What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, June 29, 2014

Felicity Hall: Stitch Alphabets & Numbers

Witam. Trochę mnie tu nie było. Ale to głównie dlatego, że musiałam odłożyć róbotkowanie na bok bo przygotowywałam się do egzaminu. Egzamin zdałam i teraz z przyjemnością powracam do kolorowego świata włóczek, mulin, szydełek i drutów. 
W międzyczasie nie zapomniałam jednak o książkowych zakupach :) a ja tak kocham posiadać książkowe nowości. Oto nowy nabytek do mojej craftowej biblioteki:  na rynku brytyjskim pojawiła się książka znanej w hafciarskich kręgach projektantki wzorów krzyżykowych i needlepoint'u Felicity Hall  

Stitch Alphabets & Numbers. 120 contemporary designs for cross stitch and needlepoint.


Wspominałam już kiedyś, że jestem fanką wszelkich literowych design'ów. Równie mocno uwielbiam też cyrkową czcionkę oraz stylistykę retro. Alfabety Felicity Hall idealnie oddają ten klimat. Oto jakie style liter i cyfr znajdziecie w jej książce.


Poduchy z inicjałami, klocki z literami :) Wszystko takie barwne, rzucajace się w oczy...




A z tyłu na okładce książki: rekomendacje innych książek a wśród nich moja książka w literkami robionymi na drutach :) 


W sklepie online Stitchdirect wyszukałam dostępne jeszcze w sprzedaży archiwalne numery magazynu New Stitches. Normalnie nie zawracałabym sobie nimi głowy gdyby nie to, że w obu doszukałam się projektów o tematyce skandynawskiej :)


Oto co najbardziej wpadło mi w oko w tych gazetkach:
Bardzo podoba mi się ta bombka świateczna, taka pozytywnie kolorowa :)


Kolorowe rybki - od dawna uwielbiam tematykę marynistyczną :) Idealne jako obrazki na ściane albo motywy do kartek. 


Coś świątecznego, coś małego, coś szybkiego :)


Bardzo, bardzo, bardzo podoba mi sie ta kolekcja hardangerowych kartek o niezwykle trafnej skandynawsko brzmiacej nazwie Winter Solstice. Marzę aby taką zrobić. Te wzorki od razu przywołuja na myśl zimne dni przesilenia zimowego, które dla ludów zimnej północy miały szczególne znaczenie rytualne. Kolor płótna, połyskliwe srebne kartki i wzorki snieżynek sprawiły, że zatęskniłam już za projektami zimowymi. Na dzień dzisiejszy hardangera nie umiem ale to kolejny powód aby spróbować coś nowego.


Wessex Bands - ciekawe wzorki z ludowym akcentem aby ozdobić zwykły ręcznik :)


W drugim numerze NS dużo skandynawskich projektów! :DDDD


Zdecydowanymi hitem są tu koniki Dala!



Spodobały mi się również te wzorki:


oraz płotno w wzorek gingham! Cudny! Kolejny projekt hardangerowy :)


Coś ciekawego dla robiących biżuterię z koralików. Te koralikowe gwiazki są urocze :)


No i mały rarytasek na koniec: kartki "sweterkowe" z motywami fair isle - coś co uwielbiam!


Tyle na dziś. Przygotowuję się teraz do kolejnego egzaminu w sierpniu ale w miedzyczasie i tak wyszywam mini hafciki na tagi do prezentów - freebie z najnowszego wydania Cross Stitcher'a. Coś małego i niezobowiązującego zawsze da się przemycić pomiędzy jedną książką a drugą.

Pozdrawiam. Miłej niedzieli!

8 comments:

  1. Kisss na przywitanie
    Wzory super i ile możliwości ,
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. Gratuluję zdanego egzaminu :) Kolejny krok do przodu :) U nas wczoraj ogłaszali wyniki matur... Młodzi się nie popisali, zwłaszcza z matematyki... Ale cóż, zachciało się reformy, są efekty. Mieliśmy świetny system edukacji, to go tak spaprali.

    ReplyDelete
  3. Trzymam kciuki za Twoje egzaminy :) Ten świąteczny design szalenie mi się podoba - takie misterne białe listeczki i wesołe kolory - cudo :)

    ReplyDelete
  4. Gratuluję zdanego egzaminu i trzymam kciuki za kolejny :)
    Propozycje gazetkowe świetne - podobają mi się te wzorki świąteczne i sweterkowe.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    ReplyDelete
  5. Ja też gratuluję zdanego egzaminu i trzymam kciuki za następny!
    Książka bardzo fajna i jak będę miała okazję to pewnie kupię:)
    Gazetki też niczego sobie a zwłaszcza koniki Dala i sweterkowe kartki:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znalazłam i kupiłam!
      Teraz uzbrajam się w cierpliwość i czekam na przesyłkę:)
      Dzięki za zdjęcia!

      Delete
  6. Oczy wychodzą na wierzch po prostu, tyle cudownych projektów. Będzie co oglądać na blogu ;)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)