What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Monday, September 22, 2014

Książkowy zastrzyk czyli francuskie zakupy

Uwaga, mocno chwalipiętowski post :P W ostatnich tygodniach doładowałam się książkowo i to tak całkowicie, totalnie :) - zafundowałam sobie "fhancuskie" zakupy. Odczekałam ze 3 tygodnie aż pospływają do mnie wszystkie książkowe przesyłki aby ująć wszystko tematycznie pod jednym postem :)  I... voile! Gotowe do pokazania :)

Uwaga, post z dużą ilością zdjęć!



Jedną z korzyści pisania bloga jest nie tylko poznawanie innych blogerów ale możliwość podejrzenia co nowego piszczy w craftowym światku. Dzięki Edycie z bloga Moje Hand-Made dowiedziałam się, że istnieje takowa oto cudna książka z literami do wyhaftowania:

Monique Lyonnet 
Grandes lettres au point de croix


Przyznaję, że jak tylko zobaczyłam u Edyty co takiego ona zawiera, od razu wiedziałam, że kopia tej pięknej książki MUSI trafić również do mnie. (Edyta, dzięki!) Książka zawiera fotografie projektów oraz w dużej kieszeni po lewej znajdują się wzory wydrukowane na dużych płachtach papieru.


Każdy alfabet w innym stylu i na odzielnym arkuszu. Wszystko takie nowe, świeże, aż szkoda napoczynać :P


Kto mnie już zna, będzie wiedział, że alfabet w skandynawskim stylu był motywem nr 1 kupienia tej książki :) oprócz literek są tam jeszcze dodatkowe motywy do wyhafcenia :) Ogrrrromnie mi się podoba!


Drugi powód kupienia książki to ten cudny wzorek argyle dla którego również straciłam serce :) Często widoczny na swetrach i skarpetkach.


I trzeci główny powód to moja ulubiona kratka gingham :)


Ale oczywiście książka zawiera o wiele więcej atrakcyjnych propozycji. Oto kilka fotek z wnętrza książki:


alfabety są w przeróżnych stylach, od pasków, poprzez zygzaki do kratek, różne wiarianty i tekstury


 jest też wisienkowy alfabet:


i gruszkowo-jabłkowy :) ummm, soczyście i na lato!






I jak Wam się podoba? :) Bez wątpienia, ta książka będzie oczkiem w mojej craftowej biblioteczce :) 

Jedziemy dalej :P 
Edytka zakupiła sobie piękny zestaw Voyages od Mango Pratique w skład którego wchodzi kilka tematycznych książeczek i zestaw muliny. Koszt całego zestawu jest dosyć duży żeby kupować całość biorąc pod uwagę fakt, że mnie interesowały głównie tylko dwie książeczki z tego zestawu - książeczka z motywami skandynawskimi (no ba!) i folkowe motywy z Rosji :) Na francuskim amazonie udało mi sie zakupić te książeczki pojedyńczo! Hurrrra!


No to skoro już dowiedziałam się, że książeczki z seri Mango sprzedawane są odzielnie i jest ich o wiele więcej, nie mogło się skończyć tylko na dwóch! :P Nieco później zamówiłam "wspomnienia z gór", "magiczne święta" oraz książeczki z serii kolorystycznej: "czerwoną" i "naturalną". Każda jedna mnie zachwyciła swoim wyborem motywów.


Jesteście ciekawi co można znaleźć w tych książeczkach? Prosze bardzo, oto przykładowe fotki dla Was:
W skandynawskiej książeczce znajdziecie między innymi takie wzorki:

typowe motywy skandynawskie: gwiazdki, śnieżynki, renifery, serca, koniki Dala, ludowe ptaki, kulturowe motywy z państ skandynawskich, postacie z duńskich bajek Andersena, motywy wikingów, skandynawskie chaty, zimowe sceny, piernikowe wzorki, bordery wszelkiego typu, dużo stylizowanych motywów z zimnej północy. Dla mnie bajka! :D









W "rosyjskiej" książeczce:
 przecudne folkowe motywy kwiatowe, podobne to tych z naszego Łowicza. Uwielbiam takie wzory!


cudne babuszki, matrioszki z których słynie Rosja na cały świat:


Sampler z rosyjskim alfabetem i ciekawymi motywami :)


elementy kulturowe: taniec kozacki, balet, ludowe stroje, prawosławne cerkwie, Moskwa...



sanie, kulig, kolej transyberyjska...


i Boże Narodzenie w wersji Russian :)


W "naturalnej" książeczce znajdziecie mix różnych motywów, które można wyszyć w ekologicznych kolorach:


Trudno sprecyzować z jakich kategorii są poszczególne motywy bo jest tu wszystkiego po trochu. Mnie najbardziej przypadły go gustu sceny zimowe i króliczki :)


"Czerwona" książeczka to oczywiście zbiorek z motywami w czerwieni :) Wg mnie również świetny wybór, te książeczki zdeycowanie zapełnią Wam czas wolny na lata!



W książeczce "wspomnienia z gór" znajdziecie wszystko co kojarzy Wam się z górami, Szwajcarią i Francją. Dużo motywów typowo alpejskich - drewniane chaty, leśna flora i fauna, krowy z dzwonkami, francuskie sery, choinkowe wieńce, zimowe sporty no i trochę motywów "skandynawsko-podobnych" - swetry, czapki, rękawiczki :) Intuicja mnie nie zawiodła, wiedziałam, że w tej książeczce również znajdę to czego szukam.



I w książeczce świątecznej oto między innymi takie motywy:



W rzeczywistości motywów jest o wiele więcej, zdjęcia to tylko przedsmak tego co czeka po otwarciu :) Naprawdę jest w czym wybierać. 
Chyba nie trzeba dodawać, że jestem ogromnie szczęśliwa mając te książeczki u siebie na półce. Z wielką przyjemnością przeglądam je raz po raz i nacieszam oczy bogactwem wzorów. Francuzi mają zdecydowanie talent to projektowania hafciarskich wzorów, nieprawdaż? :)

8 comments:

  1. Wszystkie piękne! Miłego wtorku :)

    ReplyDelete
  2. Śliczne. Skandynawska i rosyjska chyba najlepsze. Aż skręca z zazdrości ;) a tak serio wspaniałe zakupy. Mam nadzieję, że wkrótce pochwalisz się wyszytymi motywami z tych książek.

    ReplyDelete
  3. Ale wspaniałe książkowe szaleństwo!!!
    "Voyages" podejrzane u Edyty już kupiłam, ta z dużymi literami "za mną chodzi", chyba się nie oprę :)
    A jak zobaczyłam te inne małe książeczki, które można kupić pojedynczo, to chyba jestem na straconej pozycji.. ech :)
    Dzięki za tak ciekawy post !

    ReplyDelete
  4. Hi , hi no nieźle:) Czasem ja na coś zachoruję oglądając Twoje zakupy i widzę, że Ty również oglądając moje chorujesz:) Świetne zakupy! Książka z literkami jest odlotowa! Te małe też fajne, choć okładki nie do końca przekonują. Środek jest bardziej obiecujący. Dzięki za prezentację!

    ReplyDelete
  5. Ale dozujesz napięcie - po pokazaniu okładek już myślałam,że środka nie zaprezentujesz :P Rzeczywiście pod niepozorną oprawą świetna zawartość. Chyba miałabym problem z wyborem najlepszej.

    ReplyDelete
  6. Kurcze czemu PL wydawnictwa są tak denne, nie wiele jest fajnych książek dla rękodzielnych ;/ na PL rynku... A przedruki z zagranicy są cholernie drogie... wwrrrr

    ReplyDelete
  7. Dobrze wiedzieć, że te małe książeczki są dostępne nie tylko w zestawach. Szkoda, że nie umiem się posługiwać biegle amazonem czy ebayem :/
    A te motywy skandynawskie, a te alpejskie... Wszystko mi się podoba :)

    ReplyDelete
  8. Śliczne wzory, jest w czym wybierać. Pozdrawiam.

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)