What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Friday, July 24, 2015

Zakupy książkowe czyli to co tygryski lubią najbardziej :P

Mam to szczęście, że weszłam ostatnio w posiadanie kilku nowych książek hafciarskich. Odczekałam aż zamówienia pospływają z netu, obfociłam i teraz czas na prezentację ;) Może przyda się komuś, kto chciałby sprawić sobie którąś z tych książek. Może coś Was zainspiruje albo skusi. Moda na kupowanie francuskich książek hafciarskich chyba się upowszechnia dzięki piszących o nim bloggerkom, obecności zagranicznych sklepów internetowych, które wysyłają na cały świat oraz importowi zachodnich towarów do Polski. Oby tak dalej bo nasz polski rynek książkowy jest nadal ubogi w tego typu książkowe pozycje. A myślę, że wiele hafciarek z chęcią by po nie sięgnęło. 


Z serii małych książeczek wydawnictwa Mango Pratique zakupiłam do kolekcji kolejne dwie:

  Histoires de chats
Sophie Hélène

i 

Signes du zodiaque 
Marie-Anne Réthoret-Mélin


No to lecimy :) 
Post byłby masakrycznie długi ze względu na ilość zdjęć stąd poukładałam zdjęcia w foto-kolaże :) Nie zawsze jestem w stanie pokazać Wam każdy jeden schemat z książki ale na podstawie kilku charakterystycznych możecie ogarnąć jaki jest klimat książki :)
W książeczce z kotami znajdziecie miedzy innymi takie hafty:


Typowe dla książeczek hafciarskich Mango Pratique jest to, że jest tam mix tematycznych motywów w różnych stylach i kolorach i zawsze można znaleźć coś dla siebie. To jest coś co zawsze mi się u nich podoba. Można wyszyć cały projekt albo pojedynczy wzorek. Kolorowo albo monochromatycznie.
Bardzo podoba mi się ten prosty obrazek z czerwonym kotem co namotał wełnę - prosty ale z charakterem :) oraz Koci Superman z turbo-odrzutem :) Zawsze wywołuje uśmiech na mojej twarzy. Taki pozytywny akcent. Muszę go sobie wyhafcic. 

Koty biegające, skaczące, leżące, śpiące... Koty w wersji rysunkowej, w klimacie japońskim typu Hello Kitty, jakie tylko chcecie :)


W książeczce zodiakalnej oprócz samych znaków zodiaku w różnych stylizacjach znajdziecie również motywy astralne. Z horoskopów co prawda już dawno wyrosłam ale takie stylizowane słońca i księżyce zawsze mi się podobały. Taki astronomiczny klimat :) Fajne są również te astrologiczne zakładki. Byłyby idealnym prezentem dla czytelnika.


Najbardziej z tych kosmicznych motywów przypadł mi do gustu ten oto projekt z planetami na ciemnym tle. Marzę by taki wykonać. Mogłabym go podarować mojemu tż-towi, do jego pokoju. Tż jest ukierunkowany zawodowo i hobbystycznie na naukowe tematy więc myślę, że chciałby mieć coś takiego u siebie na ścianie :) Granatowe tło idealnie oddaje ten kopernikowski klimat :)
A co powiecie na gwiezdne biscornu? Out of this world! :)


No i to co lubię. Sama esencja  - słońca, księżyce, planety, fazy księżyca...


Jedziemy dalej ;)
Oto książeczka, której znalezienie i zakup sprawiły mi ogromną radość. Od razu stała się jedną z moich ulubionych hafciarskich książek ze względu na piękne alpejskie projekty. Podoba mi się w niej każdy jeden projekt.

La montagne : Et les alpages à broder au point de croix
Sophie Hélène


Pamiętacie może kiedy pisałam o samplerowych zestawach do haftowania z sylwetkami Evy Rosenstand - klik! Te są bardzo podobne stylem :) Ogromnie mi się podobają, szczególnie projekty na obrazy. Przypominają mi troche wycinanki łowickie. Każdy z samplerów ma jakiś motyw centralny np serce albo motyw roślinny wokół którego rozbudowany jest sampler. Zauważcie też charakterystyczne elementy krajobrazu: alpejskie ścieżki i duuuuzo krów :)



Geniusz tych folkowych projektów tkwi w samej stylistyce i prostocie. Używa się do nich minimalną ilość kolorów. Backstitch'e albo minimalne albo brak. Szczegóły uzyskuje się jedynie samymi krzyżykami. Co powiecie na ten podłużny folkowy w połowie monochromatyczny a w połowie wielokolorowy sampler? Albo alpejski tryptyk w chłodnych niebieskościach?


Coś do kuchni :) Słoiki sa super, nie?



Podobnie jak biało-niebieski shadow box :) Chcę taki! :P


Coś na stół - bieżnik no i oczywiście folkowe serca :) Bez nich nie uda się żadna klimatyczna książka.


Powiem Wam, że bardzo często sięgam po tę książkę :P chociażby dla samej radości przeglądania, wybierania i nacieszania oczu. Oczyma wyobraźni już planuję, wybieram nitki i materiały, co i kiedy wyszyję :D Robicie też tak?

Kolejna pozycja, tym razem świateczna, "wielocraftowa" to

Ländlicher Weihnachtstraum: Dekorationen für drinnen und draußen
autor najwyraźniej anonimowy ;)
wydawnictwo: Topp


W książce jest wiele projektów z różnych dziedzin rękodzieła - wycinanie w drewnie, szycie, układanie wieńców, bukietów, aranżacje świąteczne na stół i do ogrodu, wykonywanie ozdób, przepisy na ciastka i chutney oraz oczywiście coś robótkowego :)
Pokazuję wybrane przeze mnie projekty:



Spodobała mi się bardzo ta szydełkowa poszewka na poduchę. Rustykalne barwy, biała obwódka i guziczki w postaci Edelweiss czyli Szarotki - symbolu roślinności alpejskiej. 
Do wyhafcenia są też różne obrusy i serwetki:


Coś do ozdoby domu i na prezent:
(kto by nie chciał otrzymać taki ładny hafcony woreczek pełen aromatycznych ciastek albo choineczki?)


no i oczywiście najlepszy wg mnie projekt :D


Jesteście jeszcze? :P 

Kolejny zakup to 2 książki francuskie z duuuuużą ilością hafciarskich i krawieckich motywów :)

Mon atelier perles & point de croix
Françoise Luthier-Dieuzaide


Jest to nieduża  książka w typowo francuskim stylu. Takie oto projekty znajdziecie:


Igielniki i wszelkie ozdobnie haftowane pokrowce to specjalność francuska.


Podobnie jak wszelkie wieszadła ścienne. W projektach wykorzystana jest spora ilość dodatków: koraliki, guziczki, charms'y, kawałki muliny etc. Dodaje to tekstury i interesowności projektom. 


Bardzo mi się podobają takie ścienne haftowane kolekcje, idealne do pracowni. Marzą mi się takowe :) Ot chociażby taki zosobistym akcentem: drewnianym przybornikiem na nici i... kotem. Mam oba! :) O swoim drewnianym przyborniku pisałam TU a kota znacie ze zdjęć ;)


Dobra tkanina do projektu to pół sukesu. Tylko gdzie znaleźć taką szpulkową?


A co powiecie na własnoręcznie wyszyty leksykon haftów? Na przykład tych ulubionych?


Każdy typ haftu pod własną nazwą.  Przyznam, że osobiście wolałabym angielskie nazwy. Trzeba by się pobawić w tłumaczenie albo wyhafić własne :)


Bardzo podoba mi się również ten sampler poniżej. Tyle atrakcyjnych szczegółów no i kolejny... kot! Zauważyliście, że kot jest ulubionym zwierzęciem crafterów? :)


Piękna krawiecka poducha, w sam raz do mojej przyszłej pracowni ;)


I kolejna piękna książka, którą przyznam kupiłam dzięki prezentacji blogowej Iwony. Miałam ją na liście życzen na Amazonie od dłuższego czasu ale Iwonowy post przekonał mnie ostatecznie, że tą właśnie chcę :D Jest w niej prawdziwe bogactwo hafciarskich motywów :)


Ma mercerie au point de croix
Marie-Anne Réthoret-Mélin




Popatrzcie tylko na te tematyczne kolekcje samplerów: nożyczki, szpulki, szydełka, motki, bobinki, guziki, igły...


Bobinki i szpulki szczególnie mnie oczarowały. Fajnie byłoby powyszywać te samplery zgodne z zainteresowaniami. Jest też trochę czerwoności do wyszycia jak przystało na porządną francuską książkę ;)


I znowu drewniane przyborniki do spółki z kotami :) Mówię Wam, coś w tym jest! ;)


A oto jak wyglądają niektóre z haftów po ukończeniu:




Piekny jest również ten sampler :) Marzenie każdej krawcowej :)


I hafcik z pasmanterią w wersji rouge i kolorowej :)


A na koniec sugestie przyszłych nowych zakupów :D


Miłego weekendu wszystkim. Dzięki za pozostawione słowo :) 
Pozdrawiam. 
Titania.

28 comments:

  1. Obejrzalam wszystko i najlepsze sa szpilki ozdobione haftem! Zwlaszcza, ze od kilku tygodni o czyms takim mysle:D
    Wzory fajne, ale takie ksiazki nie dla mnie, bo nie wladam jezykiem francuskim, a szkoda byloby mi kupic ksiazke z ktorej ani slowa nie zrozumiem:(
    Milego macania! I ciekawa jestem za co sie najpierw wezmiesz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miałabym ochote rzucić się na projekty alpejskie bo mnie oczarowały ale mam teraz ruskie babuszki na tamborku i letni sampler zaczęty zeszłego lata wiec muszę się wstrzymać z nowymi projektami :) no chyba, ze nie wytrzymam i zacznę chociaż jakiś malutki hafcik

      ja tez nie znam francuskiego ale mi to nie przeszkadza, część można się domyśleć po słowach z ang, poza tym zawsze jest słownik i google translate :P
      a do odczytania haftowych wzorów nie potrzeba znajomosci jezyka

      Delete
  2. Świetne książki, moje serce oczywiście podbiła kocia książka :o)

    ReplyDelete
  3. Wzbogaciłaś się o cudowny stosik! Haftami folkowymi jestem zachwycona!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki :) uwielbiam wszelkie książki i gazetki z folkowymi projektami :)

      Delete
  4. Aż mam ochotę rzucić się na te wszystkie książki. Twój wpis jak zawsze zapala mnie do działania.

    ReplyDelete
    Replies
    1. miło jest kogoś zainspirować, zachęcić do czegoś :)
      ile wielkich pomysłów rodzi się nieraz z wzajemnej obserwacji :)
      jak dobrze, że są sąsiedzkie blogi :D

      Delete
  5. Cudowne zakupy zrobiłaś - kocia książka jest rewelacyjna.
    Pozdrawiam upalnie :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki :)
      Ela, zarówno Zweigart jak i wydawnictwo Mango mają w swoim asortymencie książeczki z kotami :)

      Delete
  6. Tytuł posta trafiony w dziesiątkę:)
    Dzięki za prezentację książek. "Mon atalier" mam, ale bardzo ciekawymi dla mnie pozycjami wydają mi się "Ma montagne" i "Ma mercerie". Raczej się skuszę:) Jeszcze raz dzięki za fotki!

    ReplyDelete
    Replies
    1. a już miałam zmienić tytuł posta bo mi się wydawał zbyt dziecinny :P
      chyba mamy już sporo wspólnych książek, co? :)
      teraz czekam na Twoje zakupy :P

      Delete
  7. Ja uwielbiam takie notki o książach bo przynajmniej mogę poznać książkę nie z byle jakiego najczęściej opisu w księgarni :) aaaaaaahhhh gdyby tak meć trochę więcej luźnej gotówki to chyba by mi półek zabrakło :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. cieszę się, że post się przydał komuś, przynajmniej wielogodzinne siedzenie nad edytowaniem zdjęć i pisaniem posta nie poszło na marne
      fakt, lepiej można przyjrzeć się i ocenić książkę z takiego blogowego opisu niż z lakonicznej notki w sklepie internetowym :)

      Delete
  8. Świetne książki! Dużo w nich ciekawych propozycji. Gratuluję udanych zakupów:)

    ReplyDelete
  9. Piękne pozycje,zwłaszcza te alpejskie i francuskie hafciarskie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wzorki alpejskie to moje nowe zainteresowanie :)

      Delete
  10. W piękne książki się obkupiłaś:) Ja zamiast haftować to bym siedziała i oglądała te książki;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja czasami tak robię ha ha
      lubię się na nie pogapić :)

      Delete
  11. Uwielbiam takie posty ! Nie pytaj, czy nie nudzisz - nie ma takiej opcji, oglądamy z zapartym tchem ! Bardzo się cieszę, że dzięki mojemu wpisowi kupiłaś książkę "pasmanteryjną" , ja nadal trwam w zachwycie:) Myślę ze też skorzystam z Twoich podpowiedzi, szczególnie kusi mnie "Mon atelier" i książeczka z wzorami kocimi...
    Tak, cudnie jest, że dzięki coraz lepiej zaopatrzonym polskim sklepom, amazonowi itp. możemy naprawdę kupić to co nam się podoba!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jak już kupisz swoje to pochwal się nimi koniecznie :)
      jak widać wzajemnie się inspirujemy książkowo

      Delete
  12. Wspaniałe nabytki...teraz tylko trzeba zacząć działać :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. przy takim wyborze czasami mam problem ze zdecydowaniem się ;P

      Delete
  13. Te z kotami są cudowne! I szyciowe! Szczególnie duży sampler i poducha :)

    ReplyDelete
  14. Ale nakupiłaś tych książek i po tym co nam pokazałaś w każdej znalazłabym coś dla siebie :).

    Oj tak tych marzeń hafciarskich też mam wiele. Szkoda tylko, że doba jest tak krótka, a krzyżyki tak wolno się robią ...

    Zauważyłam, że jest dużo kotów na wzorach. Parę razy już mi się spodobały pewne obrazki, a nie koniecznie ten zwierzak mi na nich pasował ;).

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)