What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Wednesday, February 13, 2013

Easter Knits (2): Wielkanoc kulą czy jajkiem się toczy? :)

No właśnie? Pytanie filozoficzno-egzystencjalne: co było pierwsze? Jajko czy... kula? :D

No więc tak. Jest wolne. Są ferie. Zima za oknem. Czasem śnieg, czasem deszcz. Ale w domu jest ciepło i przytulnie. Zimno sprawa, że mam ochotę wziąć miękką ciepłą włóczkę do rąk i dziergać, dziergać, dziergać...


Przez ostatnie dni nie próżnowałam. Zakończyłam zielone jajo Faberge i bombkę z niebieskimi kurami tzn uparowałam żelazkiem i wypchałam :)


Bombka wyszła dosyć fajnie - tak sweterkowo a jednocześnie nawiązuje do tematyki wielkanocnej. Podoba mi sie ten wzorek.


 Małe zielone jajo dziergane drutami 2.5mm cienka Dalettą okazało się... całkiem małe i zgrabne :)


A tak przedstawia się na dzień dzisiejszy cały mój dotychczasowy urobek jajko-bombkowy na Wielkanoc :) Zaczyna się robić radośnie i kolorowo. Tak jak lubię :)


Statystyki nie kłamią :) Na koncie mam zrobione 4 bombki wielkanocne:


I 5 jajek: (ustawione w kolejności ewolucyjnej, od najbardziej prymitywnych do tych bardziej udanych :P)


Trzeba bedzie niedługo pomyśleć o dekoracji - co będzie wisieć a co będzie leżeć :) W tym roku na Wielkanoc będe miec nie tylko jajka malowane, dekupażowane i cekinowe ale też i jajka dziergane. Yoohoo!


A oto zdradzam nad czym pracuję aktualnie:


Sterta skórek jajkowych z wełny Lerke systematycznie rośnie :) Wracam teraz na chwilę do świata kartek - jutro święty Walenty - jakąś kartkę miłosną trzeba popełnić :P
Dzięki wszystkim odwiedzającym i komentującym. Bez Waszych komentarzy ten blog nie byłby pełny :) 
Witam nowych obserwatorów :)

Twórczy Weekend no.72 nadal trwa!!! Linkowanie do galerii kończy się w piątkowe południe. Zapraszam serdecznie. Jeszcze można zdążyć :)

14 comments:

  1. Ale nadziergałaś!!! już niezły zestaw powstał :)
    Śliczne te kolorki Lerke, aż Ci troszkę ich zazdroszczę :)
    U mnie na drutach teraz jajko a później wskoczy bombka ta "sweterkowa" :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. korzystam z wolnego bo na tygodniu wieczorami to nie zawsze mam ochotę :)
      kolorki lerke sa fajne, najbardziej lubie dziergac z białym - tak mi sie jakos najbardziej podoba bo ładnie łaczy się z innym kolorami. już wiem, że jeden kłebek białego to za mało wiec szykuje sie kolejne zamówienie :) chciałabym tez sprobowac coś z pasteli Lerke
      o tym jak sie dzierga Lerke napisze przy następnej okazji jak bedę mieć jakieś ukończone jajka do pokazania :)
      sweterkowe wzorki - moje ulubione

      Delete
  2. Ale piękne te Twoje jajko - bombki! I takie kolorowe, energetyczne! :)

    ReplyDelete
  3. Super, a czemu niektóre takie wychudzone jajeczka?? troszkę im dołóż otuliny czy jak to się tam zwie, żeby wyglądały jak to z sercem, bo będą jak gruszki na wierzbie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a o które chudziny chodzi? ha ha ha o te z ostatniego zdjecia?
      jeśli tak, to powiem, że to są dopiero "jajkowe skórki", które mają byc wypełnione otuliną :)

      Delete
  4. Same wspaniałości :) Kolorowo, radośnie, zabawnie i z przymrużeniem oka :)
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  5. Jak pięknie! Dekoracji z dzierganymi jajkami jeszcze nie widziałam na Wielkanoc, na pewno będzie ślicznie

    ReplyDelete
  6. Ale piękna kolekcja powstała!!!

    ReplyDelete
  7. Super:) Czy masz może skany tej książki ze skandynawskimi motywami:)?

    ReplyDelete
  8. Śliczne kolorowe dekoracje takie jak wiosna

    ReplyDelete
  9. Piękna, kolorowa kolekcja! Bardzo wiosenna i energetyzująca!

    ReplyDelete
  10. To zielone mnie się najbardziej podoba! :)))
    Fsjne te jaja!

    ReplyDelete
  11. Dobrze, że takie ładne kolorki mają, bo za oknem to straszna plucha:)

    ReplyDelete
  12. Kolory cudne i tak wiosennie się porobiło, lubię kolory więc przyjemnie ogladałam twój urobek.

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)