What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Monday, April 21, 2014

Egghenge

Jak Wam mijają święta? Brzuchy pełne? Pogoda dopisuje? Mam nadzieję, że wielkanocne obchody udały się przynajniej większości z Was.
Dziś w ten Wielkanocny Poniedziałek, u mnie niekoniecznie mokry za to ciepły i słoneczny, chcę pochwalić się jajami z włóczki jakie wydziergałam przez ostatnie tygdnie zbliżające nas do Wielkanocy.
Takie właśnie jaja chciałam - same gładkie, bez wzorków, bez łańcuszków, stonowane barwy, robione na drutach z organicznej bawełny Sincere Freedom. Jednym słowem jaja "eko" albo jak kto woli Au Naturale :) Myślę, że wyszły całkiem nieźle.


Zrobiłam po 2 jaja z każdego koloru.  Jak dorwę jakiś pośredni odcień beżu to dorobię jeszcze ze 2 :) Skorzystałam z drutów obustronnych oraz z przepisu na jajko z wielkanocnej książki Arne i Carlosa.


Uwielbiam robiony na drutach klasyczny splot. Nie wiem czemu ale strrrasznie podoba mi się jego tekstura, prostota i geniusz tego wzoru a bawełna jakoś specjalnie to jeszcze podkreśla bo przy bardziej puszystej wełnie oczka tracą trochę swoją wyrazistość. Z tego własnie powodu jaja zrobiłam w gładkich naturalnych kolorach bez żadnych dodatków.


Przy okazji odkryłam, że dwa rodzaje redukowania oczek na drutach daja różne efekty. "Tylne" daje charakterystyczne widoczne ukośne sploty na bokach jajka, "przednie" redukowanie daje splot gładki co widać jak porówna się dwa niebieskie albo dwa brązowe jajka. Oba sposoby mi się podobają, chociaż tylne redukowanie oczek nadaje im tekstury i specyficznego charakteru :)

Dobrze je wypchałam poliestrem. Stoją jak jajka w gnieździe pingwina :D


Jajowy krąg Stonehenge albo raczej... Egghenge ;)


I jak kolosy kamienne na Wyspach Wielkanocnych (!!!) :)))



Tyle na dziś :)
Miłego dnia i dziękuję za pozostawione komentarze :-*

26 comments:

  1. Proste, naturalne i takie są chyba najładniejsze!
    I "tylne" i "przednie" redukowanie oczek ma swój urok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki :) stonowane jaja dobrze wyglądają w grupie ale wzorkowe też uwielbiam chociaż robi się je trochę wolniej.
      ej Marzena, a gdzie twoje jajka i bombki w tym roku? czekałam aż coś pokażesz na blogu a tu cisza :P znudziło ci się czy po prostu brak chęci?

      Delete
  2. No jaja jak berety :D Super wyszły, bardzo podoba mi się ta kolorystyka :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he no, masz rację, jak berety - okragłe i całkiem spore wyszły :) dzięki

      Delete
  3. Super jaja! Bardzo fajne kolory :) Podoba mi się!
    Wesołych Świąt :))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję :) kolory faktycznie okazały się trafione :)

      Delete
  4. Piękne jajka - cudnie kolory i jak równiutko wydziergane!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuje :D tak, równość oczek ma tu spore znaczenie :)

      Delete
  5. Wow rewelacyjne sa te jaja!!!! Naturalne ale jaki maja urok!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki Daga :) bo naturalne jest "trendy" ;)
      myślisz, że kura by sie poznała? :P

      Delete
  6. fantastyczne!! I właśnie idealne, dzięki temu, że tak proste i naturalne. W pierwszej chwili myślałam, że to sweterek naciągnięty na styropian!! są tak kształtne i symetryczne, supcio:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi hi, nie, ja niczego nie naciągam na styropian, nawet nigdy jeszcze nie probowałam. to jaja same z siebie, 100% poliestru i 100% bawełny :D

      Delete
  7. Stonowane jednolite kolory to był świetny pomysł. Jaja wyszły świetnie :)

    ReplyDelete
  8. Ja też kocham prostotę i błękit zestawiony z beżem :) Twoje jaja są więc ucztą dla mojego oka :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję, bardzo się cieszę, że się podobają :D tak, błekit i braz - też lubię to połączenie :)

      Delete
  9. Brązowe przypomina kokos ;) Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  10. Jaja są cudne! Mają piękne kolory, idealny kształt i są perfekcyjnie wykonane!!!

    ReplyDelete
  11. Zestawienie kolorków jakby specjalnie dla mnie stworzone:) Au naturale w całej okazałości! Pięknie się prezentują!
    Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję :) myślę, że wiele osób lubi to połączenie beżu i błekitu :)

      Delete
  12. Bardzo dobry dobór kolorów, to sprawia że wszystkie stanowią niezwykłą dekorację, niby proste wzory ,stonowane kolory , a dają taki efekt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuje. taki właśnie był zamiar: uwaga ma się skupiać na kolorach i jednolitości jajek :)

      Delete

Share Your Love, Leave a Comment :)