What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Tuesday, April 30, 2019

Zakupowo :) Little Crochet Box i "The Knitted Odd-bod Bunch"


Dziś się chwalę swoimi niedawnymi zakupami :) Lubię pokazywać Wam ciekawostki z craftowego świata, wygrzebane gdzieś niespotykane książki, nowości, trendy...Może kogoś zainspirują i zachęcą do kupienia i spróbowania czegoś nowego.

Moim najnowszym "hobby " jest częste przeczesywanie Etsy, Craftsy, Ravelry i innych podobnych stron w celu wynalezienia oryginalnych projektów, wzorów, towarów... Przyznam, że ostatnio sporo nabyłam nowych wzorów szydełkowych. A jakich? Na razie nie zdradzam ;) będę ujawniać je kolejno przy projektach :) I podczas takiego szperania natknęłam się na coś co nazywa się Little Crochet  Box autorstwa Amandy Bloom i jest to modna ostatnio wśród szydełkujących płatna (i dosyć luksusowa) "subskrypcja" pod postacią pudełka pełnego pięknych przydasi, które dostaje się regularnie co miesiąc pocztą. Jest też możliwość zakupienia indywidualnych "archiwalnych" Little Box of Crochet np tu, na Etsy. Takim właśnie sposobem nabyłam to:



Ostatnio mam fioła na punkcie lisów i koloru pomarańczowego i w ogóle wszystkiego co jest związane z lasem ;) a tematem tego pudełka jest właśnie lis :) Od dawna jestem na tropie jakiegoś fajnego wzoru na śpiącego liska z wełny (dzierganego albo szydełkowanego) i gdy ujrzałam ten zestaw do zrobienia tego uroczego drzemiącego lisiorka, nie mogłam się mu oprzeć :)


Lis jest robiony na szydełku ale jakimś "egzotycznym" ściegiem. Trzeba będzie się go naumieć :)
Z ciekawostek, liska tego zaprojektowała ekskluzywnie dla Little Box of Crochet Polka-emigrantka - Anna Nikipirowicz - szydełkowe guru zagranicą.
Przy otwieraniu pudełka tak to wyglądało :) pięknie zapakowane i w ogóle z przyjemnością człowiek zagląda do środka.



W pudełku znalazłam:
-wełenkę Ricorumi do zrobienia liska
-wypełnienie


- 3 ceramiczne guziczki w postaci kurczaków
- igłę do szycia "podaną" w filcowej kuleczce
- stitch marker z liskiem


-pocztówkę z lisem
-taśmę mierniczą... oczywiście z lisem :)
-szydełko typu "soft grip" 3.0 mm


- no i oczywiście książeczkę z instrukcją wykonania i historią powstania tego projektu


I jak Wam się podoba taki pomysł? Nie mogę doczekać się kiedy zacznę szydełkować tego liska :)

Mój drugi zakup to książka o nietypowej zawartości na którą natknęłam się przypadkiem w internecie u kogoś na blogu :) dziergane dziwaki - the Knitted Odd-bod Bunch - Donna Wilson. Wydałam na nią aż całe trzy funty :) Lubię takie nietypowe inspirujące charaktery ;) coś innego, artystycznego, coś co pobudza wyobraźnię i zachęca do kreatywności...



W książce jest cały mix wszelakich dziwaków - zwierząt i nie-zwierząt. Każdy ma nadane imię i każdemu jest przypisana jakaś historyjka. Z ilustracji widać, że autorka umieściła je w specyficznych tworzonych przez siebie sceneriach :) Aż sama mam ochotę pobawić się w coś takiego :) 
Poniżej przegląd większości postaci:





W ogóle cały klimat tej książki jest taki jakiś bajkowy, wyimaginowany, przypadkowy.... Patrząc na te ilustracje od razu przypomina mi się jeden z epizodów Friends (pamiętacie jeszcze ten serial komediowy?) w którym Monica dostaje w spadku wymarzony wiktoriański dom dla lalek i nie pozwala ekscentrycznej Phoebie włączyć się do zabawy w wyniku czego Phoebie zarzuca jej brak wyobraźni i sama buduje własny dom dla lalek w którym rządzi artysyczny nieład, kreatywność, brak logiki i totalna przypadkowość. 


Postacie z mojej książki idealnie wpasowują się stylem do takiego domu, nie uważacie? :) Tutaj nie ma reguł i wytycznych. Każda z postaci jest oryginałem samym w sobie, każda ma jakąś osobowość. Wg mnie są idealnymi zabawkami dla kilkuletnich dzieci bo pobudzają ich wyobraźnie a tak niewiele trzeba aby stworzyć cały fantastyczny świat takich stworków - wystarczy troche wełny, druty, karton, nożyczki, farby i trochę wyobraźni. Voila! Komu potrzebne są drogie zabawki z górnych półek kiedy można własnemu tworzyć własny świat zabawek z charakterem? Polecam tę książkę szczególnie mamom, ze zmysłem artystycznym i zdolnościami dziewiarskimi :) W książce wykorzystywane są podstawowe techniki robienia na drutach obejmujące również podstawy robienia warkoczy i wrabiania koloru oraz robienia na drutach z użyciem koralików. Książka zapewnia wyjaśnienia tych technik. 

Tyle na dziś. Dziękuję :)

4 comments:

  1. Fajne pudelko z liskiem-) pozdr.

    ReplyDelete
  2. To pudełko z liskiem jest obłędne!!!
    Ta książka z dziwakami też przyciąga wzrok... fajne są "inne" projekty. Dzięki nim nie gnuśniejemy ;-)
    pozdrawiam :-)

    ReplyDelete
  3. Czaderskie jest to pudełko. U mnie też ostatnio lisy jeden na kartce a drugi szydełkowy 😊

    ReplyDelete
  4. Pudełko z liskiem jest cudne i ta zawartość... Wszystko pięknie dopasowane :).

    Książka jest super i też uważam, że takie zabawki dają dzieciom większe pole do popisu :).

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)