What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, March 10, 2013

Dziergam i projektuję

Nadal dziergam bombki i jajka wielkanocne z ksiązki A & C ...




...ale po zrobieniu ostatniej dziesiątki skandynawskich jajek (patrz poprzedni post) - poczułam się na tyle skandynawsko zainspirowana, że doszłam do wniosku, że już najwyższy czas spróbować własnych sił w tworzeniu własnych wzorków :) Myśl o kompilowaniu własnych wzorków towarzyszy mi już od dłuższego czasu, właściwie od momentu kiedy zaczęłam dziergać 55 bombek światecznych. Wielkanoc i kolorowe włóczki to idealna okazja do eksperymentowania :)


Do kompilowania własnych schematów jajkowych korzystam z książki jako bazy danych - "The complete book of Traditional Scandinavian Knitting" - Sheila McGregor,  którą to w zeszłym tygodniu spontanicznie podarowała mi mama koleżanki z pracy :) To zbiorek różnych ludowych wzorów skandynawskich wraz z opisem różnych technik robienia na drutach. Kartka papieru, ołówek, parę kredek kolorowych i czas uwolnić swoją kreatywność :) Nawet moja druga połowa zadeklarowała chęć zaprojektowania własnego wzoru!!! Obiecałam mu, że zrobię mu jajko z jego własnym wzorem :)

A ponieważ nie mogę się zdecydować czy dziergać własne wzorki czy projekty z książki, więc dziergam je naprzemian - raz własny wzorek, a raz schemat z książki. Pokażę jak tylko uzbiera mi się trochę gotowych jajek i bombek.Wielkanoc już zbliża się wielkimi krokami, muszę się pośpieszyć!

Zapraszam na Twórczy Weekend 76! Linkowanie do galerii do czwartku do północy.

11 comments:

  1. Super że odważyłaś się na własne na pewno będą urocze i takie nasze ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki. w sumie to żadne "bohaterstwo", wystarczy tylko znaleźć czas i spróbować :)

      Delete
  2. Potem kolejny krok - publikacja :) Czego z serca życzę :)))
    Przychodzę tu do Ciebie po kolory w tę szarugę zaokienną :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Publikacja? - to brzmi dumnie ;)
      Arne & Carlos naprawdę inspirują do tworzenia własnych wzorkowych kombinacji
      a co do kolorów - to też je kocham, takie muszą być - soczyste, wibrujące i energetyczne. Cały urok w tej Wielkanocy

      Delete
  3. Kibicuję projektowaniu! te dwie wydziergane wyglądają ciekawie nawet w takim płaskim położeniu :)
    ps. uzupełnione i poprawione
    pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki. ta dolna bombka to wzorek z gazetki, to górne przyszłe jajo to już moja robota - zaczynam od najprostszych kombinacji i form :)
      jeśli moje wzorki wyjdą w miarę reprezentatywnie i dekoracyjnie, opublikuję parę na blogu dla innych użytkowników.

      Marzena, wpisz w google "fair isle pattern" - znajdziesz wiele inspirujacych wzorków do dziergania.

      Delete
  4. Boszzz.....a dalej macha tymi drutami ;P
    A dla Tima jaki wzór wymyślilaś? na jajka of cors :P

    ReplyDelete
  5. Trzymam kciuki za pomysły na własne projekty, zdolna z Ciebie kobieta :)
    Podobają mi się kolory tych bombek. Te na BN były cudne ale jak patrzę na te kolory od razu robi się wiosenniej mimo śniegu za oknem :)

    ReplyDelete
  6. Trzymam kciuki :) Wspaniale, że projektujesz, jestem pewna że przyniesie Ci to niemałą satysfakcję ^^
    Kolorki wiosenne, cieplutkie, a u nas za oknami śnieg i zawierucha... :(
    Może w tym roku utopimy Marzannę wcześniej? ;>
    Pozdrawiam,
    Ingree

    ReplyDelete
  7. cudownie kolorowe te jajka :)
    Bardzo jestem ciekawa efektów projektowania - życzę Ci sukcesów :))

    ReplyDelete
  8. projektuj, projektuj! :) jestem ciekawa Twoich autorskich prac :)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)