What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Friday, May 31, 2013

Zakupy książkowe

W ostatnich tygodniach poczyniłam zakupy książkowe więc melduję jakie nowości wzbogaciły moją craftową bibliotekę: 2 książki z 2 sąsiednich dziedzin robótkowych. Miałam na nie ochotę już od jakiegoś czasu :)


Erika Knight - Crochet Workshop - świetna książka z pięknie wydanymi zdjeciami. Szata graficzna bardzo atrakcyjna nowoczesna, przedstawiona w naturalnym beżu. Wprowadza stopniowo czytelnika w podstawy szydełka i proponuje 20 projektów do wykonania. (Marzena z bloga Magin, kojarzysz miseczkę z okładki? Podobna!:))


Parę fotek ze środka książki:


Są zarówno opisy słowne jak i schematy z symbolami :) Jak kto woli.


Strasznie podobają mi się te kapcie :))))


A może ubranko na kindle albo notebook?


Planuję rozpocząć pracę z tą książką na dniach :) Projekty szydełkowe z Waszych blogów inspirują mnie ogromnie aby pchnąć nieco dalej moją marną wiedzę szydełkową :) Wszakże idzie lato - sezon na dzierganie piknikowych koców typu "granny square" :)

Druga z książek - genialne kompedium wiedzy na temat robienia na drutach żyłkowych - kolejna sztuka, którą chciałabym posiąść w przyszłości. Circular Knitting Workshop - Margaret Radcliffe. Atrakcyjna dla oka szata graficzna, świetne fotografie i co ważne -  wartościowa pod wzgledem zawartości.


Książka podzielona jest na 2 główne części - część pierwsza to najpierw lekcje na drutach, część druga to praktyka przy wykonywaniu projektów 

Zdjęcia przejrzyste, idealnie uchwycone.


Każdy projekt ma wprowadzenie w postaci tabeli szczegółów i danych technicznych - coś co bardzo ułatwia przygotowanie do projektu.



Marzy ktoś o takim szalu? Ja tak!


A może słodziutkie półpalczatki?


Jest też ocena technik robienia na drutach : żyłki kontra druty tradycjne :)


Jestem bardzo zadowolona z zakupu. Polecam Wam te książki, jeśli macie możliwość ich zakupu. Niestety, o ile mi wiadomo, nie istnieją w przekładzie polskim. Pozostaje więc wersja angielska ale dla chcącego nic trudnego :)

Na froncie krzyżykowym, aktualnie nic wielkiego: misiek się wyhafcił :) Musze jeszcze tylko skończyć ramkę dookoła niego i nadać mu backstitch i wyląduje na kartce dla dziecka :)



Pozdrawiam wszystkich tutajzaglądaczy i tutajkomentatorów. Miłego weekendu!

Nie zapomnijcie wpaść na twórczy blog hop ze swoim pracami :) Linkowanie do nastepnego piatku, 7 czerwca. Zapraszam o TU - KLIK! Lecę pochwalić się tam swoimi zakupami dla twórczości :))))

12 comments:

  1. Zakupy książkowe super! Ta pierwsza książka bardzo fajna, bo ma schematy graficzne - a ja już trochę się w nich połapuję :)
    Moja miseczka to taka raczej doniczka :) ale tak jak napisałaś, przez dziurkę włóczka i można dziergać i nic się nie wybrudzi :) była tylko jedna... ale jak jeszcze coś się podobnego trafi, to od razu kupuję :)
    Misio słodki, ale jak już będą te wszystkie kreski-kreseczki to wtedy, to będzie "gość" :)
    pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. Książki są super! Niezbyt skomplikowane wzory, ale właśnie o to chodzi, by załapać podstawy. Kapcie mi się bardzo podobają :)
    Druga książka też fajna. Ja osobiście jeszcze nigdy nie odważyłam się robić na drutach z żyłką, choć robótki beż szwów bardzo mi się podobają i chcialabym kiedyś coś fajnego popełnić :)

    ReplyDelete
  3. Słodki ten misiek. A książka idealna, zdjęcia w niej wyglądają tak realistycznie, ze miałam wrażenie że to już swoje prace z niej zrobione prezentujesz. Teraz czekamy na efekty :) tego czytania ;)

    ReplyDelete
  4. Wspaniałe książki, mogłyby wzbogacić i moją biblioteczkę:)

    ReplyDelete
  5. Paputki cudne, sama bym sobie takie wyszykowała:)

    ReplyDelete
  6. Pięknie zapowiada się Twoja przygoda drutowa! Świetne zdj w książkach! To teraz do roboty!
    A misiak - słodziutki!

    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  7. Czekam więc na Twoje kapciuchy :)

    ReplyDelete
  8. Kolejne wspaniałe zakupy poczyniłaś.
    Tą pierwszą książkę chętnie bym przygarnęła - podstawy szydełka znam, przydałyby się konkretne wzory.
    Drugą książkę mogłabym odpuścić, bo ja drutuję tylko na drutach z żyłką.
    Misiek świetny - będzie śliczna karteczka.

    ReplyDelete
  9. Oj, coś mi się widzi, że niebawem będziemy podziwiać kapcie w Twoim wydaniu tu u Ciebie :) Mnie też się bardzo podobają!

    ReplyDelete
  10. Na kapcie tez sie czaje moze w koncu zaczne jakies :)

    ReplyDelete
  11. Ależ cudności sobie zakupiłaś! :)
    Zaginiesz teraz robiąc te wszystkie rzeczy ^^

    Pozdrawiam,
    Ingree

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)