzysz. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  11. Czy ten program można ściągnąć z internetu?

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)