What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, May 12, 2013

Hessian

No i znowu mnie tu trochę nie było ale powracam jak bumerang co jakiś czas na swój robótkowy blog. Dziś będzie trochę o tym i owym. Papier i scrapowe zabawki ostatnio kradną mój czas bardziej niż hafty a drutów i włóczki nie miałam w rękach od tygodni. Jednakże coś tam się zawsze dzieje, szyje, hafci jak nie na pierwszym planie to przynajmniej w tle.
Tym razem hessian czyli po polsku juta. Takie płótno mamy w pracy do robienia "gazetek ściennych" w szkole. Kto wpadł na taki "genialny" pomysł robienia z szarego płotna tło pod prace nie mam pojecia ale mnie ono nadało się do szycia :) Za pozwoleniem szefowej przywiozłam ze sobą taki oto spory kawał juty. Chcę jej użyć do wyszywania prostych folkowych motywów na kartki.


Jak tylko wróciłam do domu zasiadłam do wyszywania. Na małej próbce materiau postawiłam pierwsze krzyżyki, żeby przekonać się jak się haftuje na takim surowcu. Płotno jest dosyć szorstkie w dotyku, znacznie grubsze niż len. Haftować można na dwa sposoby: na dwóch nitkach lub na jednej. Ten wzorek na jednej nitce wychodzi gęsciejszy, daje lepsze pokrycie. Natomiast duże krzyżyki sa ozdobne na swój sposób i nadają się na obramowanie haftu.
Zaczęłam nawet wyszywać pierwszy jutowy wzorek -  różany motyw o niewielkim rozmiarze :)


Oprócz haftu na płótnie interesuje mnie równiez haft krzyżykowy... stemplowany na papierze. Krzyżykowe wzorki są ostatnio bardzo modne w scrapowych trendach. Oto co udało mi sie wyłowić w jednym z internetowych sklepów - krzyżykowe stemple :)))))) Cieszę się z nich ogromnie bo teraz mogę przelać swoje krzyżykowe zainteresowania na stemplowane kartki. 


Nie są to moje jedyne "xxx" stemple. Posiadam też w swojej kolekcji stemple od Stempell & Kartoon - również w krzyżykowym fasonie :) super sie nimi stempluje i odbitki wychodza naprawdę wyraźnie i idealnie.
Kocham wyszukiwać takie "perełki" :)



A co powiecie na xxx papierki od Panduro? :) Jak tylko zobaczyłam te w krzyżykowy i norweski deseń, musiałam koniecznie zamówić :)


I jeszcze na koniec taki mały wspominek: nie tak dawno Cross Stitcher magazine niespodzianie "zareklamował" mnie na swoim Twitterze :))) Jest to link do drewnianego breloczka z różanym haftem (pisałam o nim również tutaj) na moim angielsko języcznym blogu After Hours...


To była niespodzianka dnia! :))))

Serdecznie zapraszam też na 79-ty odcinek Twórczego Weekendu. Linkowanie do pt do północy.

Pozdrawiam i życze miłej końcówki weekendu :) 
x x x

5 comments:

  1. Super!
    Gdzie kupiłaś te stemple ? :)))

    ReplyDelete
  2. Bardzo lubie jutę,jest świetna do wszystkiego,
    Ale masz kolekcje stempli i papierków xxx podziwiam

    ReplyDelete
  3. Kolekcja xxx stempli imponująca :) Pomysł na wykorzystanie juty do karteczek ciekawy!
    Czekam na pierwsze "jutowe" kartki :)

    ReplyDelete
  4. Jak zwykle zazdroszczę kolekcji stempelków :))
    Ciekawy pomysł na wykorzystanie juty do haftu - czekam na efekt końcowy :))

    ReplyDelete
  5. Ale niespodzianka od Cross Stitchera!!! Bardzo miła! Gratuluję wyróżnienia!!!
    Stempelki są ekstra!!! Papier też mi się podoba :)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)