What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, March 03, 2013

10 skandynawskich jajek

Mijający tydzień minął mi bardzo szybko, nie bardzo miałam czas na robienie na drutach ale skandynawskie jajka Arne & Carlos, które dziergałam w ostatnich tygodniach nareszcie doczekały sie ukończenia. Powstała cała dziesiątka :) Jajka zrobione są z wełny norweskiej Lerke, dokładnie jak przewiduje oryginał. Jak tylko je zobaczyłam na obrazku wiedziałam, że koniecznie będę musiała je sobie wydziergać :) Dziergało się je bardzo przyjemnie chociaż do dziergania z Lerke należy sie przyzwyczaić. Wełna ma taką jakby gładka, nie-włochatą sznureczkową strukturę i ma tendencję do rozdwajania się więc raczej nie polecałabym tego typu wełny na pierwsze lekcje nauki robienia na drutach. Bardzo mnie urzekł ten gładki sznureczkowy splot tych jajek - idealnie oddaje wiosenność wzorków, znacznie lepiej niż tradycyjna "ciepła" wełna na zimowe wieczory.
Oto efekty:


Jajka nie mają jeszcze doczepionych sznureczków bo nie zdecydowałam jeszcze czy bedę chciała je powiesić czy też wylądują w jakimś koszyczku lub misie.
Kocham te "kwiatowe" wzorki - pięknie wychodzą a białe tło oddaje skandynawski klimat. 


Połączenie żółci z niebieskim i czerwonym też przypadło mi do gustu :)



A tak wygląda całość mojej dotychczasowej wiosennej jajkowo-bombkowej twórczości :)




Koszyk zrobił się już pełny :)


W brytyjskim Aldi znalazłam dziś między koszami z towarem takie oto urodziwe pudełko w stylu a la Tilda :)


W pudełku były podstawowe przybory do szycia :)


Całkiem niezła wyprawka dla krawca ;) Zwykłe sklepy czasami potrafia pozytywnie zaskoczyć. 

Tyle mojego pisania. Teraz udaję się na rundkę po blogach nadrobić czytelnicze zaległości. Wszystkim tu zaglądającym i pozostawiającym ślad w postaci komentarzy bardzo dziękuję. Czytam je z wielką przyjemnością :-*

Zapraszam na 75-ty odcinek zabawy blogowej Twórczy Weekend!!!

21 comments:

  1. Śliczne te jaja!
    Kiedyś muszę takie zrobić :)
    Bardzo fajne te pudełko krawieckie!
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. Noooo piękne jajeczka!!! i doczekałam się wypchanych :)
    a puszka śliczna i na pewno się przyda :)
    pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Te białe, kwiatkowe są mocno wiosenne - aż pachnie wiosną :)

    ReplyDelete
  4. Ale Ci ślicznie te jaja wyszły! Jestem pod wielkim wrażeniem :)

    ReplyDelete
  5. Kolekcja całkiem nieźle się powiększyła... super jajka i bombusie...

    ReplyDelete
  6. Wspaniała kolekcja jaj! Cudne są!!!
    Pudełko też niczego sobie. Podobny wzór jak na puszce-pudełku z magnesem od DMC.

    ReplyDelete
  7. Ale produkcja! Super!
    I pudełko piękne!

    ReplyDelete
  8. Nie końca byłam przekonana do włóczkowych jajeczek, bo bombki oczywiście ale jajeczka? Jednak te co pokazałaś w takich ślicznych kolorach i wzorkach skradły moje serce :)

    ReplyDelete
  9. CUDNE! Feeria barw :) No i koncert. Na włóczkę i druty :)

    ReplyDelete
  10. I tutaj też ślicznie i kolorowo :))
    Świetne są te jajka i bombeczki :))

    ReplyDelete
  11. boskie są te twoje kolorowe jajka :)

    ReplyDelete
  12. Cóż powiedzieć.., cudowne te jajka!!!

    ReplyDelete
  13. KOchana widze ze juz jestes PhD w bombkach/jajochach
    ..ja poki co kupilam sobie zestaw drutow do skarpet itepe

    ReplyDelete
  14. twoje ubranka na jajka są cudowne! niby można się domyślić, że skoro ubierasz bańki to i ubierzesz jajka ;) ale przyznam, że jestem zaskoczona tymi "sweterkami" jajkowymi - wspaniały pomysł!!!

    ReplyDelete
  15. ale ładne! takie wiosenne, radosne kolory! ślicznie:)

    ReplyDelete
  16. Piękne, w wiosennych kolorkach, mają swoisty urok , emanują ciepłem . Pozdrawiam cieplutko

    ReplyDelete
  17. Łał, fajne takie jajka w sweterkach. Coś innego niż szydełkowe ozdoby bardzo popularne ostatnio. Podoba mi się.
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  18. Świetne te jajeczka w sweterkach ;-)
    Jeszcze takich nie widziałam!
    Pozdrawiam
    Ola - Lexie's Art

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)