What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Saturday, November 18, 2017

Post zakupowy ;) Koty, skrzaty i Prym Ergonomics.

Dawno nie było u mnie postu zakupowego więc trzeba szybko nadrobić te zaległości :P Dla wielu bloggerów jest to temat wielce przyjemny do opisania bo każdy / każda z nas lubi podarować sobie coś pięknego, coś co sprawi nam dużo radości i jest przyjemne dla oka. No i oczywiście miło jest pochwalić się tym przed czytelnikami. Dla mnie najprzyjemniejszym aspektem zakupów jest możliwość wyłowienia czegoś oryginalnego, czegoś co wyróżnia się, coś co ma osobowość oraz zaprezentowanie Wam nowinek z craftowego świata. Może ktoś się zainspiruje, może ktoś będzie chciał spróbować nowości... po to właśnie jest ten post :)

We wrześniu zakupiłam sobie zestaw 3 metalowych puszek - mam totalnego świra na punkcie zbierania ładnych metalowych pudełek ale kiedy u Nancy Nicholson - hafciarskiego guru - zobaczyłam ten zestaw to po prostu przepadłam z kretesem. Te cudownie folkowe koty musiały trafić do mnie! 


Zestaw zawiera 3 pudełka w 3 różnych rozmiarach i głębokościach :) Pudełka można również zakupić osobno. 


Dodatkowo przy zakupie 3 pudełek Nancy Nicholson dodaje dodatek w postaci kawałku płótna zwiniętego w rulon, muliny, igły, filcu oraz instrukcji jak wykonać scissor fob - zawieszkę na nożyczki. 




Kolory pudełek i wzory są niesamowite, do tego embossowane dając efekt szycia nitką. Te koty mogą śmiało rywalizować z kotami Laurel Burch. 


Styl Nancy Nicholson jest bogaty w szczegóły, mocno folkowy, charakterystyczny i łatwo rozpoznawalny. Zajrzyjcie koniecznie na jej stronę - można tam zakupić jej książkę z wzorami i zestawy do haftowania. 


Nawet kocie pazurki są "stylowe" :D


Kocham takie folkowe zdobnictwo!



A tak wyglądają puszki co do głębokości, względem siebie:


Oczywiście "wprowadziłam się" już i w pudełkach trzymam różne szyciowe "skarby" :) Na stole przy którym pracuję, cieszą moje oko podczas tworzenia.

Zaraz po pudełkach przybyły do mnie nowe drutki - Prym Ergonomics - niemiecka nowość na rynku dziewiarskim. Przyznam, że zdecydowanie uwiodła mnie ta mistrzowsko zrobiona reklama :) W zwięzły sposób opowiada o ewolucji rzemiosła dziewiarskiego od czasów starożytnych aż po teraźniejszość.

            

A że ja lubię nowości, to postanowiłam wypróbować te futurystyczne Prym Ergonomics :) Razem z zamówieniem nowych kłębuszków bawełny Lerke zamówiłam sobie też na próbę 2 pary - zestaw drutów skarpetkowych (dpn) oraz druty klasyczne, proste. 


Druty proste są 40 cm długości, rozmiar 4,0 mm. Druty dpn zamówiłam w małym rozmiarze, bo tego mi brakowało najbardziej - 2.5 mm. 


W wyglądzie druty są fajne, takie białe, nowoczesne, lekkie i przyjemne w dotyku. Zrobione nie z metalu ale jakiegoś syntetycznego tworzywa o pewnej giętkości. Poniżej widać wyraźnie ich nietypowe "patentowe" końcówki w postaci kropelek wody. Rzeczywiście łatwiej jest nabierać nimi wełnę i wkłuwać się w oczka. Mała rzecz a jednak ważna.


Fajnym szczegółem są również clickheads - końcówki drutów, które działają nie tylko jako stopery by nabrane oczka nie spadały ale również jako sposób złączenie ze soba dwóch drutów dla łatwości ich przechowywania. Dla mnie idealne bo typowym pytaniem jakie zadaję sobie kiedy siadam do robótkowania jest: "a gdzie jest drugi drut?"


Poniżej porównanie końcówek pomiędzy KnitPro Karbonz (jedne z moich ulubionych drutów, pisałam o nich kiedyś wcześniej - klik!)


Opakowanie bardzo przyjemne, ładne, estetyczne. Podkreśla nowe atuty produktu. W asortymencie firmy Prym  w serii Ergonomics są druty proste, obustronne (dpn) oraz żyłkowe.


A tu już pierwsze próby z włóczką na  drutach dpn.


Oraz na drutach prostych. Przełożyłam oczka na nowe druty aby spróbować jak się będzie nimi robiło.


Werdykt?  Daję 4.5 /5
Dlaczego 4.5? Ano, podobają mi się te druty ale mam małe "ale" co do giętkości drutów prostych. Chociaż producent twierdzi, że ich giętkość to atut, dla mnie jest to wadą. Przy dużej ilości oczek na drucie i urobionej już tkaninie, drut się wygina i dla mnie jest to niewygodne. Mam wrażenie, że drut nie daje mi stabilności. Moje oczka stają się wtedy nieregularne i cała uwaga się skupia nie na rytmicznym wykonywaniu regularnych oczek ale na utrzymaniu całego drutu obciążonego przez urobioną tkaninę. Druty Prym Ergonomics Dpn - sprawdzają mi się idealnie. Nie mam zastrzeżeń. Żyłkowych nie posiadam ale pewnie zamówię sobie kiedyś jakaś parę dla ciekawości. O ile drut jest krótki, tak jak w przypadku dpn czy żyłkowych to giętkość materiału z którego wykonanie są druty nie będzie problemem.

I ostatni zakup, a właściwie jest to mój "prezent świąteczny" od tż-ta :) Dwa zestawy DMC hafcikowe ze skrzatami :) podobały mi się od jakiegoś czasu i nareszcie się doczekałam własnych. Są takie... inne... skandynawsko "ascetyczne" w szczegółach a ja lubię takie nietypowe wzory ;-P
W domu skandynawskim Tomte - (z norweskiego: skrzaty) to konieczność.



Wzór jest bardzo prosty, żadnego backstitchu, tylko czysty kolor. Autorką tych wzorów jest Jerry Roupe ze Szwecji.  



inne wzory dostępne w tej serii:


I tyle na dziś. Dziękuję :)

Wracam do swojego dziergania. Zimowe wieczory są idealne na przygody z wełną :)

Pozdrawiam i dzięki tym którzy przychodzą tu i zostawiają ślad po sobie.

16 comments:

  1. Świetne zakupy ! Puszki są tak piękne, że trudno oderwać oczy, naprawdę cudowne wzornictwo... i z kotami w roli głównej, trudno się nie zakochać:)
    Bardzo podoba mi się reklama drutów, chyba kupię sobie takie skarpetkowe. Zestawy DMC z krasnalami bardzo oryginalne.
    Dzięki za post i prosimy o więcej :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bo nam drutów zawsze mało i mało... :P u mnie już się szufladka zapełnia drutami wszelkich rozmiarów i typów a tu nowości nadal kuszą...
      każda jedna para się przyda ;)

      Delete
  2. No, Kochana!! Zakupy genialne. Koty mnie powaliły!!! Druty z kropelkowymi końcówkami bardzo zainteresowały. Wszystko obłędne po prostu...

    ReplyDelete
  3. te kocie puszki zauroczyły mnie totalnie :)

    ReplyDelete
  4. Z pierwsza czescia wpisu zgadzam sie w 100%. Tez z podobnych powodow robilam kiedys takie wpisy zakupowo-sklepowe:) Teraz juz nie te sklepy, ale cos zakupowego tez musze napisac, bo w Nl tez mozna sporo do xxx kupic :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. W Holandii też można kupić sporo fajnych rzeczy, np wełnę czy stemple ;)

      Delete
  5. Dzięki za prezentację drutów. Zastanawiałam się, czy nie sprowadzić ich do sklepu. Raczej się wstrzymam. Myślę, że klientkom nie przypadnie do gustu ich miękkość.
    A puszki to sobie cudne zakupiłaś! Mega! Ja też wzięłabym wszystkie trzy:) Nie umiałabym się zdecydować którą kupić a którą nie:) Wszystkie są piękne i wyjątkowe.
    Skrzaty fajne, ale jakoś mnie nie urzekły.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Z tą giętkością to może być różnie. Dla jednych klientek będzie ok, innym będzie przeszkadzać. Może tym, co mają problemy z artretyzmem i bólem nadgarstka, lekkie, giętkie druty będą rozwiązaniem. Poza tym te druty sa bardzo ciche, w ogole ich nie słychać przy uzywaniu. W sumie to kwestia przyzwyczajenia się, pierwsze wrażenie jest dziwne, potem człowiek przestaje zauważać. Korzystam teraz z Prym dpn i już prawie nie zauważam tej giętkości.

      Dobry sklep będzie miał w ofercie różne towary wszelakiej maści i nowości rynkowe aby zachwycić swoją klientelę ;-P

      Delete
  6. Wspaniałe zakupy, a pudełeczka wyjątkowo piękne:) Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  7. Pudełeczka są cudne i na pierwszych zdjęciach myślałam, że niektóre elementy ma haftowane :).

    Pozostałe zakupy też super, a hafty rzeczywiście nie są typowe :).

    Aaa, przypomniało mi się, że kiedyś pytałaś się o serwetkę papierową. Miałam ją od mamy i jak u niej byłam, to zrobiłam zdjęcie ale chyba już je skasowałam ... Nie pamiętam firmy ale były kupione w Carrefourze :).

    ReplyDelete
  8. Wow rewelacyjne puszki...jakie te kotki są bajecznie kolorowe...śliczne, od razu milej i przyjemniej się robótkuje :)

    ReplyDelete
  9. Puszki genialne - kupiłabym tylko dla podziwiania ;)
    A druty wyglądają ciekawie,choć nie wiem, czy odważyłabym się je kupić i wypróbować :)

    ReplyDelete
  10. Uwielbiam takie zakupowe wpisy, zwłaszcza wpisy o nowościach. Zawsze się człowiek czegoś nowego dowie :)
    Druty jeszcze przede mną. Chyba w podstawówce i szkole średniej coś dziergałam, potrafiłam rękawiczki na pięciu drutach zrobić. Wtedy niestety nie było takich cudownych nitek i gadżetów jak dziś. Pruło się stare swetry i przerabiało jeszcze raz. Wpis o drutach zachowam sobie na przyszłość. Kto wie, może jak oślepnę i nie będę mogła wyszywać, wrócę właśnie do drutów.
    Puszki mega fantastyczne. Rewelacyjne. Cudowne. Piękne. Może kiedyś sobie takie sprawię :) Pozdrawiam Małgosia
    margoinitka.pl

    ReplyDelete
  11. zakupy - to co baby lubię najbardziej :)
    Kociaki puszkowe odjazdowe :)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)