What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Wednesday, July 23, 2014

Sampler Wiosenny (5) - skończony. Sampler Letni (1)

Wczoraj parłam ostro do przodu aby zakończyć mój wiosenny sampler Riverdrift House Studio i udało się. Oto jego ostatnia odsłona :) Hafciłam go z przerwami od zimy, poprzez wiosnę do lata czyli dobre parę miesięcy, krzyżyk po krzyżyku, element po elemencie. Od początku podobały mi się kolory i zbiór samplerowych motywów w tym projekcie więc nawet teraz po paru miesiącach szycia jeszcze mi się nie znudziło patrzeć na niego ;) Tak wygląda po zdjęciu z tamborka. Teraz czeka na odświeżenie bo kanwa zaczęła mi się trochę przybrudzać zwłaszcza na zgięciach kiedy była na tamborku.


Rozmiary tego haftu 25 cm x 25 cm, trochę nietypowe. Ramkę chyba zamówie przez internet bo w sklepach nie mogłam doszukać się takiego rozmiaru.


W ostatniej chwili zdecydowałam się na mała sygnaturkę w rogu - inicjały i rok ukończenia :)


I moje ulubione motywy z samplera - naj naj naj to oczywiście sam napis centralny SPRING haftowany kolorową czcionką


Kwiatki i serducha, wszystko z zachowaną symetrią, typową dla samplerów :)


Bardzo fajnie hafciło się też te żółte żonkile :)


oraz stadko maluśkich żółtych ptaszków :) które pojawiają się w różnych miejscach w projekcie


kolorowe ptaszki w górnej części samplera :)


Dla kontrastu, przy tych kwiatowych ramkach spędziłam wyjątkowo dużo czasu: bazie, forsycja i gałązki z różowymi kwiatami wydają się niby proste do haftowania ale kiedy przyszło do czytania biało-czarnego schematu to myślałam, że oszaleję - wszystkie symbole zlewały mi się ze sobą i musiałam ostatecznie pokolorować je markerami bo optycznie wszystko było jedną wielką masą symboli :) Dlatego też żeby nie zwariować do reszty gałazki hafciłam etapami, po jednej na jakiś czas a potem wracałam do pozostałych.



Rzecz się podobnie miała w królikami siedzącymi w hiacyntach (na dole samplera) - tutaj nie tylko schemat był podstępny ale i kolory podobne do siebie - beże i brązy dla krolików oraz różne odcienie zieleni do łodyg hiacyntów nie mówiąc już o wyszywaniu samych główek kwiatów - jedne są niebiesko-szare a drugie ... szaro-niebieskie :P Tak czy owak, sampler skończony pod względem szycia, teraz czekamy na ramkę :) (niecierrrpię oprawiania, a Wy?)

Żeby nie tracić cennego wakacyjnego czasu od razu zabrałam się za następcę - sampler letni, również od Riverdrift House Studio :) Ten został zaprojektowany na moją prośbę :))))


Bardzo podobają mi się te gorące letnie kolory i z przyjemnością będę hafcić w nowej gamie kolorystycznej. Prosiłam autorkę samplera aby również i w tym samplerze umieściła ozdobną czcionkę SUMMER, nie wiem tylko czemu autorka zdecydowała się na słowo "snooze" w potrójnym "o". Zamierzam zmienić  tę ekstrawagancką ortografię na coś własnego ;)


Postawiłam już pierwsze krzyżyki na kanwie.  Jak jest już łopatka, wiaderko i zamek z piasku - symbole wakacji - to już wiadomo, że mamy lato :)))


Tyle na dziś. Zmykam na rundkę po Waszych blogach. Dzięki za odwiedziny i pozostawione komentarze :)
Pozdrawiam. Titania x X x

20 comments:

  1. Przepiękny wiosenny ;o) Czekam na letni teraz ;o)

    ReplyDelete
  2. Wiosenny sampler prezentuje się rewelacyjnie! Letni zapowiada się na równie wspaniały. To teraz jeszcze czekam na jesienny i zimowy do kompletu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki :) Ja też się cieszę na to wyszywanie letnich balonów i wiatraczków :)

      Delete
  3. Naprawdę piękny, dopracowany w szczegółach. Podziwiam. Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Również dziękuję :) szczegółowość to główna zaleta samplera :)

      Delete
  4. Świetna ta wiosenna praca ;) Ja w wolnych chwilach w pracy haftuję sikorki moje, a właściwie mamy... ;) bo to ona sobie wybrała obrazek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja też lubię sikorki ale nigdy nie wyhaftowałam żadnej w przyzwoitym rozmiarze. Może ustawię się za Twoją mamą w kolejce do Ciebie :P

      Delete
  5. Łaaał, ale fantastyczny!! Te kolorki, wzory, normalnie czad!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki. Tak, ta haftowana wiosna jest niewątpliwie wielokolorowa :)

      Delete
  6. Wiosenny piękny, letni ciekawie się zapowiada - czekam na dalsze odsłony.
    A jesienny i zimowy też będzie?
    Pozdrawiam serdecznie :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jesienny i zimowy bedą jeśli pani z Riverdrift House Studio je zaprojektuje. O jesienny niedawno się sama dopytywałam i jest już w planach :) Czekam na wersję jesienną z niecierpliwością i mam nadzieję, że się nie zawiodę :)

      Delete
  7. wiosenny śliczny. letni też będzie piękny. będziesz miała niepowtarzalny komplecik samplerowy. b. mi się podoba:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję. dopiero 1 za mną a tu jeszcze 3 czekają! :)

      Delete
  8. Piękny sampler! W hafcie, nad którym teraz pracuję też są pewne fragmenty z nieczytelnymi symbolami, które się zlewają lub kolory mulin prawie identyczne, że trzeba oczy wyłupiać by kontrolować gdzie się aktualnie wyszywa, także znam ten ból..
    Sampler letni zapowiada się prawdziwie letnio:D Fajnie jakby była jeszcze możliwość wyszycia jesieni i zimy do kompletu;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cieszę się, że nie jestem sama jeśli chodzi o kłopotliwe schematy hafciarskie :) takie skomplikowane wielodcieniowe wzory potrafią czasami naprawdę zniechęcić i duuużo cierpliwości potrzeba aby przez nie przebrąć

      Delete
  9. Sampler wyszedł pięknie. Od początku zachwycały mnie jego kolory. Po skończeniu zachwyca jeszcze bardziej :)
    Kolejny też zapowiada się kolorowo. I do tego zaprojektowany na zamówienie hohoho :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki :) Eee to nie jest sampler na takie "prywatne" zamówienie ale przyznaję, że udało mi się nakłonić autorkę do wykonania pozostałych 3 pór roku :)

      Delete
  10. Ale cudeńko! Piękny wzór i kolory :)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)