What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Tuesday, February 21, 2017

Sprawy sercowe

Witajcie :) Z małym poślizgiem pokazuję to co wydłubałam w przedbiegu do lutowych Walentynek. Miałam ochotę na coś małego, prostego i niezobowiązującego :) magazyny craftowe o tej porze roku pełne są "miłosnych" projektów więc nic tylko przebierać. Zabawa resztkami włóczki zaowocowała 8 serduszkami w różnych kolorach i rozmiarze.


 Oraz płaskimi. Widać tu jak eksperymentowałam z kolorami, łączeniem włóczki...


Serca okazały się łatwe w wykonaniu więc dobrze się bawiłam przy ich szydełkowaniu.


Każde z nich robi się na inny sposób. Podłużne serca robi się wykonując najpierw dwa "garby" a następnie łączy się je i szydełkuje dół stopniowo zwężając. Małe serca robi się na odwrót: zaczyna się od koniuszka, rozbudowuje w górę a następnie na pewnym etapie łączy się przód z tyłem aby utworzyć sercowe zakola. Płaskie serca przypominają granny squares - robi się je szydełkując środek i rozbudowuje na boki.


Każdy szydełkowy projekt to dla mnie powtórka z tego co już umiem plus zawsze uczę się czegoś nowego - jakies nowe "słupki", nowe techniki, nowe łączenia, wzory. Moja szydełkowa wiedza w całości pochodzi z książek i magazynów. Nikt mi jej nie przekazał w domu. Jestem samoukiem i nadal się uczę.

Wzór na małe serduszka wzięłam z magazynu Knitting and Crochet wydanie March 2017


Płaskie serce było motywem na notes i pochodzi z Simply Crochet nr 53.


A natomiast wzór na podłużne serca wzięłam magazynu Crochet Now nr 10 - seria tzw stashbusters - czyli małe projekty, który pozwalają na zużycie włóczkowych resztek. Bardzo podoba mi się ten pomysł na publikowanie takich projektów.




Jeszcze nie zdecydowałam ostatecznie jak wykorzystać te serca - podoczepiać im sznurki i zrobić jako zawieszki na choinkę? Utworzyć z nich girlandę? A może po prostu zostaną jako luźna dekoracja do jakiegoś wazonu czy misy. Co byście doradzili?




Pozdrawiam wszystkich tutaj zaglądających. Mało mnie ostatnio w blogosferze ale postaram się nadrobić moje blogowe zaległości i poodwiedzać wasze sieciowe miejsca :) W tym tygodniu mam half-term break :) Jupiiii!

10 comments:

  1. Fajne serducha. Sama kiedyś zrobiłam podobne do Twoich płaskich.
    Są przydatne do dekoracji.
    Pozdrawiam serdecznie :*

    ReplyDelete
  2. Mi podobają się te 3D serducha, super! ;)

    ReplyDelete
  3. Ale sercowo u Ciebie :)
    Śliczne są, szczególnie te przestrzenne, myślę że girlanda byłaby ekstra, ale w szklanym wazonie też wyglądają fajnie. Czekam niecierpliwie na wieści z pola hafciarskiego :)

    ReplyDelete
  4. Prześliczne te serduszka!!! Pozdrawiam gorąco:)

    ReplyDelete
  5. Miłośnie :)
    Przestrzenne są moimi faworytami.

    ReplyDelete
  6. Ja robiłam z serduszek breloczki ;)
    Twoje są świetne i myślę, że wybierzesz dla nich oryginale zastosowanie ;)
    Tak jak ty jestem samoukiem i uczę się za każdym razem gdy zasiadam to moich robótek ;)

    ReplyDelete
  7. Śliczniaste te Twoje serducha. Jak zawsze perfekcyjne.

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)