What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Tuesday, May 20, 2014

iStitch2 - oprogramowanie hafciarskie

Wpadłam ostatnio na pewien pomysł: chcę spróbować swoich sił w projektowaniu własnych wzorków xxx w zwiazku z tym zrobiłam krótkie rozeznanie w internecie jakie oprogramowania sa dostępne na rynku i wybrałam jedno dla siebie - iStitch2. Complete Cross Stitch Design Program autorstwa Jane Greenoff. Przesyłkę zastałam wczoraj na schodach po pracy i od razu siadłam do klikania :) Tak właśnie wygląda opakowanie iStitch2.



A oto co oferuje użytkownikowi program:



Nie mam doświadczenia w użytkowaniu programów hafciarskich ale na mój gust iStitch2 oferuje sporo, włącznie z kartami kolorów mulin wszystkich znanych firm. Jest to najnowsza, uaktualniona wersja programu z listopada 2013 r.
A tak wyglądają na ekranie moje krzyżykowe "bazgroły". Muszę przyznać, że to dosyć relaksujące klikanie w kwadraty i tworzenie wzoru wg własnego upodobania :) Bardzo podobają mi się takie mini wzorki xxx. Próbowałam stworzyć różne wersje beach houses.


Oczywiście program, ze względu na swoją złożoność wymaga odsiedzenia pewnej liczby godzin przy monitorze i rozgryzienia każdej funkcji. Z pewnością nie będę się nudzić przez kolejne miesiące. Marzą mi się karteczki samplerowe własnej produkcji na święta BN :) A więc mam nowe hobby na horyzoncie :)

14 comments:

  1. Oooo cos ostatnio za mna chodza xxx ale o takim wynalazku moge tylko pomarzyc i poczytac u Ciebie :). Z niecierpliwoscia czekam na kartki !

    ReplyDelete
    Replies
    1. spróbuj sklepów na ebay i amazon :) niektórzy sprzedawcy wysyłają nie tylko w Europie ale i na cały świat :) z pewnością stworzę własne wzorki swiąteczne :D

      Delete
  2. Miłej zabawy :) Ja mam nazbieranych już tyle wzorów, że choćbym żyła z 10 razy, to i tak nie zdołam wyszyć wszystkiego, co mi się podoba, więc tworzenie nowych to nie dla mnie :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. gotowych wzorów mogą byc tysiące (sama je zbieram) ale nic nie daje takiej satysfakcji z własnej pracy jak np stworzenie i wyszycie własnego samplera od podstaw. poza tym projektowanie moze byc też źródłem dochodów :)

      Delete
  3. fantastyczny program, czekam co wyjdzie z tego projektowania-ciekawość mniepożera :-D
    pozdrowionka

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki. mnie też ciekawość pożera ale już wiem, że do wprawy dojdę po solidnym treningu :)

      Delete
  4. Ale ciekawa rzecz! W ogóle nie miałam pojęcia, że takie programy istnieją. Trzymam kciuki za naukę! Nie ma jak zaprojektować coś swojego:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. są tez polskie programy do xxx, o ile dobrze pamietam haftix jest darmowy do sciągniecia z internetu. nie bedzie miał on co prawda tylu funkcji co program z licencją ale można potrenować :)
      zgadzam się co do litery :) - nie ma to jak 100% własny projekt, nawet jeśli nie jest on aż taki profesjonalny jak wzory topowych projektantek :) ale co swoje to swoje, i po swojemu mozna urobić jak się chce :)

      Delete
  5. Ale fajny program! Nawet , o ile dobrze doczytałam, automatycznie robią się backstitche:)
    Testuj, testuj i pokazuj nam co jakiś czas rezultaty. Jestem bardzo ciekawa tego programu. Marzy mi się taki od lat:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki. tak, backstitch automatyczny ma byc - jeszcze nie wyprobowałam tej funkcji więc nie dam rady napisac coś więcej na ten temat.

      Delete
  6. Fajny program, ale projektowanie wzorów to nie dla mnie - ja jestem raczej odtwórcza niż twórcza.
    A po drugie, podobnie jak Anek73, mam nazbieranych tyle wzorów, że życia nie starczy, żeby je wyszyć.
    Ale z ciekawością będę zaglądać jak Ci idzie nauka i jakie będą efekty końcowe.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. przy odtwarzaniu można odpocząc, przy tworzeniu trzeba się trochę nagłówkować :) tak sobie myslę, że z biegiem czasu uzbieram sobie wzorki poukładane w tematyczne kolekcje - potem tylko poskładać w całość i wychodzi sampler :) albo jakiś inny projekt

      Delete
  7. Super program - wygląda bardzo interesująco - będę trzymać kciuki za wszystkie Twoje poczynania i z radością obejrzę efekty. Myślę, że fajnie mieć taki program, ale troszkę ze mnie leniuszek, żeby tworzyć coś swojego, kiedy mogę sięgać po gotowe.

    ReplyDelete
  8. Zachęciłaś mnie to tego programu. Może sama coś stworzę? :) Pozdrawiam.

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)