What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Thursday, August 27, 2015

The Prairie Schooler: Nordic Holiday 4, 5, 6 & 7 / 9

Naleciało mnie ostatnio na coś świątecznego toteż wyciągnęłam jeden ze swoich ufoków z 2013 roku i postanowiłam go wykończyć. O projekcie Nordic Holiday pisałam już wcześniej TU i TU. Składa się on z 9 różnych świątecznych motywów w postaci zawieszek. Trzy miałam już wyhafcone a teraz doszyłam kolejne 4.
Konik był obrazkiem nr 4. Bardzo przyjemnie mi się go hafciło. Lubię takie ludowe koniki i pewnie kiedyś wyhafcę go ponownie jako motyw na kartkę :)


Obrazek nr 5 to Mikołaj. Sympatyczny gościu w czapie i rękawiczkach, cały czerwony i z kolorem na policzkach. Cały urok i geniusz projektów The Prairie Schooler.


Szósteczka to kuropatwa na gruszy. Nam, Polakom motyw mało znany i mało kojarzący się ze świętami. Pochodzi on ze starej świątecznej piosenki 12 Days of Christmas. Kto ciekawy, zapraszam do google :)


Nr 7 to domki. Świąteczne? Być może :) Cokolwiek autor miał na myśli.


i moje wszystkie hafciki do tej pory wykonane:



7 na koncie, pozostały jeszcze dwa do zakończenia a potem na koniec zabawa w robienie zawieszek :) Pewnie dziś wieczorem nowy obrazek NH wskoczy na tamborek.
A w międzyczasie przygotowania do nowego projektu. Po kolorze muliny, kto zgadnie co to może być? :)



Za grosze, dosłownie za grosze na eBay'u  zakupiłam sobie ostatnio używaną książkę Helen Philipps. Helen Philipps jako projektantka haftów często gości w brytyjskich magazynach hafciarskich i  specjalizuje się w band samplers czyli samplerach w których motywy ułożone są liniowo. Jej ulubionym motywem jest dom. Blog Helen Philipps znajdziecie TU.


Jak każdy autor haftów, Helen P. ma swój charakterystyczny styl. Jej wzorki są proste, kolorowe, niekiedy w stylu folk art. Kolory pastelowe często łączone z kolorami mocniejszymi, zbalansowane. Prosty backstitch i charakterystyczna czcionka.
Książka podzielona jest na 4 sezony:


i kilka co ciekawszych projektów, które wpadły mi w oko :)















Samplerowe karteczki :)


A dziś w skrzynce pocztowej znalazłam nowe wydanie Cross Stitch Gold, nr 123 :) Zaczynają już pojawiać się projekty świąteczne. Jupiii!


Oczywiście najnajnajfajniejszym projektem są te blackwork'owe kartki świąteczne autorstwa Durene Jones. Jak tylko dowiedziałam się, że pojawią się one w 123 wydaniu CSG, czekałam na nie z niecierpliwością. Coś czuję, że to będzie projekt priorytetowy :D


Oprócz czerwonych blackwork'ów jest jeszcze fajny świąteczny retro poster Emmy Congdon, która ostatnio dołączyła do czołowych projektantów gazetek hafciarskich dzięki swoim wielokolorowym projektom w stylu retro. W Brytyjskim światku hafciarskim ostatnio ta vintażowa stylistyka jest bardzo na topie a najwięcej jej znajdziecie w Cross Stitcher'ze.


Inny projekt warty zauważenia to projekt tamborkowy ze świątecznym wieńcem w odważnych kolorach autorstwa Lesley Teare. Dla tych co wolą coś więcej niż klasyczne bożonarodzeniowe barwy. Oprawa tamborkowa jest również ostatnio na topie :)


Albo coś kolorowego jak ten świąteczny domek :)


A w następnym wydaniu Cross Stitch Gold będzie ta oto piękna folkowa poduszka. Yesssss! :D


Tyle na dziś. Miłego weekendu wszystkim i dzięki za pozostawione komentarze :)

21 comments:

  1. Fajne świąteczne hafciki, będzie je widać z daleka dzięki intensywnym kolorom :)
    Ciekawe co będziesz wyszywać, bo jakoś nic mi się nie nasuwa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. fakt, kolory są rzeczywiście nasycone ale ja lubię intensywną czerwień i soczystą zieleń :)

      Delete
  2. Świąteczne obrazki świetne! Piękne kolory :)

    ReplyDelete
  3. Strasznie mi się spodobał ten świąteczny wianuszek :) boski

    ReplyDelete
    Replies
    1. wianuszek to cała Lesley Teare, ona specjalizuje się w tego typu kwiatowych wieńcach :)

      Delete
  4. Ja tez powoli zaczynam przygotowywać się do świat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. no ba! ja o świętach zaczynam już myśleć w lipcu :D

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czy to będą może kotki?
      Mnóstwo ciekawych projektów pokazałaś nam dziś. A świąteczne hafciki świetne :)

      Delete
    2. nie, to nie będą tym razem kotki, Twoja pierwsza odpowiedź była trafna :) ale to nie będzie jednak projekt z tej książki :P

      Delete
  6. Świetne hafty i piękne inspiracje - ale kiedy Ty to wszystko wyszyjesz? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. najpierw uwijam się chomikując zbiory, a potem będę się martwić co z tym wszystkim zrobić :D

      Delete
  7. Chyba wskoczy coś jesiennego. Książka bardzo ciekawa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. zgadza się, to będzie w dużej mierze projekt jesienny :)

      Delete
  8. jak zwykle jest czym oczy nacieszyć :-D

    ReplyDelete
  9. Hafty na zawieszki są cudne!!!
    Podobają mi się też zaprezentowane projekty. Będziesz miała co haftować:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję :) przyjemnie mi się haftuje wzorki PS

      Delete
  10. Przepiękne są te świąteczne wzorki z PS, proste i urocze ! Ta gazetka kupiona za grosze prezentuje się bardzo ciekawie !

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)