What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, March 21, 2010

Krawca Niteczki Wyprawki ciąg dalszy...

Kolejna porcja moich zakupów czyli co Krawiec Niteczka powinien u siebie mieć :P

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie ozdobienie płóciennej eko torby  doodlowymi haftami, szkiełkami, guzikami i koralikami i w zwiazku z tym poluję na różnego typu drewniane koraliki oraz ozdoby nadające się do przyszycia, w naturalnych barwach ziemii - brąz, beż, czekolada, kość słoniowa, itp a także błękit i turkus :) (przyjmuje również datki :D lub  jak ktoś ma coś na wymianę, to prosze pisać)
Zaopatrzyłam się zatem w stos bizuterii z lokalnych charity shops i Primark-u, która rozłożona na części pierwsze lub pocięta na kawałki :D dostarczy mi właśnie takiego materiału :)



 - do mojej kolekcji dołączyły też embroidery hoops, velcro, zamki do wszycia, tassel-ki oraz guziki z szylkretu :) 


 - dokupiłam też farbki do tkanin Dylon-a :)


 - nowe szydełka o większym rozmiarze :)


- ostatnio mam faze na rzeczy w naturalnych "recyklingowych" kolorach :) stąd lniane poszewki na poduszki w kolorze kości słoniowej i kawowego beżu, płocienny eko-fartuch oraz jutową torbę, wszystko do ozdobienia haftowymi doodlami i innymi durnostrojkami :)
Na wieść o tym, że kupiłam sobie komplet 2 poszewek do ozdobienia, na moje świeże i nowo zakupione poduchy, tż z rozbrajająco słodką miną stwierdził, że powinnam wyszyć również na nich nasze imiona i tym sposobem jedna bedzie dla niego! Bugger! Oczywiście, że się podzielę z nim SWOIMI poszewkami ... ;-) chociaż pierwotnie miały być one w 100% babskie i tylko moje ;-P


- oraz torba z białego filcu na mój skandynawski projekt :)

      
 z tej oto ksiązki: (nie trzeba chyba dodawać o jaką torbę chodzi:P)


- no i w końcu kupiłam sobie TO:


i TO:


No dobra, powiecie, napaliłam sie jak szczerbaty dziad na suchary :P ale jejku! kurczę, tak mi się te frywolitki podobają, że postanowiłam przekonać się czy  ja sama też je potrafię zrobić :P wiem, że nie są one łatwe, (ludzie w necie piszą, że trudno jest się im połapać w ich robieniu i w tutorialach) no i że potrzeba do nich wiele cierpliwości i czasu i praktyki, no ale skoro ludzie je robia to znaczy, że można sie ich jakoś (jakoś!!!) nauczyć :) A mnie nie ma kto nauczyć wieć muszę sama sobie radzic!!! Zródłem inspiracji będa dla mnie "frywolitkowe królowe" :) Anya.Es Art, Pracownia Koroneczka i Patrycja. Skoro podjęłam sie xxx aby przetestować moją cierpliwość to i może z frywolitkami wygram :)
Co mnie skłoniło do podjęcia się frywolitek? Natchnęła mnie jedna craftowa gazetka, którą, jeszcze pod koniec zeszłego roku, w grudniu, siedząc w samolocie do Polski czytałam sobie, a w niej artykuł o new year resolutions czyli postanowieniach noworocznych :) w którym to autorka tego artykułu zachęcała czytelników do podjęcia się jakiegoś postanowienia i właśnie jednym z nich może być nauczenie sie w nowym roku jakiejś innej, nowej techniki rękodzieła, wypróbowania czegoś świeżego, zmierzenia się z czymś nieznanym lub czymś co wydaje nam sie trudne i niewykonalne. Banalne? Może i tak! Ale mnie spodobało mi się takie wyzwanie. Takie postanowienie noworoczne jest znacznie bardziej przyjemne niż rzucanie papierosów czy zrzucanie zapasowych kg! No i z pewnościa znacznie przyjemniej będzie go dotrzymać! :) To właśnie przez ten arytykuł w magazynie zdecydowałam sie sięgnąć po nowe techniki, rozpocząć szycie i założyć nowego bloga. And here I am! ;-)

lecimy dalej z tą krawiecką wyprawką ;-)

- w 99p store wyszukałam sobie 2 zestawy do haftowania, motywy mi sie co prawda nie podobają i nie zamierzam ich wyszywać, ale sporawy kawałek białej aidy, wiązka muliny, igła i cross stitch chart za 0.99p są chyba warte wzięcia ;-) aidę z tych zestawów właśnie wykorzystuje do aktualnych projektów :)


- wracamy do książek :D 2 kolejne Tildowe ksiązki z amazon wzbogaciły moje zbiory :)


- oraz jedna nie-tilda, poświęcona aplikacjom


- w "czaritowcu" zaś wygrzebałam taką za 1.00 GBP


oraz kolejną "biblię" za 1.50 GBP!


...która jest "siostrą" innej "biblii" z tego samego wydawnictwa Reader Digest.


Teraz, drogie Panie, to ja już będę wiedzieć WSZYSTKO :P

Pokażę Wam jeszcze moja babską torbę, którą otrzymałam przez subskrypcję magazynu Crafts Beautiful. Napełniłam ja po brzegi kordonkami, motkami wełny i szydełkami, które dostalam w spadku po mamie i babci. Jestem z niej dumna bo dla mnie taka torba pełna robótkowych akcesoriów to kwintesensja kobiecości, zawierająca różne babskie trivia, do ktorych mężczyźni nie maja dostępu, ani o których nie mają pojęcia :P To taki nasz mały kolorowy kobiecy świat, którego ekspresja odbywa sie poprzez ręczne robótki...


A teraz coś z innej beczki. Od Glinki, w drodze prywatnej wymianki otrzymałam zestaw uroczych szydełkowych kwiatuszków  i komórczaka :) Glinko, dziekuję! :-* :-* :-*


A tu postęp w moich xxx - ukończyłam juz panel na kartkę wielkanocna i teraz czeka on na przyklejenie i właśnie jestem w połowe wyszywania większego jaja wielkanocnego, również jako motyw karteczkowy. Muszę się śpieszyć, Wielkanoc już za pasem!!!

                                                                                                                                 

8 comments:

  1. Marzenia plany - życzę spełnienia :)
    Wspaniałe zakupy - pozazdrościć ....

    ReplyDelete
  2. Na te frywolitki tez mam ochote. Chcialabym sie ich nauczyc. Sprzecik kupilam juz dawno temu, musze kiedy nabyc jeszcze jakas fachowa literature. Tobie zycze wytrwalosci w nauce i podziwiam nie tylko checi ale dazenie do celu.

    Ale ci zazdroszcze tych ksiazek....
    Pozdrawiam wiosennie i dodam, ze skoro nie lecisz na Wielkanoc do Polski, to przed toba ponad dwa tygodnie wolnego od pracy czyli podgonisz sie artystycznie.

    ReplyDelete
  3. Oj Martusiu! trzymam kciuki za nowe wyzwania !!! :) Będę kibicować!:) Jestem świeżo po doświadczeniu 1 warsztatów, dziewczyny dzielnie próbowały zrobić poprawnie wiązanie frywolitkowe... Wierzę, że Tobie również się to uda! :)
    Wiesz , ja również zazdraszczam zakupowych cudeniek! W naszym pięknym kraju , trzeba by było się zrujnować żeby sobie na więcej niż 1 książkę w miesiącu pozwolić... Poza tym , pustki w sklepach, nic nie ma... Ciekawa jestem wnętrza tej frywolitkowej... :) Pozdrawiam serdecznie ! :)

    ReplyDelete
  4. powiem tylko: szalejesz!!! :D

    ReplyDelete
  5. Z niecierpliwością czekam na Twoje frywolitkowe prace. Trzymam mocno kciuki, a w razie frywolitkowych problemów służę pomocą !!!:))

    ReplyDelete
  6. Glinko, dziękuję, lista moich marzeń jest dłuuuuga :)

    Kasiu, nie dziwię Ci się, frywotliki są... takie piękne :) może obie bedziemy się szkolić, trenować i dzielić wrażeniami i problemami :) mojej nowej książki jeszcze nie ruszyłam :-/a co do wolnego, to ojej! nie mogłam się doczekać tych wolnych dni aby móc cos "poróbótkowac" bez końca


    Aniu, gdybym była w Polsce to z pewnością bym wzięła udział w Twoich warsztatach, a tak muszę oblizać się smakiem i sama rozgryzać frywolitkowe zawiłości z pomocą książek i tutoriali. gdybyś znała jakieś tutoriale online odnośnie frywolitek lub cokolwiek w tym temacie, to bardzo Cie prosze, podeslij mi link, bedę wiele wdzieczna :)
    Prawda jest to, ze w naszych polskich księgarniach brakuje dobrych książek z craftem, sama pamietam, ze jak chodziłam swego czasu po polskich księgarniach to nigdy mi się żadna na oczy nie nawineła, a szkoda, dobre ksiązki potrafią zachęcic do pracy :)
    jak bedziesz chciała jakiś skan z tych ksiażek to daj znać ;) no problem :P

    Kachasek, teraz szaleję z igłą w ręce ;-) a u mnie to ewenement! :P

    Patrycja, ja również czekam na swoje pierwsze frywolitkowe rezultaty ale wiem, że przede mna długa droga i żmudne ćwiczenia. z pewnością skorzystam z Twojego bogatego doświadczenia, skoro oferujesz pomoc :)widziałam u Ciebie na blogu takie cudeńka!

    ReplyDelete
  7. Nakręciłaś się dziewczyno i to na maksa na wyszywanie, szycie i frywolitkowanie.
    Zakupy jak widać udane :-)
    Teraz tylko brać się za robotę i chwalić efektami :-)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)