What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Sunday, May 17, 2020

Niedźwiadki NHS heroes

Pisałam Wam poprzednio o tym jak ludzie w UK reagują na koronawirusa, dziś kolejna część w tym temacie. O dziwo,  znienawidzona przez wszystkich pandemia zaiskrzyła iskrę kreatywności w uwięzionych w domu ludziach i dzięki temu powstały nowe fajne twory szydełkowe dostepne w internecie. 
Autorka strony Yarn It, Darn It stworzyła takiego oto szydełkowego miśka stylizowanego na doktora w masce chirurgicznej. Chyba sama nie przypuszczała, że jego popularność wzrośnie do tego stopnia, że miś stanie się gwiazda facebookowych grup szydełkowych. Dziergające babeczki szybko podchywciły ten trend i facebook zalała masa covid'owych niedźwiadków :) Możecie je podziwiać w grupie Yarn It Darn it na facebooku, gdzie ludzie wstawiają zdjęcia zrobionych przez siebie misiów. Wzór jest darmowy, można go pobrać z oryginalnej strony autorki. I tak z misia lekarza zrobiły się misie pielegniarki, misie opiekunki, misie listonoszki, policjanci, sprzedawcy z marketów, nauczyciele a nawet operatorzy śmieciarek i wiele innych grup społecznych ;) jednym słowem - key workers

Najprawdopodobniej ominęłaby mnie ta miśkowa fala gdyby nie to, że zostałam poproszona o wykonanie takiego misia przez znajomą znajomej :) I tym sposobem powstał taki oto miś - care worker.


Został wykonany dla córki znajomej znajomej :) która pracuje właśnie jako opiekunka osób starszych. Kolor misia odpowiada kolorowi uniformu jaki ma dziewczyna i został wybrany przez jej mamę. Klient nasz pan, wiecie sami...


Nie mam zbyt wielu zdjęć tego misia. Pyknełam dwa główne zanim misiek poleciał w świat. Poniżej foto podczas wykonywania maskotki:


Zamiast wyszywanych oczu dałam mu te typowe lalkowe z plastiku. Dorobiłam też brwi bo bez nich wydawało mi sie łyso. Jako dodatek przyszyłam czerwony serduszkowy guzik. Z tego co wiem, miś się spodobał właścicielce. 


Jest to prosta maskotka na której jest okazja potrenować wyszywanie części twarzy :) Dopiero raczkuję pod tym względem i jeszcze wiele muszę się nauczyć. Te misie trakuję jako poligon doświadczalny mojego haftowania :)

Po jednym miśku nastąpiły prośby o nastepne :) Tato poprosił o własnego, chce go do samochodu :)


I tak powstała kolejna para. Tym razem postawiłam na błękit szpitala i pielęgniarski róż :D


Z większą pewnością siebie zaczęłam modyfikować lekko wzór. Dałam misiom białe rękawiczki.


Ramiona nie przyszywałam jak do tej pory, ale wrobiłam je szydełkiem w ostatni rząd niebieskiego koloru. Chyba nikt nie lubi zszywania maskotek.


Twarze w całościwyszywane, postawiłam na oczy z dodatkiem białego. Fajnie to wygląda i dodaje im głębi.


Przy różowym postanowiłam poeksperymentować z dłuższym typowo niedźwiedzim nosem.  Wiekszy nos wymaga jednak większej maseczki i tu musiałam przerobić tą ze wzoru. 


Na koniec wyszydełkowałam małe serduszka dla obu. Chyba nie jest źle, co? :P


Różowy i niebieski miś są już w drodze do kraju. Z niebieskiego ucieszy sie tato, z różowego córka przyjaciółki. 

Tyle na dziś. Dzięki tym co tu zajrzą i pozostawią po sobie jakiś ślad :)

9 comments:

  1. Rewelacyjne misie!bardzo na czasie jestem nimi oczarowana.

    ReplyDelete
  2. Ale ekstra misie, brawa wielkie dla Ciebie za ich wykonanie :)

    ReplyDelete
  3. Wszystkie świetne! Ale ten z iście niedźwiedzią mordką, po Twojej modyfikacji, najbardziej mi się podoba :-)
    Pozdrawiam i trzymaj się zdrowo :-)

    ReplyDelete
  4. Świetne są te Twoje misie!
    pozdrawiam :-)

    ReplyDelete
  5. Świetne misie.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    ReplyDelete
  6. Cudne misie! Szalenie podobają mi się te z haftowanymi oczami, aż szkoda że sama nie potrafię szydełkować. Najpiekniejszy ten niebieski 😍

    ReplyDelete
  7. Widziałam je już gdzieś, od razu byłam nimi zachwycona. Są fantastyczne!!!

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)