What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, February 10, 2013

Lerke of Dalegarn

Nie było mnie tu chwilkę. Cicho było, jakby przestój ale teraz wraz z nastaniem moich zimowych ferii bedę nadrabiać szpulkowo-blogowe zaległości :)
Zacznę od tego, że w minionym tygodniu dotarła do mnie po prawie 3 tygodniowej wędrówce ze Stanów paczka z nową norweską wełną Dalegarn. Tym razem zakupiłam "Lerke" do dziergania jajek wielkanocnych. Ciekawiła mnie ta wełna ogromnie bo nie miałam jeszcze okazji mieć jej w rękach.


Jest to wełna bedąca mieszanką 48% bawełny i 52% merino, typ DK (tzn double knitting). Mniej włochata i puszysta niż poprzednie włóczki Dalegarn - Heilo i Falk. Raczej zwiezła, jakby skręcona w sznurek, zwinieta w zgrabny mięciutki motek. Bardzo przyjemna w dotyku.
Pani ze sklepu w którym jestem już chyba stałą klientką ;) była tak miła, że na moje zapytanie o możliwość zakupienia karty kolorów włoczek Dale, wysłała mi aż 7 kart z próbkami wełny zupełnie za darmo!!! Byłam ogromnie szczęśliwa bo przy narastającym zbiorze włóczek odróżnienie jednej wełny od drugiej staje się prawdziwym wyzwaniem a tak palety z kolorami poszczególnych gatunków pozwalają mi na szybką identyfikację wełny. Poza tym mam okazję zobaczyć na żywo jak wyglądają pozostałe kolory w gamie :)))
Jestem pod wrażeniem ilości odcieni w gamie kolorów wełny Falk. Coraz bardziej skłaniam się ku temu aby zastępować nimi brakujące odcienie w gamie Heilo.


Żeby nie było, że ja tylko o zakupach, w ostatnich dniach mijającego tygodnia dziergałam sobie tę oto wielkanocną kulę z niebieskimi kurami :)
Na zdjęciu tuż przez ukończeniem...



 a tak parę minut później...


Skórka będzie musiała sobie trochę poczekać na napełnienie bo aktualnie dziergam biało-czerwone jajco z użyciem Lerke :) Nie mogłam się oprzeć temu żeby nie spróbować nowego zakupu :) Zdjęcia juz wkrótce na blogu. A w miedzyczasie zapraszam wszystkie twórcze dusze na 72-gi odcinek zabawy w Twórczy Weekend czyli linkowanie swoich prac hand-made i blog hopping :) Linkowanie do galerii do piatku do godz. 12.oo.
Zapraszam!!!

21 comments:

  1. Ładne wiosenne kolory - w sam raz na wielkanocne dzierganie :) ten jasny zielony cudny!
    dziś powinna dotrzeć moja włóczka - na próbę wzięłam kilka motków - zobaczę czy mi podpasuje :)
    pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooo jaką włóczkę zamówiłaś? :)
      nic tak nie cieszy jak nowe świeże zapasy wełny do dziergania

      Delete
    2. zamówiłam Universę Coats Schachenmayr SMC - nie mają dużej palety kolorów ale był żółty, zielony, pomarańczowy to się skusiłam, jest to mieszanka wełny 55% i akrylu 45% w 50g jest 125m a druty zalecają 3-4 ale będę chyba robiła na 2,5 bo wydaje mi się cienka - a może tylko mi się wydaje :)
      a ciekawa jestem Twojej nowej Lerke ile ma metrów w 50g i na jakich drutach dziergasz?

      Delete
    3. Niestety nie znam tej o której piszesz. Jestem ciekawa co to za gatunek i jak się nią dzierga. Osobiście nie przepadam za wełną 100% akrylową - mam takich motków sporo i ostatecznie konczy sie na tym, ze na nich ćwiczę. Ale dzierganie bombek na akrylu męczy mnie okrutnie bo mi sie nitka tak gładko nie przeciąga jak przy naturalnej wełnie. Z mieszanką 50/50 chyba nie będzie Ci trudno :)

      Lerke - 1 motek = 50 gr, daje ok 125 jardów czyli ok 115 metrów, polecany rozmiar drutów to 3,5-4 mm, ja dziergam na 3mm i jest w sam raz chociaż wydawało mi się, że ta włóczka jest za cienka.
      dziergam własnie juz 1 jajo z użyciem tej włóczki :)

      Delete
  2. Piękne kolory tej włóczki takie wiosenne.
    Skórka śliczna kolorowa, pełna energii :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki :) myśle, że to kolory po części nakręcają całe to jajkowe drutowanie
      bez kolorowych wzorków jajka i bombki nie byłyby juz takie ciekawe :)

      Delete
  3. Piękne kolorowe włóczki. Też tak mam, że kolory mnie nakręcają :)
    A takie karty kolorów to bardzo przydatna rzecz.
    Skórka jest śliczna! Czekam na następne :)
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  4. Przecudne kolory! Bardzo jestem ciekawa tych jajeczek ;)

    ReplyDelete
  5. Piękne kolory. Wesołe będą to jajka.

    ReplyDelete
  6. Piękne kolorki zakupiłaś! Jajo w kolorach zielono - błękitno - czerwonym pewnie by ślicznie wyglądało.

    I piękną skórkę ukończyłaś, super to będzie wyglądać jak skończysz wszystkie!

    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki. Wezmę po uwagę ten wariant kolorystyczny :) i coś wykombinuję :)

      Delete
  7. Fajne wiosenne kolory. Wielkanoc będzie wesoła z takimi jajkami ;-)

    ReplyDelete
  8. Prowazisz fantastycznego i inspirującego bloga. Robisz świetne zdjecia i realizujesz bajeczne projekty. Będę tu często zaglądać.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Och! Dzięki. Miło mi :) Witam u mnie i zapraszam w swoje progi :)

      Delete
  9. Och jakie piekne wloczki!!! Cudowne kolorki, a te palety to juz w ogole. A skorka fantastyczna :)

    ReplyDelete
  10. fajne żywe kolorki! nie mogę się napatrzeć na te Twoje dziergadełka :)))

    ReplyDelete
  11. Kolorow u Ciebie i tak jakos wiosennie :) nic tylko dziergać :)

    ReplyDelete
  12. Ty chyba już pół sklepu pani wykupiłaś, że dała Ci taki gratis :P

    ReplyDelete
  13. No jajka idą i się szykują na świąteczna gałązkę... fajne zestawienie kolorystyczne...

    ReplyDelete
  14. Wspaniała włóczka, już sam jej wygląd sprawia, że chciałabym z niej mieć jakiś sweterek *.* No i te cudne, wesołe kolory, tak potrzebne w szarościach ostatnich dni :)
    Jajko z kurkami piękne, czekam na następne ^^
    Pozdrawiam,
    Ingree

    ReplyDelete
  15. Piękna włóczka. Aż ma się ochotę chwycić za druty :)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)