What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Friday, May 10, 2019

Ravenclaw

Lubicie Harrego Pottera i jego magiczny świat? Moja praca w szkole inspiruje mnie pod wieloma względami i dzięki temu zostałam niechcący "potteromaniakiem". Jeszcze kilka lat temu twierdziłam, że HP mnie w ogóle nie interesuje i raczej nie będę czytać książek z tej serii ale do pracy potrzeba mi było przeczytać pierwszy tom i co? I wciągnęłam się :) Koleżanka z pracy - Elinor, z którą pracuję, jest również zapalonym potteromaniakiem, podobnie jak jej kilkuletni syn. W ramach zabawy personelu (tak, tak, personel szkolny w UK też się lubi bawić) wykonałam dla niej maskotkę bractwa / domu do którego Elinor została przydzielona - Ravenclaw. I tak powstał mały słodki kruk - maskotka i symbol Ravenclaw.


Ciekawostką jest to, że wg oryginału (=czyt.książki) symbolem Ravenclaw jest nie kruk ale orzeł pomimo samej sugestywnej nazwy Ravenclaw, która jest niczym innym jak nazwiskiem założycielki bractwa - Roweny Ravenclaw. Jednakże filmowcy zmienili nieco ten wizerunek podobnie jak kolory herbu z niebieski + brązowy na niebieski + srebny. Przyznam, że krucza wersja bardziej mi się podoba i sama nazwa - R A V E N C L A W brzmi tak enigmatycznie i czarodziejsko, że nie mogłam się oprzeć zamianie brązowego orła na czarnego kruka :D


 Rozmiarowo, kruk ma ok 12 cm wysokości i mieści się w przeciętnej ludzkiej dłoni :)


Wzór na maskotkę zakupiłam na Etsy u Moons Creations i zawiera również pozostałe 3 zwierzaki więc możecie zgadnąć co niedługo będzie pojawiać się na blogu ;-P


Kruk nosi szalik w kolorach Ravenclaw  (niebieski + srebny - wersja filmowa).


Z tyłu niewielki ogon, jednak mało widoczny na zdjęciu za względu na ciemny kolor włóczki.


Łapki w kolorze szarym bo zdecydowałam, że za dużo tego czarnego jak na jedną małą maskotkę ;)


Dziób z filcu, doszywany ręcznie. Bałam się coś sknocić ale chyba się udało :)



 Już wiem, że kruczek spodobał się bardzo właścicielce oraz innym babeczkom z pracy :) Być może będę musiała wykonać kolejne kopie. 


* * *
Charakterystyka Ravenclaw:

Tych co należą do bractwa Ravenclaw cechuje mądrość, bystrość, głód wiedzy, sprawny umysł, pomysłowość, inteligencja. 

* * *

Test na przynależność do poszczególnych Houses of Hogwarts możecie podjąć odpowiadając na pytania quizowe na stronie J. K. Rowling  - Pottermore pod zakladką Sorting (potrzebna będzie rejestracja)

W przyszłych postach wyjawię Wam do którego z domów przydzielono mnie ;) 
Jak myślicie? Do którego pasuję? :) 

7 comments:

  1. Maskotka jest KAPITALNA! Dziub cudnie zdobi. Mam kruka z metaloplastyki. Bardzo udana figura. Uwielbiam te ptaszki również w naturze :-))) Są takie... perwersyjnie urodziwe :-))))

    ReplyDelete
  2. Ja również jestem zapaloną potteromaniaczką. Kruk jest świetny:)

    ReplyDelete
  3. Rewelacyjne ptaszysko! Ma charakter!

    ReplyDelete
  4. Nie znam się na Harrym P. jednak kruk spodobał mi się bardzo! Dziergaj, dziergaj i twórz takie zwierzaki. Pozdrawiam z promieniami słońca:))

    ReplyDelete
  5. Fantastyczny kruk! Dziób ekstra się prezentuje.
    Ciekawa jestem kolejnych zwierzaków.

    ReplyDelete
  6. Prześliczny wyszedł. Brawo!!!

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)